{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

AlexS
AlexS
Tilmeldt:
7. jul
Emner: 1 Svar: 1

Valg af lille og billig bil til høj person. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg har står i den situation at jeg har skifter job til en anden by, og kommer til at køre 70-80 km dagligt.

Jeg har nogle gange haft mulighed for at låne en bil igennem mit arbejde, som er en nyere Fiat 500. Dog er den så lille at mit hoved snitter loftet, og jeg skal have sædet så langt tilbage at der umuligt kan sidde nogen bagved. Desuden er der heller ikke meget plads mellem mine knæ og rettet.

Jeg er 195 cm høj, og mit spørgsmål går egentligt på hvilke biler jeg kan kigge i retning af, som gør at der kan sidde nogen bagved mig, og jeg kan køre komfortabelt, men stadig er en billig bil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af lille og billig bil til høj person.
  • #1   7. jul Der findes ikke nogen mini / lille bil hvor der er knæ plads bagved en person på +190 cm.
    Er selv samme højde, og her hedder det en bil i Superb / Passat størrelse.
    Selv i min firma V60 kan der ikke sidde nogen bagved mig. Samme også gældende med de Octavia’er vi har haft.
    Af små biler hvor man faktisk med +190 kan opnå en ok føre stilling er:
    Audi A3, nyeste model Fiesta, Polo, Honda Civic osv. men her er vi jo ikke engang i en mini bil, og bagsædet bagved førerpladsen kan ikke anvendes.
    Har i job regi haft 117 mindre udlejnings biler rundt omkring i verden, en Clio kan man faktisk også finde en helt ok køre stilling i, en sådan har jeg haft den tvivlsomme fornøjelse af flere gange.

    Men når du skriver billig bil, hvad er billigt?


  • AlexS
    AlexS Tilmeldt:
    jul 2024

    Emner: 1 Svar: 1
    #2   7. jul Tak jeg vil kigge i retning af nogle af dem du nævnte. Og "billig bil" er nok mere i dur af at jeg ikke vil bruge flere penge end nødvendigt på bil. Ikke fordi jeg har sat mig noget i hovedet på forhånd, det skal bare være praktisk, noget jeg kan bruge til pendling og noget jeg ikke skal bruge alt for mange penge på.

  • #4   7. jul Find en større brugtvogns forhandler, og så er det bare at kigge, dufte og mærke.
    Man kan være høj på mange måder jo, des længere ben jo mere vanskeligt at finde noget.
    Den Honda Jazz vi kort havde var faktisk ret praktisk, men det bliver også en gammel hund at anskaffe sig.
    Da fruen havde en Aygo kunne jeg faktisk ikke køre i den, sad som en total spasser med benene, det må du også gøre i en Fiat 500.

    Med kompromis på bagsæde plads, så er en Skoda Octavia faktisk en bil hvor der er meget bil for pengene i, er ofte noget billigere end Golf og A3 som den deler platform med, er ikke så stiv i hvad model Seat der også deler undervogn osv. her, men det er også en mulighed jo. Her er forsæder med en ok længde på lårstøtten, det er med lange ben ofte en udfordring på små biler.

    Toyota Avensis kunne også være et bud, god stabil simpel teknik der bare kører og kører uden så mange dikkedarer. Her er pladsen også hæderlig. Måske egentligt det absolut bedste bud. Ja der blev “bingo”, Avensis er mit bedste bud på noget rimeligt billigt, hvor der er plads til en høj person + brugbart bagsæde.


  • #6   7. jul Nissan Note!

    Vil næsten sige der er vanvittigt meget plads på bagsædet i sådan en, er også ret velkørende for sin klasse..

    -japansk pålidelighed
    -økonomisk


    profilbillede
  • #7   8. jul Den eneste bil jeg nogensinde har kørt hvor der kunne sidde en person komfortabelt bag mig, uden at personen var under 165 høj altså, er min Nuværence Mitsubishi Outlander... (Jeg kan faktisk selv sidde bag mit eget sæde, så meget plads er der)
    Dvs. jeg skulle helt op i en SUV før det lykkedes at finde en bil hvor det var muligt..

    Ps: jeg er 205 cm høj...

    Hvis bagsædepladsen kan ignoreres, så er der faktisk utroligt meget plads på førepladsen i en VW Up!... Så bliver det godt nok heller ikke mere mikro...


  • #8   8. jul #6

    En nissan note? Du er tydeligvis selv under 190 cm... For der er absolut intet plads i den spand da...


  • #9   9. jul #8 Nu har den begrænsede plads i en Note for dig, måske mere med dine 205 cm. at gøre, og lidt mindre med bilens størrelse at gøre. smiley

    Den har i hvert fald overraskende meget benplads på bagsædet, langt mere end min Primera P12 har fx. Hvilket overraskede mig lidt..


  • #10   9. jul Hvis du gerne vil have en lille bil har jeg hørt der skulle være rigtig god plads i en (BMW) Mini Cooper.
    Om der direkte er plads bag føreren ved jeg ikke, men der skulle være rigeligt plads til en høj fører, både med ben og loftplads.


  • #11   10. jul #10
    Der er ikke plads i sådan en... Slet ikke...


  • #12   10. jul #11
    Jeg kender en tidligere ejer af sådan en som selv havde problemer i andre biler pga. højden.
    Han roste selv bilen for dens plads til høje mennesker uden det var noget jeg spurgte om.
    Jeg ved dog ikke specifikt hvilken generation det var han havde.

    Det er mange år siden jeg selv har kørt i en så kan ikke huske hvordan de er, men da jeg ikke selv har problemer med plads, selv ikke i en Mazda MX-5, så er det ikke sikkert det var noget jeg ville lægge mærke til alligevel.


  • #13   11. jul kig efter peugeot 307 eller lignende,havde en kollega der var næsten 2 meter og cirka 160 kg han sagde det var en af de få biler han sad godt i

  • #14   22. jul #12
    Synes på ingen måde der er plads i sådan en... og så er det tortur når man skal ind og ud af den...


Kommentér på:
Valg af lille og billig bil til høj person.

Annonce