{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

TheMan
TheMan
Tilmeldt:
21. sep 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

Aston Martin V8 Vantage vs Porsche 991.2 GT3 Touring {{forumTopicSubject}}

Kære bilentusiaster

Jeg skriver, da jeg har fået en mulighed for en sjov ekstra bil. Jeg har siden jeg så den første gang været vild med hvordan en 2014 Aston Martin 4,7 V8 vantage ser ud, lyden og selvfølgelig manuelt gear.

Et alternativ kunne være en Porsche 991.2 GT3 Touring. Sidst nævnte er en anelse dyrer. Måske den også er en bedre bil. Men føler en V8 vantage skiller sig lidt mere ud.

Bilen vil kun bliver kørt i sommer halvåret, måske en 3-5.000 km om året. Hyggeturer og måske nogle ture på job, hvis det passer. Hvilken ville I blive mest glad for og er der alternativer jeg overser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aston Martin V8 Vantage vs Porsche 991.2 GT3 Touring
  • #1   21. jul køb en supra mk4, smukkere bil fåes ikke.

  • #3   21. jul Hvis det var mig som skulle have en bil til det formål vil jeg klart vælge en cabriolet.

    Jeg købte i 2019 en Porsche 718 Boxster og i 2020 en 911 Carrera coupe med tanken om at jeg ville bruge begge biler nogenlunde ligeligt til mere eller mindre samme formål som du nævner.
    Min erfaring blev dog at jeg langt hellere ville køre i min Boxster når der var vejr til at bruge bilerne, delvis for at få vind i håret og delvis fordi jeg synes at Boxsteren kører en anelse bedre med sin lidt lavere vægt og centermotorkonfiguration.


  • #4   21. jul Hvis du overvejer flexleasing skal du sætte dig godt ind i alle tal og vilkår

    Det er dyre biler, og det ser ud til at 6 måneder beløber sig til 20.000,- om måneden i faste udgifter, dertil kommer der udfordringen med at sælge til scrapværdien og udgifterne til vedligehold og problemer i ejer perioden.

    Ud fra hvad jeg kan se er Porsche 991.2 gt3 touring altså markant dyrere end v8 vantage i flexleasing i alt fald

    Hvor nemt er det at sælge en 10 år gammel bil til 400.000,- ex moms indenfor en kort periode?

    Personligt ville jeg nok vælge Porsche fordi jeg har en ide om den er mere pålidelig, dertil skulle alle dele til Porsche der forventes at gå i stykker være meget rimelig i pris

    Personligt havde jeg nok købt en ældre model på fuld afgift, og ikke skulle aflevere en stor sum penge hver måned samt usikkerheden omkring gensalg



  • TheMan
    TheMan Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #5   21. jul Tak for jeres hurtige svar.

    Umiddelbart er jeg ikke til åben top, så en coupe skal det være.

    Jeg havde tænkt flex, fordi den kun skal køre 4-6 måneder om året, så ser jeg ikke det giver mening med fuld afgift.

    Hvordan regner du en pris på 20.000 dkk om måneder over et helt år, med lad os bare sige 6 aktiv og 6 passiv? Nej det er ikke billige biler. Men jeg forventer ikke at skulle skifte den, men have den mindst 5 år. Tænker du at V8 vantage er dyrer at holde kørende end 991.2 gt3 touring’en?



  • #6   22. jul Af de to vil jeg vælge Aston grundet design og komfort. En GT3 er en hård bil at køre i. Der skulle man nok helst ud og køre lidt trackday for at få ordentlig udnytte af den hvor Aston er lavet til motorvejen og landevejen smiley
    Aston er bare sygt flotte, jeg var helt klart gået den vej selvom Porschen nok er i en bedre kvalitet.


  • #7   22. jul #5
    Alle biler der er mere end 10 år gamle vil jo kunne have nogle udfordringer, og det er klart at snakker vi specielle biler med dyre stumper så kan de også kræve et vist kendskab til bilerne

    Jeg har indtryk af mange vælger porsche, netop fordi de som jeg skriver skulle være rimelige i service omkostninger og dele, lyt måske især på den gamle bilmagasinet podcast med Mikkel Thomsager, Thomas Hartmann og Anders Richter hvor de drøfter service på porsche vs ferrari smiley

    Det er svært at sige helt præcist hvad prisen over 12 måneder med 6/6 aktive og stilstandsmåneder ender på, men mon ikke vi rammer en 12.500-15.000,- pr måned for en vantage v8 fra 2014.
    Dette er ud fra de få biler der er til flexleasing på det danske marked her og nu, og dette er jo uden eventuelt udgifter til service, vedligehold og reparationer på bilen.
    Stilstand er sikkert smart hvis ikke bilen kan sælges til restværdien, eller man vil have den ud og køre næste sæson, men 3.000-4.000,- om måneden for at have en bil holdene i garagen kan jeg ikke rigtigt se det sjove i smiley

    Det er svært at svare på hvad flexleasing på samme bil vil være om et par år, men jeg tror da der vil gå noget tid før vi kommer ned på en årlig udgift under 100.000,- for flexleasing af bilen med 6 aktive måneder. Enten fordi prisen på bilen falder markant, eller fordi strafrenten sættes kraftigt ned

    Jeg er også med på, at netop finansiering af en 10 år gammel bil til 1 mio kroner på fuld afgift kan være en udfordring, og derfor kan flexleasing jo være et alternativ hvis ikke man kan købe kontant eller låne i huset smiley

    Personligt var jeg nok gået med en mere værdifast bil til 500.000,- hvis der var noget du kunne blive fristet af, og hvis du får købt rigtig fornuftigt ind kan du jo risikere at den investering bliver mere værd over årene eller måske blot holder værdien over årene smiley

    Men det hele skal jo heller ikke være kedeligt, og hvis drømmen er en aston martin og økonomien er til sådan en bil, så skal man også nogle gange blot leve livet og nyde de muligheder man får for at prøve nogle ting før det er for sent smiley


  • #8   22. jul Amen to that^^

  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

    Svar: 53
    #9   23. jul https://youtube.com/@jayemmoncars?si=gZmpzJOLDril7KWc
    JayEmm har flere videoer om Aston og sammenligner ofte med Porsche. Tjek det ud.


  • TheMan
    TheMan Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #10   23. jul Tak for alle jeres gode svar.

    Ja, det er også et spørgsmål om hjernen eller hjertet skal bestemme. Hvis det sidste, så er det nok sådan en Aston jeg bør gå efter selvom det ikke er gratis.

    Hvordan er det nu, hvis jeg starter med flexleasing og lad os sige om 3 år vi købe den fri og betale afgift, kan og må jeg det?

    Han har lavet mange gode videoer, som bestemt er værd at se - tak.


  • #11   24. jul GT3 touring all the way. Er vi samme pris klasse og årgang? Kan gætte mig til Porschens alder men V8 Vantage er lavet siden 77

  • TheMan
    TheMan Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #12   24. jul Vi er nok ikke helt sammen pris og alder.

    V8 vantage fra 2014

    GT3 Touring fra 2018 og ca 30% dyrer, dog vil jeg forvente den holder prisen bedre


  • #13   24. jul #10
    Det skulle være muligt, det kræver dog at du kan få lov og købe af leasingselskabet for scrapværdi og betale moms på bilen

    Derefter skal bilen jo vurderes og du betaler afgift, der er intet fradrag som følge af den har været flexleaset tidligere

    Hvis du påtænker at købe den fri og betale fuld afgift efter nogle år, skal det være med baggrund i du forventer at værditab og nedslag i registreringsafgift er større end udgiften til leasing

    Der er flere eksempler på beregninger på v8 vantage på skat, og der er stor forskel på beregningerne, så det er svært at spå hvor afgiften er om 2-3 år


  • TheMan
    TheMan Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #14   25. jul Der findes en del specialiserede mindre værksteder til Porsche. Men kender I nogle dygtige Aston Martin mekanikere?

Kommentér på:
Aston Martin V8 Vantage vs Porsche 991.2 GT3 Touring

Annonce