{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Nr plade scannere/fartkontrol {{forumTopicSubject}}

Den dag de får lavet software der kan tilkobles nr pl scanner, så de kan måle gennemsnitsfart automatisk - så kan der eder sparkme udskrives bøder..

Fra nederste link/artikel:


Han henviste blandt andet til en fartmåling foretaget via automatisk nummerpladegenkendelse

Målingen viste, at den 24-årige i sin sorte BMW over en strækning på ni kilometer holdt en gennemsnitshastighed på 125 kilometer i timen, hvor det tilladte er 110.




https://fdm.dk/nyheder/bilist/2024-04-politiet-opruster-med-endnu-flere-scannere-trafikken


https://ekstrabladet.dk/krimi/sigtet-i-sag-om-doedsulykke-ved-hilleroed-skal-varetaegtsfaengsles/10310494


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nr plade scannere/fartkontrol
  • #1   25. jul Det kan de da allerede, det er bare et spørgsmål om viljen til at indføre det.
    De bruger det blandt andet i Norge.


  • #3   25. jul Ja, de kan gå ind i en given situation og ta måling på tid fra en scanner til en anden.
    Men tænk hvis de kobler lortet sammen og kør automatik - så får du tilsendt bøde for at ha kørt 83 i snit på en 5km 80 strækning


  • #4   25. jul er det ikke sådan på Storebæltsbroen og i Øresunds tunnellen

  • #5   25. jul #Sur gammel mand rant ON:

    Jeg gad så godt at vi lige indføre det her alle andre steder i samfundet.
    Vi kan starte på vejene med dem som flyder i midterbanen.
    Vi kan tage dem som moser sig frem i køen i supermarkedet.
    Skal vi ikke lige bruge ansigtsgenkendelse til brug af offentlig transport, det er skidesmart.

    Jeg kan blive ved....

    Hvorfor er det lige at bilisme bliver pålagt så ekstrem kontrol og straf.

    Vi har ikke andre steder i samfundet hvor det er på den måde.
    Jeg har det meget stramt med den form for kontrol, samfundet virkede fint for 20 år siden uden, hvorfor er det pludseligt så vigtigt.
    Det er for at nedbringe antallet af trafikdræbte... nåeehja undtagen de år hvor det siger selvom vi har tilføjet mere kontrol.
    Hvordan er bilisme det eneste sted hvor ejendomsretten kan tilsidesættes og man kan straffes for andre handlinger fordi de har lånt ens køretøj. Fair at de skal have kørekort men derfra...
    Hvis nogen bliver slået ihjel i en lejlighed, beslaglægger vi så den ?
    Eller sjovt ting, hvis jeg slår nogen i hjel inde i min bil må jeg beholde den.

    Den logik der ligger bag den her form for logik, er helt i stykker og holder ikke. Jeg tror på et samfund hvor alle er lige, og reglerne er lige for alle på tværs af interesser/mål etc.
    Skal vi have kontrol skal vi have det på alting, skal vi miste ejendomsretten må det være ens på tværs af forbrydelser etc.
    En sjov detalje omkring de 60 dage, politiet kunne i gamle dage "ikke finde ud af at slette dem", men blev ved med at tage billederne.
    Vi lægger os op af andre EU lande, men det med at slette billeder/data staten ikke må bruge til noget, ahh der springer vi altså lige over. Men bare rolig vi har ikke skæve agurker mere. Fantastisk prioritering.


  • #6   25. jul Jeg tror det på broen er kamera og målere opsat til formålet - her taler jeg om at konverterer allerede opsatte nr plade scannere, så snakker vi alle steder hvis man fortsætter opsætning.. de skider på gdpr

  • #7   26. jul Det næste er kamera overvågning som i England
    Hvor du næsten ikke kan gå nogen steder, uden du er overvåget

    Har de mere frihed, fordi de er overvåget??


  • #8   26. jul De har hvertfald ik mindre kriminalitet

  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 22 Svar: 144
    #9   26. jul Tja. Så er der ikke langt til "1984" smiley smiley

    profilbillede
  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 73 Emner: 3 Svar: 77
    #10   26. jul Vi har ihvertfald tabt ved indførelsen af "respekt-pakken".
    Man kan ikke kræve respekt, det er noget man skal gøre sig fortjent til!


  • #11   29. jul #7 - Lige mht. kameraer som IKKE står i trafikken, så er jeg nok uenig. Jeg har ikke det MINDSTE imod, at jeg bliver filmet, gående ned gennem gågaden en kedelig fredag, hvis det kan medvirke til, at man får fanget fx nogle personer, som har udøvet umotiveret grov vold mod andre.

    Jeg tænker herunder også på ham gutten, der netop har fået en dom for at tage hende pigen med hjem fra byen, hvorefter han forsøgte at voldtage hende, dræbte hende, parterede hende og spredte hendes "dele" i en skov. Da var der også et kamera, som havde fanget hans bil. Hvis ikke det kamera havde "fanget" bilen, så ville der måske være en risiko for, at han stadig løb frit rundt blandt os.


  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 73 Emner: 3 Svar: 77
    #12   30. jul Problemet er at du ikke ved hvad der sker i fremtiden.
    For generationer siden, da Rwanda var en engelsk koloni, der var der 2 befolkninger, for at englænderne kunne tage hensyn til hver deres kultur, skrev man på IDet, vedkommende var Hutu eller Tutsi.
    Hvilket var gjort i en god mening.

    Ingen kunne dog have forudset, at Hutuerne generationer senere, ville gribe til våben, og slagte alle som enten havde et Tutsi ID eller "ikke kunne finde" deres ID.
    Det bliver kaldt "en af de største menneskelige humanitære katastrofer siden Holocaust", og omkring 1.000.000 mennesker blev dræbt.

    Hvis man satte kameraer op alle steder, og vi står i en anden politisk situation, eller måske en krisesituation, eller noget helt tredje.
    Så er det rigtig nemt at identificere alle og enhver, og så kan modstanderen ellers rende rundt og slå alle Indvandrer, sort, homoseksuelle, politiske mod parter osv osv ihjel.

    Sandsynligheden er nok ikke særlig stor, men konsekvenserne kan være enorme!

    Der var på et tidspunkt tale om at der skulle kameraer i mange af kantpælene på de danske veje. Og det er også smart, så kan Skat lettere finde ud af, hvorfor der kører så mange firmabiler rundt om søndagen.
    De har alligevel gang i så meget, som de forsøger at holde hemmeligt overfor danskerne smiley
    https://dm.dk/akademikerbladet/aktuelt/ai/2024/skattestyrelsen-moerklaegger-ai-overvaagning-af-danskerne/


Kommentér på:
Nr plade scannere/fartkontrol

Annonce