{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

for høj co² på freelander 1 1.8i {{forumTopicSubject}}

har købt mig en land RoveRoverelander 1 1.8i benzin fra 1999, som jeg skal ha synet. 1. gang jeg var til syn var lambda tallet for lav og for højt co²
nu har jeg været til syn igen, Lambda sonde skiftet, stadig for høj co² så skiftet vi katalysatoren, hvor mekanikerens tester siger 0.2 (0,3 er grænsen ved syn )
men synshallens siger 0,6
nogle ideer på andre ting som kan være fejl, eller bare prøve en 3. tester?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for høj co² på freelander 1 1.8i
  • #1   9. aug Hvor mange penge hr du til gætteleg ?

    Find en mekaniker med tester og fornuftig viden.

    Alt andet koster bare tidsog penge


  • #2   9. aug Er bilen/motoren kørt ordentligt varm inden de tester den

    For kold kat arbejde ikke ordentligt


  • #3   9. aug din kat, er alt for kold og bliver den hurtig. en 'race-tur', hjælper heller ikke.
    5000 rpm i 30 sek og lad falde til tomgang og så mål. det gøres 3 gange og så falder dit niveau.
    er nemlig det samme jeg har bøvlet med til syn af min Pajero 3.0 V6'er.

    alternativt, kør en tur med en tung trailer i kuperet terræng på de små landeveje, og gerne så den skal lave noget for føden og kør direkte i synshal og få en co2-test.



  • #4   9. aug den har kørt længere turer med høje omdrejninger før hver gang*

  • #5   9. aug jo vist, men er ikke nok fordi luftcirkulationen under bilen, køler din katalysator mere end den bliver varmet nok op pga et langt forrør ned til katalysatoren.
    det problem opstår ikke på en alm bil, for den ligger tættere på vejen og katten er tættere på motoren, end en 4x4 af ældre dato gør, min egen incl.
    sad den tæt på motoren, var problemet løst, men er ikke mulig pga opbygningen af en 4x4-undervogn kontra en alm. personbil (ramme, ophæng, aksler m.m.).


Kommentér på:
for høj co² på freelander 1 1.8i

Annonce