{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Køb af brugt bil med pant på, kan man stole på det? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet en brugt bil til en meget attraktiv pris, dog er sagen at der er 70.000 resterende pant på bilen, jeg har spurgt sælgeren om han kan indfri panten før salget, dog siger han at han netop skal bruge pengene fra salget til at indfri panten, han siger dog han kan gøre det med det samme, på stedet, samtidig med at jeg køber bilen.

Er der nogle kloge hoveder der ved om det her er muligt, og om det er til at stole på? Det drejer som køb af en brugt bil der sælges til 52.000, men resterende pant på 70.000, og tjekbil.dk siger at bilen er omking 60-65.000 værd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt bil med pant på, kan man stole på det?
  • #1   31. aug Hvad den er værd og hvad han skylder i den er jo to ting. Hvis hans pantebrev siger 70.000 er det ikke ensbetydende med at han stadig skylder 70.000 i den. Han kan sagtens kun skylde f.eks. 18.000.
    I kan bare lave en slutseddel hvor der står at han indfrier panten så du ikke hæfter for noget. Gør han det så ikke, jamen så har du dokumentation for at han skal.


  • #2   31. aug Det jeg mener er, at der står at der er registreret pant, på faktisk over 75.000 i bilen, Derudover har sælgeren sagt at han bor i et andet land end Danmark, og han skriver at han ikke kan have bilgæld i et andet land, det jeg bare er mange for er at stå med panten selv, har jeg en garanti hvis der bliver skrevet på slutseddelen at han indfrier panten, at jeg under ingen omstændigheder kan være ansvarlig for den?

    Lige et tillægsspørgsmål, på tjekbil står der:

    Køretøjet med stelnr XXXX ses i Motorregisteret med anden(t) mærke/type/årgang/registreringsnummer

    Er den besked noget jeg skal checke, eller er det normalt? Tak for hjælpen smiley


  • #3   31. aug smid lige den nummerplade


  • #4   31. aug CX48231

  • #5   31. aug Det lyder som noget sjusk.
    Find en anden bil er mit råd.


  • #6   31. aug Hvad af det lyder som sjusk? At der er pant på, eller det med stelnummeret?

  • #7   1. sep Sørg for det slettes inden du køber, for du har ikke garanti for han indfrier. Det er med ejendomsforbehold, så de tager bilen hvis gælden misvedligeholdes. Du skal bare aftale med kreditor, at du betaler pengene til dem. Det vil sælger garanteret ikke smiley

    Uanset hvor troværdig en lyder, så lad vær med at tage chancen. Når det drejer sig om penge, så er folk sjældent til at stole på smiley


  • #8   1. sep Alt der er flere røde flag her, han bor i et land, men har et lån i DK på en dansk bil som er meget dyrere? Hvorfor dog det? Og så er lånet større end bilens værdi? Og så er der sjusk med stel nr.? Mit råd er, hvis det ser for godt ud til at være sandt, så er det.
    Han kan godt lave en aftale med banken om at få fjernet panten så han kan sælge den.


  • #9   1. sep Hvor finder i konkret de uoverensstemmelser omkring stelnummer?
    CX48231 JTDKGNECX0N263541
    På digital tinglysning passer det fint / på nummerplade opslags sider passer det, samt på
    motorregister.skat.dk.

    Der er ikke noget farligt i at sælge eller købe en bil med pant, det skal bare gøres rigtigt.
    I det pågældende tilfælde her Toyota finans, sælger får en opgørelse derfra han deler med dig. Her får i oplyst rest pant. Hele beløbet overføres så til Toyota finans, beløb skal naturligvis være højere end restgæld. Du kan inden og mens det sker selv lige ringe til Toyota finans.
    Alternativt giver de dig en betalingstråd / link hvor det skyldige beløb til dem betales, og sælgers friværdi til ham.
    Beløbet du ser via bilbogen er det oprindelige beløb, ikke det aktuelle.
    Så han kan sagtens skylde langt mindre end det.
    Men historier om sælger bor i udlandet osv. det lyder bøvlet.

    Sidst jeg solgte en bil med pant var min næsten nye grå Octavia, overgik til firmabil.
    Fik en mail fra ALFinans med beløb, denne delte jeg med køberen, han var også den forsigtige type, så han havde lige snakket med dem på forhånd.
    Køber kom, kiggede og prøvede bilen, krejlede sig til den normale rabat.
    Overførte et beløb til AL og et beløb til mig. Så kørte han glad hjem.
    Det stressende ved at købe en bil hvor der har været pant i er, at der oftes går mange uger inden de får pantet aflyst - men det er spillets regler.

    Selv køber og sælger jeg kun biler og ting til folk der spiser medister og flæskesteg til jul.
    Det har erfaringer vist mig er langt lettest og mere sikkert.





  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
    #10   3. sep Under Gæld står der "Advarsel:køretøjet med stel r xxxxxx ses i motorregistret med anden(t) mærke/type/årgang/register nummer.
    Er det ikke en ret høj pris på en 2017 Aygo? Eller hvad?


  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

    Svar: 53
    #11   3. sep Aftal møde hos Toyota Finans og tag dem med ind over, så bilen registreres fri og ubehæftet i dit navn samtidig med, du slipper pengene og får bil og nøgler

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 306
    #12   3. sep smiley Du har selvfølgelig set at bilen har en betydelig skade i panelet ik, han vil have 56.000 kr men skylder tæt på 80.000 kr .

  • #13   4. sep Du kan jo ikke vide om han skylder 80000 i den, det er hovedstolen på panten.


Kommentér på:
Køb af brugt bil med pant på, kan man stole på det?

Annonce