{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Martin H
Martin H
Tilmeldt:
12. sep
Emner: 1

Hjælp til fix af bilridser i lakken {{forumTopicSubject}}

Jeg har været uheldig at få en skade på siden af min bil, da jeg skulle ud fra et parkeringshus. Nu står jeg med nogle ridser i lakken, og jeg leder efter en løsning, der ikke koster en formue, men som forhåbentlig kan ordne problemet. Da jeg ikke har den store erfaring med biler, vil jeg gerne høre, om nogen kan hjælpe mig videre.

Skaden har resulteret i en lille bule, hvilket jeg godt kan leve med, men jeg vil gerne have fjernet det sorte, hvilket nok kommer af en dyb rids og de små ridser, der opstod ved uheldet.

Jeg har spurgt hos Thansen, og de foreslog at gå til VW (det er en Golf 6), få fat i bilens farvekode, og derefter få foretaget en polering og en genlakering.

For mig lyder det som en ret dyr løsning, så jeg vil gerne høre, om der findes andre, mere budgetvenlige metoder til at udbedre ridserne og fjerne mærket samt gøre så der ikke kommer rust efterfølgende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til fix af bilridser i lakken
  • #1   12. sep Har du kasko på? Så er det da nemmeste og nok billigste vej.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #2   12. sep Det skal lakeres før det bliver godt, så forsikring er vejen at gå..

  • #4   12. sep https://chipex.eu/ er den nemme gør det selv løsning.
    Søg chipex på YouTube og se hvor fint det er.
    Det er ikke magisk, men et sæt indeholder alt hvad du skal bruge for at lave den slags småridser.
    Har du fri p skade dækning på din bil, så er det nummer 1 jo.


  • #5   12. sep Det sorte kan nok poleres væk, men skal det være pænt skal det lakeres.
    Det vigtigste her er at der ikke må være åbent indtil metallet. Er der detm er du nød til at gøre noget, for ellers begtynder det at ruste og når det sker bliver det for alvor dyrt.
    Der findes bulevæk værksteder hist og pist, det ville nok vre min løsning i dit tilfælde.
    De skulle efter sigende være ret dygtige til at fikse tingee.
    Hvis du føler dig modig kan du købe en lakstift eller spray hos VW. Det bliver ikke nødvendigvis super kønt, men som sagt er det bedre end at det ruster.

    Det med forsikringen er lidt et tveægget sværd, for det koster selvrisiko og skifter du forsikringsselskab iinden for de næste 2-3 år vil du skulle svare at du har haft en sag og det vil påvirke din pris. Det er især et problem hvis du er ung/ny chauffør.
    Nogle steder har friskade (typisk tilkøb), der kan det måske betale sig.
    Du kan oveveje at tage forbi VW og spørge om de vil give et hurtigt bud på hvad det skal koste, men jeg er ret sikker på at de havner over 5k.


  • #6   14. sep Tænker Carbucks kan lave det for mindre end 2.000 på et par timer.

  • Finn B
    Finn B Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 11 Svar: 7
    #7   17. sep Eller Bilkabuler.dk kan nok også lave det billig. Jeg mener også Byensbilpleje.com her i Trekantområdet har noget lign.
    https://byensbilpleje.com/?ved=2ahUKEwjwtrb9jMqIAxXMhf0HHaP2PFQQgU96BAgbEAg. Ved dog ikke me de andre afdelinger.

    https://bilkabuler.dk/skades-og-servicevaerksteder/
    Går du på deres hjemmeside så er der en skade før og efter der ligner din, til en ok pris på 1875 kr

    Begge firmaer har afdelinger på Sjælland også


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 307
    #8   i går kl. 02:21 Sådan er det og have bil, en lang udgift smiley . Bare du ikke har ramt andre biler

Kommentér på:
Hjælp til fix af bilridser i lakken

Annonce