Defekt Del eller Defekt Mekaniker {{forumTopicSubject}}
Jeg var ved Mekanikeren med Suzuki Liana fordi den skulle have skiftet hjuleje da den sagde en rungende lyd, når jeg drejede til højre.
Jeg havde købt et nyt hjuleje i thansen selvom han ville have jat eg købte en original. Da han satte det nye på stoppede det med at runge når jeg drejer men nu er der en lyd der minder om når man rafler med ternerninger i rafle bæger fra det hjul når jeg køre lige ud ?
Han siger at det nye hjulleje jeg har købt som han har sat på er defekt, men før var det slet ikke den lyd. Og min håndbremse følelse også lidt løs nu.
Har i nogle bud på hvad det kunne være ?
Om han har glemt at skrue noget ordentlig på ?
Eller er om han har ret i at det var et nyt defekt hjulel eller en defekt mekaniker fra teknicar ?
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 174
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.152
For vi oplever tit, at rumlen, komme fra dæk, hvor mønsteret har rest sig, det kan. Lyde som et leje et defekt
Dækket har, Lavet hæl og tå
Der mærkes tydeligt, ved med flad hånd at køre hånden frem og tilbage på dækket
Den ene vej, kan man mærker mere modstand fra profilen på dækket
dec 2023
Følger: 14 Emner: 2 Svar: 11
Mr.Gsi. jeg vil prøve at sige det med mønstret til ham. Som jeg skrev oven over så lyder det bare lidt mærkeligt med en ny del på så kommer lyden først der og håberndbremsen føles løs.
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 154
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 154
dec 2023
Det blev skiftet foran i venstre side, der er skivebremse.
Det er også den side den nye lyd kommer fra.
dec 2023
I morges på arbejde kunne jeg mærke at bilen gerne vil dreje til højre. Ved ligeud kørsel når man lige slapper rattet.
nov 2005
Har det intet med din håndbremse at gøre
Med mindre det er en citron c5
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 174
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.262
T.Hansen dele er som regel brugbar kvalitet, men jeg opfatter det ikke som god kvalitet.
Som nævnt går håndbremsen på baghjulene og ikke foran. Så lige den er nok et sammenfald.
At den trækker til siden og snakker siger at lejeskiftet er gået galt, om det er lejet eller mekaniker er svært at sige. Jeg ville personligt se om der kan laves en aftale om at skifte til original del til en ok pris. Du har medbragt delen (generelt et nono) og har derfor taget del i ansvaret for reparationen. Du kan have fået en marginalt forkert del, som ser ok ud når man samler det, men skaber sig når man kører.
Mekanikeren kan have været lidt for hård ved lejet (de kan være nogle sataner at få både af og på).
Så ingen klar konklusion desværre.
nov 2005
Noget kunne tyde på, de trænger til det
Når du nu selv oplever ting ved håndbremsen
Kan være højre forbremsen er begyndt 9g hænge, så trækker bilen til højre
Nu kender vi ikke til din bil om hvor godt vedligeholdt den er
Eller om du er den typer der køre indtil der er noget helt galt.
Så alt rådgivning er rent gætværk
Når man har skiftet venstre forhjuls leje
Har man ikke lavet noget på højre side
Så måske det er tilfældet der kommer noget efter
Eller højre forhjuls leje også skal skiftes
Men igen vi stå ikke med din bil, så alt vi kan er kun at gætte
Men held og lykke til
dec 2023
. Nu er der kommet nyt originalt forhjuls leje i og lyden er væk og den drejer ikke til højre mere.
Om det var lejet eller mekanikeren der var for hård må blive et mysterium.
Problemet er løst så er jeg glad selvom jeg blev 1500 kr fattigere.
Problemet med håndbremsen er nok er slidt kabel tror jeg det er ihvertfald ikke blevet skiftet siden jeg har fået den for 3 år siden og jeg tvivler på at den anden ejer har skiftet den ved det så ikke.
Mine bag bremser er kun 1,5 år gamle så tror ikke det er dem de har nok kørt de der 6000 km
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.262
Håndbremsekabler, de kan flosse inden i og hænger så fast, det er vidst lidt random hvad vej der ikke vil. Og måske trænger den bare til en simpel justering og måske smøring.
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 206
Defekt Del eller Defekt Mekaniker