{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk og fælge?
  • #1   3. okt Hvad er udfordringen? Alle dækcentre har hvad du søger.

    Mht dæk, så kan jeg kun anbefale Toyo R888r


  • #2   3. okt Har du steder jeg kan kigge?
    For umiddelbart syntes jeg kun at finde noget som koster +22k og så kan jeg lige så godt købe hos Tesla selv.


  • #3   3. okt Nu skal dæk og fælg også være af en vis kvalitet, til sådan en bil

    Der dur discount dæk og fælg ikke
    De skal kunne holde til bilens kræfter


  • #4   3. okt

    profilbillede
  • #5   3. okt Du har købt en bil til omkring 1mio ny, med 1000hk og 2,2tons kampvægt..
    Og du siger at 22k er for dyrt for et sæt fælge og dæk?!
    Come on, du har købt en dyr vogn, dumt at begynde at spare på andet end benzinen smiley


  • #7   4. okt Da el-cigaretter kom på markedet, var det for dem der gerne ville holde op med at ryge, er el-biler så for dem der gerne vil holde op med at køre bil??

  • #8   4. okt Jeg syntes ikke at have sagt 22k var for dyrt :)?

    Det er mange penge. Jeg syntes bare ikke Tesla's 19 tommer med kapsler til 22k er særlig frækt.. :)..

    Sgu ikke meget hjælp so far :D..


  • #10   4. okt Som jeg skrev. så spørg dit lokale dækcenter. De kan skaffe det hele.

    Men hvis du vil købe online, så søg lidt rundt. der er masser af muligheder

    Her er et eksempel:
    https://www.greendrive-accessories.com/en/220-jantes-pour-model-s

    Alternativt, så kan du selv finde fælgene når du kender målene.
    De er: 5x120
    9.5Jx20 ET40 foran
    10.5Jx20 ET45 bag

    Så er det jo bare at finde et sted hvor du kan få fælge i den størrelse. Men fælge i de størrelser koster hurtigt 5000kr pr stk. Og skal du have toppen af poppen, så er prisen hurtigt dobbelt op.

    Dog skal du huske at både fælge og dæk skal kunne klare vægten af bilen.

    Og dine dæk skal være i denne størrelse:
    255/40ZR20 front
    285/35ZR20 bag

    Og bonus information: Køb nogle gode dæk. For med 1000 heste, så skal du have noget seriøst dæk for at stå fast. Men igen, noget som et dækcenter kan rådgive dig om.


  • #11   4. okt Prøv at se i NDI kataloget bl.a. side 24 og 33 samt info side 40
    Ikke sikkert du kan handle direkte gennem dem men ellers kan de henvise til en forhandler tæt på dig
    https://viewer.ipaper.io/ndi-group-as/daek-og-faelge-w24/2024-0604a-ndi-dk-daek-faelge-vinter2024-ipaper/?page=32


  • #12   5. okt det fede ved tesla plaid, er at man kan sidde fem personer komfortabelt og med tagboks, og vinke farvel til samtlige superbiler
    + den kører længere på en opladning end samtlige superbiler køre på en tankfuld(+ de skal finde en tank med 100 oktan)som koster 1000+ at fylde op, hvor teslaen er videre for en 200mand på en dyr dag....

    fatter ikke folk hader elbiler


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 314
    #13   8. okt Måske fordi hellige folk tror de er grønne

  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 3 Svar: 1
    #14   8. okt Og hvad er der så ivejen med en madamme der kan bære sin mand?- hvis hun så absolut vil have sbx mellem brysterne, så må hun da også tage slæbet,... :=P,

    Sorry, seriøst: jeg er total fan af YOKOHAMA's dæk-typer, men jeg har kun prøvet dem, og med særdeles gode erfaringer, fra monteringer på benzlimer' italienske lette 4-cylindrede åbne sportsvogne.

    En taxa-chauffør i Modena / Maranello området, fik jeg overbevist om at give mærket en chance, ved at forklare ham, at hvis man var lidt 'hysterisk', altså måske blot nøjeregnenede eller havde høje forventninger, til sit køretøj, og dermed den aller vigtigste enkelt-komponent hjulene/dækkene, så ville jeg anbefale ham at prøve dem.

    Jeg har haft prøvet modellerne A-509 i 13-tommer på en FIAT 124 Sport Spider, fra 1969, og en Alfa Romeo Spider 2.0i med Nord-motor og ZF-servo-styretøj, med 15-tommer A-520'ere.

    Men det er hundrede år og en sommer siden, - langt før de performance El-biler man ser nu om dage.

    Til et Performance MPV-projekt, jeg har haft arbejdet noget på, siden jeg var 5-6 år gammel, med 4 x 300 HK El-motorer i oversigts-design-beregningen, har jeg haft konsulteret YOKOHAMA Danmark, og de regnede ud for mig, at hvis køretøjet vejede omkring 3.500 kilogram, og dets vægt var jævnt fordelt på de fire hjul/hjørner, ville man skulle have et dæk med vægt-klassifikationen 'Y'-103, indenfor det der var tilgængeligt i YOKOHAMA's produkt sortiment, dengang. Dette var helt tilbage til da dengang de havde kontorer på Gl. Køge Landevej. Nu mere holder de vist til på Avedøre Holme.

    De var yderst venlige, og imødekommende, og fandt endda et parti A-509'ere et sted på et lager i Tyskland, som jeg kunne have bestilt af, fra dem.

    Det facinerende ved designet af især A-520'eren, var at dækket, ihvertfald som ny-monteret, på Alfa'en jeg havde været i Milano og Torino i, på de franske og tyske motorveje på vejen hjem, i de tilfælde hvor fx det højre forhjul kørte hen igennem en regn-pøl der var som et fladt hul i vejen, ja så trak rattet faktisk en smule 'den modsatte' retning af hvad man skulle have forventet, som jeg så analyserede til og fortolkede, at det friske mønster i dækket var så vel-designet, og effektivt til at træde igennem regn-pytten, og at det slyngede vandet fra pytten så kraftigt væk, og op, fra trædefladen, at reaktionen var at dækket faktisk stod bedre fast, i den side hvor pytten var, som det kørte igennem, end i den anden side, så fx altså den venstre side, hvor der blot var regnvåd asfalt under trædefladen.

    A-509'erne havde jeg kun på forakslen, og det blev fatalt, i et sving lige syd for Strandmølle Kroen, hvor de elendige 'maler'-dæk på bagakslen, skred ud, men forakslen stod fast, med de eminente og fejl-fri YOKOHAMA A-509'ere, og bagenden skred så ud, hvor efter jeg mistede herredømmet over bilen. Jeg forsøgte at styre kontra til bagakseludskridningen, men så et split sekund senere, idet bagende ricochetterede højre baghjul ind mod kantstenen, og bagenden kom svingende voldsomt og ikke-kontrollabelt mod den anden side. Det endte så med, idet det ikke var menneskeligt muligt, at styre i den pludseligt opståede 'modsatte' situation, og vi kørte ind over kantstenen og henover fortovet, med alle hjul, og tværs igennem en skråstiver til en lygtepæl, der dæmpede farten fra måske 60 til 40 km/t, og så, derefter, stoppede vi mere brat og helt og absolut/fuldstændig, ved at køre ind i en af Dyrehavens gamle ege, der stod næstefter lygtepælen med skråstiveren, i henhold til vejens forløb. CRASH-Boom-Bang!!, - jeg brækkede min vestre arm, i det jeg fik forklaret var en Montagua-Fraktur, hvor den ene underarms-knogle brækker, (midt over i et porøst brud), og den anden hopper ud af led, ved albuen. Jeg besvimede, idet jeg havde knaldet hovedet hårdt ind i forruderammen, og sandsynligvis også pga smerterne fra bruddet på underarmen, og da jeg vågnede, talte jeg i vildelse og var i chok, i 2-3-4 timer. Jeg vågnede først da min familie, min bror Jakob og min mor, Karen, var omkring mig, hvor jeg pludselig udbrød : 'Hvad er der sket? - Hvor er jeg?' lige efter at jeg havde haft talt nogenlunde almindeligt med min omgivende familie-medlemmer.

    Så læren var, og det kom også i Svenskt TV's Trafikmagasinet lidt senere på året : 'Hav altid ens dæk på, hele vejen rundt ! - Både type, mønster og korrekte dimensioner' - og så er jeg selv kommet frem til, at hvis man har to forskellige slags dæk, på de to aksler, skal man altid (!) have de bedste dæk, på de 'ikke-styrende' aksler ! - således at man kan korrigere på det sæt dæk, der kommer i skred først, - tænk på en dragster, eller en gaffel-truck, der er baghjulene, på en baghjuls-trukken bil/køretøj, også dem der er 'størst', altså har bedst 'ved'.

    I kan se mit Performance MPV-projekt, kaldet 'FAMIGLIETTA', diminiutiv af familie på sludre-pludre Italiensk, altså : 'Den Lille Familie', på jævnt dansk, dvs den nære/nærmeste familie, (kerne-familie, far-mor-og-børn, hedder 'la famiglia nucleare', kerne=nucleus), på hjemmesiden :

    www.KompasDesign.IT

    Der bliver nemlig plads til hele 9 passagerer, inkl chaufføren, og hele fjorten full-size kufferter. Far, Mor, 3 børn, og alle (2 +2) bedsteforældre.


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 314
    #15   9. okt #14 Har du ingen venner

  • #16   9. okt Hejsa, Tak for jeres kommentar.
    Jeg fandt en ganske flink gut som driver juhl-service
    Han har skaffet mig et sæt 20" til 17k med hankook dæk :).
    2x Hankook Winter I*cept EVO3 W330 255/40 R20 101W XL, 3PMSF
    2x Hankook Winter I*cept EVO3 W330 285/35 R20 104W XL, 3PMSF

    Så det er jeg ganske tilfreds med, nu gælder jeg mig bare til de kommer og kan sættes på vognen så den er klar til vinter!

    God dag til jer alle.


    profilbillede
  • #17   9. okt #12 jeg har lige kørt 90km på 17% strøm, primært motorvej, det syntes jeg er ganske udemærket :).
    Det er længere end Fisker Ocean One som jeg havde lige inde Tesla'en.
    Den brugte 20% strøm på sådan en dag som i dag.


Kommentér på:
Dæk og fælge?

Annonce