{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
56 visninger | Oprettet:

Dårlig koldstart {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Jeg har en Mercedes C200 2.1 cdi w204 fra 2011 som har kørt 235.000 km.

Om morgenen oplever jeg dårligere og dårligere koldstart. Det startede ud med at bilen godt kunne starte på første hug, men den “kæmpede med at komme op på de 800 omdrejninger. Den går op og ned i omdrejninger indtil den rammer de 800 og bliver stabil. Senere hen er den begyndt at gå ud før den når op på de 800 omdrejninger. Når jeg tænder den nummer 2 gang så starter den helt normalt uden problemer.

Den gør det kun når motoren er helt kold. Hvis bilen har holdt stille er par timer i løbet af dagen starter den helt normalt.

Jeg har haft flere OBD scanner sat til og de viser ingen fejl. Har målt dyser på OBD og de viser heller ingen problemer. Gløderør viser heler ikke noget på OBD. Har tjekket batteriet i bilen og det er i orden. OBD viste fyldt DPF. Efter regenerering viser den intet. DPF sensor er skiftet for et års tid siden, men ikke kodet. Ved ikke om dette kan være problemet, bilen har kørt fint hele året.

Nogen ide om hvad det kunne være? Erfaringer med lignende? Noget jeg kan kigge på udover det der er gjort indtil videre? Al hjælp er en stor hjælp.

Jeg vedhæfter videoer så i kan se hvad jeg snakker om.

På forhånd tak

Mvh Raif


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig koldstart
Kommentér på:
Dårlig koldstart

Annonce