{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
37 visninger | Oprettet:

Er vaskeanlæg i vaskehallerne stadig elendige lakpiskere? {{forumTopicSubject}}

Før i tiden håndvaskede jeg altid selv mine biler - med 2-spande-system, forvask med skum i lanse osv. osv. - nok noget af det mest skånsomme ved lakken.

Det kniber dog med at få tid til det efterhånden - der går jo hurtigt et par timer med vask, aftørring osv. osv, så der går (desværre) alt for lang tid imellem, at jeg får mine biler vasket. Indimellem får bilerne derfor en tur i vaskehallen.

Mit spørgsmål går på:
- Er vaskeanlæggene i vaskehallerne på fx tankstationerne blevet mere skånsomme - ift. hvis man fx går 15-20 år tilbage i tid - er der lavet undersøgelse af dette?

Jeg kan nemlig huske på den Mondeo MK3, der også er i min profil her på siden, at der var en periode, hvor jeg vaskede den i gennemsnit hver 2. uge i en vaskehal. Efter nogle år var det ekstremt tydeligt, hvor mange "fine" vaskeridser og spindelvævs-strukturer, der var i lakken. Det var tydeligvis langtfra så skånsomt som en manuel "håndvask"

Jeg ved godt, at en vask i en vaskehal aldrig vil være så skånsom, som når man gør det selv og på den rigtige måde, men det er jo en afvejning af tidsforbrug vs. kvalitet og vil være et kompromis.

Så mener i, at vaskeanlæggene i vaskehallerne er blevet bedre i de senere år?

At anlæggene i vaskehallerne ikke altid får alt skidtet med - i fx "kringelkroge" på karossen og på fælge osv. er en anden snak smiley

Tak for input!

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Er vaskeanlæg i vaskehallerne stadig elendige lakpiskere?

Annonce