{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Emner: 1 Svar: 1

Omreg af trailer {{forumTopicSubject}}

Hey

Min far er registreret som ejer af en trailer.

Min far er død.

Min mor (boet) har fået besked fra motorstyrelsen om at afdøde personer ikke kan stå som ejer/bruger af en trailer.

Traileren skal derfor omregistreres til min mor.

Traileren er nok 20 år gammel.

Spørgsmålet er så

Under normalt omstændigheder skal sådan en trailer synes ved ejerskifte, men gælder det også hvis den overgår fra min far til min mor ? Altså at den bare skrives over i hendes navn ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omreg af trailer
  • #1   21. okt ja vil jeg mene, for er jo nyt navn som skal påføres reg.attesten.

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    okt 2024

Emner: 1 Svar: 1
    #2   21. okt Ok, håbede lidt på at det ikke behøvedes når den bare skulle omreg til den anden person i husstanden.

Det er mest fordi dækkene på papiret ikke er så nye mere, men traileren kører meget få kilometer og kun bykørsel med lav vægt (Haveaffald og den slags).

Ved du om der er nogle regler for hvor "gamle" dækkene må være, jeg mener at ved Tempo 100 må de max være 6 år, men her er de nok nærmere 10+, de er dog ikke revnede i gummi og så videre. De er dog nok "hårde" men som sagt, lav belastning, bykørsel og meget få kilometer om året reelt.

Hvis den skal synes og i den forbindelse have nye dæk, så ender det jo nok med at hun afmelder den, smider den væk og så må hun jo køre nogle flere gange på lossepladsen med det hun skal have derop, i nogle sække. Den ekstra benzin er nok reelt set billigere i det lange løb end nye dæk smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #3   21. okt Der er ingen lovkrav til alder på dæk, ikke engang på trailer.. MEN der må ikke være skader eller mangler ved dem.. Så hvis der er sprækker, eller andre skader, så kan de dumpe den på det.

• #4   21. okt Hvis det bare en trailer der kun bruges meget lidt så behøver den jo ikke få de dyreste "mærkevare" dæk på og da den sikkert kører på 13" så fiñdes der sikkert nogle super billige dæk derude? Alternativt så smid traileren ud og lej en free trailer hvor du kan leje den gratis i 24 timer og evt forsikring koster omkring 50 kroner i døgnet, og så slipper du også for at den altid står i vejen.

• #5   21. okt Den kan omreg til din mor hvis de var gift og med samme adresse uden syn prøv på skat motorregister eller i en synshal

• #6   21. okt Rul til sidste afsnit https://nembilhandel.dk/omregistrering-af-bil/ved-doedsfald
    Den kan omregistreres til ægtefælde uden dikkedarer.
    Ring eventuelt til Skat hvis tvivl, selvom de tager 75% af vores løn, så er de nu meget hjælpsomme.

• #7   21. okt Carlo, dit link står der da ikke noget med trailer, men derimod bil. Jeg tror ikke på at den går, når den ikke ser synet.
    Hvis jeg går ind i "appen" ejerskifte, har jeg 3 biler som er i mit navn og en trailer. Traileren står at den ikke kan omregistreres med mindre den bliver synet. Jeg synede den selv 10/6-20 og kan ikke omregistreres nu.

• #8   21. okt Da min far døde blev hans gamle trailer flyttet over i min mors navn, uden syn og vist nok uden at det kostede et gebyr.....
    Det er mange år siden ........Men jeg tror nu stadig at man kan gøre det....

• #9   22. okt Det bare til syn med den. Et sæt hjul ipsternikkenret meget. Tror min ven gav omkring 2000kr for nye hjul (dæk og fælg

• #10   22. okt Min far døde for 9 år siden, og hans trailer står stadig i hans navn.. Jeg fik ingen besked fra motorstyrelsen ??
    Det er jo bilens forsikring som dækker, så i princippet er det vel ligegyldig hvem der står som ejer..

• #11   22. okt Per M
    Hvis du bliver stoppet med den trailer
    Så tager politiet pladerne

Da en afdød ikke kan/må være registreret for køretøjer og trailer/campingvogn osv.

Ellers skal du omregistrere den.

Vi har en kunder der fik taget pladerne på den trialer, han kørte med.
    Politiet var vendt om, da den slog ud på anpg.
    Og tog pladerne, da han holdt ind ved vores firma.

Den var registreret i en afdøds navn

• #12   22. okt Kan nu godt være registeret med en afdød, men kun så længe boet ikke er “lukket”.

Grunde til at jeg skriver lukket, er at det først er der hvor det skal være besluttet hvem som skal have bilen (evt. afgift til staten, hvis det ikke er ægtefælle), eller den sælges, og gået ind i boopgørelse.

Kommentér på:
Omreg af trailer

Annonce