{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Hvilken bil skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp, jeg kigger på en af følgende biler, som jeg godt kunne tænke mig at købe.

Hvad er fordele og ulemper?

De koster begge i omegn af 45.000

Bil 1: Citroën C4 1,2 PureTech 130 Attraction 5d, kørt 150.000 fra 2014, 130HK
Bil 2: Ford Fiesta SCTi 125 Titanium, kørt 230.000 fra 2014, 125HK

Er der noget ved disse to bil modeller, som er negativt eller værd at tage med til overvejelse?

Økonomisk ligner de meget hinanden.

Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken bil skal jeg vælge?
  • #1   1. dec Tandrem på begge er i oliebad, så de smuldrer. Det SKAL du være OBS på. Forden er ret dyr at skifte den på.

• #2   1. dec Hold dig fra begge biler

De køre begge med motor der tit har problemer
    Som en anden skrev
    Køre de begge med tandrem i olie

Vi har skiftet en del af begge motor
    Da de ikke kan holde

Psa Motor brug altid meget olie

Ford døjer tit med olietryk

Find en anden bil
    Og ikke noget med de små benzin motor
    De er for hårdt pumpet, så de bliver hurtigt slidt

Men er du glad ved din mekaniker og kan li' at bruge penge
    Så bare køb en af dem

• #3   i går kl. 06:09 Tandrem i olie og olie forbrug = ødelægger katalysatorer
    Hvis du gerne vil står med 10-20-30-50.000krn regninger så der sjovere at køre Mercedes og ikke Citroën eller Ford

• #4   i går kl. 07:04 Af nysgerrighed hvad ville folk købe af mini bil i 50.000 kr. klassen så?
    Har selv overvejet at revidere flåden lidt da det er lidt overdrevet at vi har både en Passat og en V60. Det kunne være en ID7 Tourer og noget “halv småt”.
    Skal ikke ned og have en Up / Aygo igen som nummer 2.

Forstår godt at Fiesta er umiddelbar attraktiv, for er en ret velkørende lille bil.

• #5   i går kl. 09:27 #4
    Yaris, Jazz, Mazda 2, Swift.

• #6   i går kl. 15:54 Har haft Civic og Jazz, faktisk ja var en Jazz en ganske lille glimrende bil.
    Eneste men er at den skal piskes helt vildt for at den flytter sig.
    Det der har fristet er Polo/Golf i 150 hk. TSI men udvalget er småt og dyrt.

• #7   i går kl. 20:57 Har haft Leon 1p 1.2tsi den klarede det fint med sine 105hk. Men en jazz mere praktisk

• #8   i dag kl. 00:17 Nu ved jeg ikke om det er din første bil, men vælg en der har gået en anelse over 100.000 og fuld servicebog, over 200.000 km ville jeg aldrig vælge., der står regningerne bare i kø.

VAG bilerne er meget dritssikre, men de kan også blive 10 år gamle eller mere hvis du kun har 50.000 til bil.

• #9   i dag kl. 00:57 #4
    jeg har selv lige købt en PEUGEOT 208 I (CA_, CC_) 1.6 BlueHDi 100 (100Hk) med træk fra 9. måned 2016 og 240.000 km på klokken for kr. 42.000 og er meget imponeret over hvor meget plads der er i den - både på for og bagsæder men også bagagerummet.
    Ved det er en diesel bil jeg har købt og der kan være en del der fejler på den, men satser på den holder de næste 3-4 år hvor det er planen at skifte den ud igen.
    Før jeg købte den der har den fået skiftet tandrem, katalysator, partikelfilter, fjerde og køler samt næsten nyserviceret - og nysynet med 3 grønne synsrapporter.

Nå ja og så koster den selvfølgelig kassen i ½-årlig afgift...... HELE 160 kr smiley

• #10   i dag kl. 09:20 Har to biler med 1.0 motoren, 125 hk begge to.
    Fiesta fra '15 (150k uden remskifte) og C-Max fra '14 (200k og rem skiftet)

De fejler intet. Hvis man bare kører normalt i sin bil, kan jeg ik' se hvorfor de skulle gå hurtigere i stykker.

• #11   i dag kl. 09:43 Dem hvor remmen løber i olie, de har en tendens til at gå i opløsning før tid, det har ikke noget med dit køremønster at gøre som sådan.

• #12   i dag kl. 10:21 Det har du ret i.

Det var bare et lille "svar" til #2 deroppe.

Men små korte ture hjælper ikke på det i hvert fald smiley

• Poul Riis M
    Poul Riis M Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #13   i dag kl. 17:13 FDM fraråder biler med den motor.

• Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

Svar: 59
Kommentér på:
Hvilken bil skal jeg vælge?

Annonce