1.016 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
El abonnement eller uden? El abonnement eller uden?
Jeg er nybegynder i el biler og mangler lidt viden om hvordan man betaler for el.
Jeg kan se at hos clever koster et abonnement 900 kr. det lyder dog ret dyrt hvis man kun bruger bilen i weekenden.
Så antager at et abonnement ikke giver mening i det tilfælde og det bedre kan betale sig at lade den op hvor man nu kan finde en ladestander, eller kræver det et abonnement overhovedet kunne bruge ladestandere?
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.391
Jeg lader sjældent andre steder end på mit arbejde med en 11kw lader.
Du skal finde dit kørselsbehov før du ved hvilken lade løsning der dur til det.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 49 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.617
De fleste tankstationer kan du lade på jo.
feb 2025
Emner: 1 Svar: 2
Bor på 2. Sal så kan ikke have en ledning udad vinduet hvis det er en ting.
Og så var det også for at afklare om det kræver et abonnement for overhovedet at få adgang til lade standere.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.425
Clever har et abonnement som du beskriver, men der er mange andre muligheder for blot at betale pr kWh du lader på de forskellige standere
For de 900,- kan du lade op imod 300kWh pr måned hvis du ikke bruger de helt dyre og hurtigste ladere
Så alt efter hvor langt du kører pr kWh kan du lave et lille regnestykke i forhold til hvad den bedste løsning er for dig
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.305
Ellers hvis det skal være billigt, find en bil der kan holde syn 2 år til ca 10,000kr hvis du dividere det med 2 år og de weekender du køre er det billigt.
husk på, 5 dage hver uge samler bilen bare (støv og bremserust) Så der bruger du ikke brændstof.
sep 2023
Svar: 50
El på lynladeren: 3,75kr/kWh. Med 5km/kWh, koster det 75 øre til energi på elbilen.
Listepris, oktan95: 15,59 kr. Med 17 km/l koster det 91 øre til energi på benzinbilen.