RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor ser min tændrør sådan ud.
  • #1   19. mar

    profilbillede
  • #2   19. mar Skal fejlen nulstilles efter jeg har skiftet tændspole og tændrør eller ville bilen blive normalt så snart de er skiftet.?

    Det en Kia Ceed fra 2007 1,4 benzin


  • #3   19. mar Prøv at flytte tændspolen til en anden cylinder, se så om fejlen kommer på den cylinder som tændspolen sidder på, mistænker en dårlig tændspole

  • #4   19. mar Men problemet er når jeg tager tændspolens stik ud så er bilens tilstand den samme hvor den køre ujævn på 3 cylinder.
    Hvor hvis jeg tager de andres stik ud og ind kan jeg mærke og se motoren begynder at halte,

    Hvis jeg skiftede tændspole og tændrør ville motoren reagere ens indtil fejlen blev nulstillet med en obd tester?
    Eller burde bilens motor lampe slukke og bilen køre normalt?


  • #5   19. mar Der står jo fejlen er permanent så det ligner at motorstyringen har låst fejlen til den nulstilles?

  • #6   19. mar Fejlen skal ikke nulstilles, at den er permanent er sikkert fordi tændspolen er brændt af, men det er det du finder ud af ved at flytte tændspolen, så hvis fejlen flytter sig, ved du det er tændspolen


  • #7   19. mar Har købt en ny tændspole det er det samme nemlig.

  • #8   19. mar er der strøm på ledningen til tændspolen?

  • #9   19. mar Tjekker imorgen, men det tror jeg der er faktisk. smiley

  • #10   19. mar Når du har tændspolen ude, kan du så se om den laver gnist mod blokken.
    Fordi dine fejlkoder siger kun at der er fejltænding på cylinder 2, det kan jo være flere årsager til det, en defekt injektor, tab af kompression osv.


  • #11   19. mar Må lige lave kompressions test imorgen smiley

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.277
    #12   19. mar Lave en kompressions test på motor
    For og udelukke mekanisk fejl

    Vi har flere gange oplevet brændt ventiler på en eller flere cylinder

    Hvor der har været fejlkode for tændingen undsætning/fejl tænding

    Hvis kompressions testen er i orden på alle cylinder

    Så kan det være dyse fejl
    Men usandsynligt, da tændrør er meget sort
    Som tyder på uforbrændt brændstof

    Du kan udmåle om der er plus og minus til tændspolen
    Og har man Et osilioscop kan man måle om der kommer signal til tændspolen
    Så den laver gnist


  • #13   19. mar Vi har lige set på bilen.

    Vi målte strøm på stik nr 2 og der var strøm på.
    Vi tog stikket ud fra dysse nr 2 og det var det samme så vi byttede dysse 1 og 2 og fejlen blev ikke bedre.

    Den havde stadig fejltænding på cylinder 2.
    Vi tog tændrør og tændspole og kunne se det gnistrede da vi lagde den over metal så der var gnist.



  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.277
    #14   i går kl. 06:27 Lav en kompressions test

    Evt sæt et kamera ned i cylinder 2 og se på ventiler
    Vi har prøvet der flere gange
    Hvor man kan se ventiler er brændt i kanterne
    Og vi har haft et par stykker
    Hvor der mangler et stykker af en ventil



  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.277
    #15   i går kl. 06:36 Billedet er fundet på googl

    Men vi har oplevet dette mange gange.
    Og min formål er at motor skal køre meget mager blandingsforhold
    For at kunne overholde de forurenings krav der er
    Men så bliver forbrænding mere varm
    Og så smelte udstødnings ventiler

    Vi har de sidste par år
    Repareret mange motor i forskellige biler\mærke


    profilbillede
  • #16   i går kl. 06:36 Så det er 100% en ventil?

    Hvad hvis den er brændt kan man bruge de der addativ f.eks. fra thansen mod ventiler ?

    https://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/additiv/diesel-additiv/lindemann-diesel-additiv/n-233531294/pn-233531228


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.277
    #17   i går kl. 06:38 Nej er ventiler "kun" brændt
    Skal de ud og man kan tit selv slibe dem

    Men der findes ingen vidunderiddel der kan rense dem

    Men er det som på billedet
    Skal der ny ventil til

    Derfor man bruger et kamera og ser hvad der er galt


  • #18   i går kl. 06:42 Så topstykket skal af og slibes osv?

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.277
    #19   i går kl. 13:50 Ja hvis det er ventiler det er galt med



  • #20   i går kl. 17:17 Kan det være fordi kæden er slap?

    Se venligst vedhæftede link.

    https://youtube.com/shorts/6wciuuK0jcw?si=pUQJcSi0jqtSsqsV


  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 129
    #21   i går kl. 19:27 Som Mr. Gsi skriver; lav en kompressionstest.
    Egentligt kan man håndtørne motoren, og dermed mærke om kompressionen er ens på de forskellige cylindre.
    Har skiftet en kæde på sådan en motor, den var 1 cm for lang; bilen kørte fint.


  • #22   1 time siden Cylinder 1 har 15 bar og cylinder 2 har 1 bar cylinder 3-4 har også 15 bar

  • #23   55 minutter siden Kedelige tal, men det tyder på du har en brændt ventil. Så topstykket skal af og inspiceres, du kan som Mr. GSI skriver bruge et endoskop kamera til at se hvad der er galt først.
    Husk at topstykket skal planes.


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.277
    #24   21 minutter siden Jeg er 99% sikker på en ventil er brændt
    Vi oplever det tit, på de mindre motor

    Vi laver en de biler fra en forhandler
    Han kom med 3 biler inde for 14 dage

    Med same symptomer
    Og alle 3 hade brændt ventiler
    Den ene blev skrottet
    Nr2 fik han lavet

    Nr 3 købte min chef, og vi reparerede den og har den ny som låne bil.

    Min teori igen
    Er at de køre alt for meget forbrænding
    Så der ikke er nok benzin til at køle udstødnings ventiler
    Og de så smelte, de brænder hul i siden
    De flækker så kompression ryge ud, når der laves forbrænding

    Men uanset hvad

    Hvis motoren skal laves, skal toppen af

    En lille chance er at toppakning er gået
    Men. Så burde kompressionen ryge ud et andet sted
    Over i olie system
    Over i køler system


Kommentér på:
Hvorfor ser min tændrør sådan ud.

Annonce