3 x politi på 40 min. !!! {{forumTopicSubject}}
Så skete det.
Jeg blev stoppet af en racia mod spritbillister, og fik så lige en bøde på 1000 kr (pga brede dæk, og forskellige dæk bagpå)
plus indkaldelse til syn:!!!!
30 min senere møder jeg en blitzvogn som ikke blitser mig, men tilkalder nærmeste patruljebil, så 1 min senere er jeg stoppet af en ny patrujlebil, men snakker dog den "flinke" bejtent af med, at jeg jo lige har fået bøde, så det ville da være synd at fortsætte dette galskab
Men en ting jeg faldt over, var at de unge betjente var rolige og mere snakkelige, de gamle sure mænd i uniform derimod, de var sure som ind i helvede, mon der ligger lidt misundelse på os unge og vores muligheder kontra deres.
Johnny
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 616
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 35 Biler: 5 Emner: 54 Svar: 878
nov 2006
Følger: 55 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 540 Svar: 1.724
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 40 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 1.542
jan 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 1.312
Men skidt med resten!
okt 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 32
Og husk nu på at når man bliver stoppet (især når man ved man får en bøde) så går man ikke ligefrem ind til en samtale med en politibetjent med den mest positive stemning og det bliver din oplevelse jo farvet af. Du har haft en røv oplevelse så selvfølgelig får historien en negativ drejning. Og de unge betjente der stoppede dig anden gang giver en positiv dejning fordi du slap for en bøde.
Så jeg tror ikke det her noget med misundelse at gøre, men mere med hvordan du oplever situationen.
apr 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Emner: 111 Svar: 2.014
Tror nu ikke de ældre er misundelige - det er nok nærmere manglende forståelse for at unge ikke kan holde sig inden for lovens rammer.
Hvor mange af vores forældre har en gejlerslæde? Ikke ret mange. Og de fleste ryster nok også på hovedet over de penge vi propper i bilerne.
Da jeg blev stoppet for nogen tid siden var det en ældre motorcykelbetjent. Han var sgu flink nok, og var meget interesseret i bilen. Han skulle da lige høre den have lidt gas, og var helt vild med lyden (det var med min tidligere marea hlx).
Selvfølgelig er der nogle mavesure betjente ind i mellem.
Der vil altid være gnavpotter, uanset hvilken arbejdsplads man tager.
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 40 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 1.542
apr 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 1.114
Lars Vadim; Jeg har prøvet noget lignende. Blev stoppet i en lastbil i sverige, fordi den svenske betjent ville høre v8eren, som self. var uden lydpotte.. Man oplever nogle underlige ting engang imellem..
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.903
En gammel nar som var pisse hidsig og han mente at jeg skulle være GLAD for kun at få en bøde på 500kr, for han kunne give mig en på 1000 og indkalde mig til syn "synes du det ville være sjov?", gamle narrøv.
Til gengæld alle de andre gange har betjentene været super flinke, udvist respekt og har kunne tage lidt gas
Min oplevelse af politiet er at de nu er fine nok.
Bøden er du jo selv ude om - du har jo vidst at den var gal...
sep 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 95 Svar: 174
Det som irreterede mig var den 30-35 årige betjent som ikke selv kunne klare opgaven, han måtte lige tilkalde sine 3-4 andre kollegaer for at overskue opgaven, hvilket resulterede i at de ældre kaldte den til syn.
Men fair skal være at de forskellige bagdæk ikke er godkendt, men at kalde den til syn er hårdt, når de godt ved jeg blot sætter vinterdæk på og triller derop.
sep 2006
Følger: 150 Følgere: 165 Biler: 5 Emner: 82 Svar: 1.589
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 9 Emner: 73 Svar: 1.644
Men hvis de ikke skriver nogen sager, så passer de jo ikke deres arbejde... chefen undre sig nok lidt over betjentens navn aldrig er nævnt på div bøder der skrives ud.
Den ansatte i slikbutikken bliver jo også nødt til at tage penge for tingene, selvom han måske gerne ville forærer det væk, og blive populær blandt folk... men sådan virker det jo ikke
jan 2007
Følger: 69 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 879
3 x politi på 40 min. !!!