{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.813 visninger | Oprettet:

min bil er total død..? {{forumTopicSubject}}

det drejer sig om en Polo fra 1987 og i morges kørte jeg fra Odense til aabenraa ca. 125 km. uden problem på motorvej og landevej

senere idag skulle jeg ned i byen og efter 1½ km. gik den ud, total død, men med strøm på, fik den startet efter små 5 min. og kørte videre 400-500 m længere henne går den ud igen, får den af vejen og ind på en P-plads hvor den er total død, åbner klappen og tjekker hvad der lige kan tjekkes:

- Får benzin
- remme kører rundt
- der er kølervæske på
- der er Olie på
- diverse filtre er nye

Nogle der har et bud hvor jeg skal starte, det lyder lidt som om den ikke gir det sidste og slår til (uden at gøre mig klog på det)

Mvh Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min bil er total død..?
  • #1   29. jun 2007 kørte den fint da du fik den startet op igen?

  • #2   29. jun 2007 ridser i cylendervæggene.
    jeg ved det lyder onsvagt

    men min tidligere scooter fik de samme symptomer.

    måske kan den motor bare ikke mere


  • #3   29. jun 2007 Nu er scooter og bil altså ikke det samme.
    En scooter hvis den dør, så ja, så er det højst sansynligt cylinderen, men en bil derimod. Det kan jo være 100 andre ting før man kommer til det.
    Hvordan sagde den da den døde?
    Og har du noget røg ud af udstødningen inden?
    Den har heller ikke smidt alt vandet?


  • #4   29. jun 2007 Sry så ikke lige du havde skrevet der er kølervæske på.

    Jeg ville tjekke tændingsdelene. kabler, rotor osv. og tændrørene, kan være de er brændt af.


  • #5   29. jun 2007 lyder som om du har en defekt generator eller lade relæ. hvis en af disse dele er defekte kan de aflade dit batteri og løber du tør for strøm dør din motor.

    De tjekker dette ved at starte din bil og med et mulitmeter måler du på batteriet ca 14 volt skal den vise. nu tænder du så for alt lys.blæser. blink anlæg osv. nu falder volt til en 11-12 volt du giver en smuler gas derefter skulle den gerne stige til ca 14 volt igen.

    en sidste mulighed er at dit batteri er faldet sammen. er det et vedligeholdelsefrit batteri er der en indikator i toppen den skal være grøn, er den rød = nyt batteri.
    er det et almindelig batteri med skrue propper kobler du en lader til hvis den begynder at koge(boble) i sellerne er den død.................


  • #7   29. jun 2007 Der står at der var batteri på. I hvert fald i første omgang. og benzin havde manden også tjekket siger han

  • #8   29. jun 2007 kan sagtens være din benz - dieselpumpe der er gået... få en til at lægge sig under bilen så tæt på tanken som muligt og så drej nøglen bar så der er tænding på... så skulle der gerne kunne høres en svag summen fra pumpen:)

  • #9   29. jun 2007 det er din generator har selv haft sanne model og der skete præcist det sanne og der var det min generator.

    mener man kan tjekke det på en eller anden måde med din minus pol men kan ikke lige huske præcist hvad det var..


  • #10   29. jun 2007 jo få din bil statred på en eller anden måde og når den så er started så pil minus polen og hvis den går død så er det din generator

  • #11   29. jun 2007 vides endnu ikke med gnist, da jeg ikke lige kan se derned uden at pille lidt af, har ikke haft tid nu, men efter jeg kørte i stå første gang var der intet, absolut intet, gav den lidt gas og den løs som den plejede, døde bar igen.

    Søren V - kan det være benzinpumpe når den pumper benzin op i filteret....?

    Ninna C - du har ikke navn billede etc. da jeg er lidt "lost" lige på det område...?

    Kjeld L - hvis den aflader kan den så godt starte uden den lyder, du ved som en træt hest og kan tænde radioen og fyre den helt af samtidig med lys og alt elektrisk virker...?


  • #12   29. jun 2007 Audi Power - vil jeg da prøve skal bar lige have den startet først ;/

  • #13   29. jun 2007 Tror egentlig du skal have efterspændt dine polsko på batteriet eller på generatoren.



  • #14   29. jun 2007 du må da kende en i området med bil og start kabler. hvordan lyder den når du drejer nøglen på den lyder det som om den tapper dit batteri langsomt hver gang du prøver at starte den?? min døde og bare lige pludsligt

  • #15   29. jun 2007 xander?? bla bla bla bla få dig en hobby

  • #16   29. jun 2007 ikke mindre strøm, eller rettere sagt den lyder ikke som´den tapper, lyder ganske normalt, mangler bar lige den sidste "hak/omgang (hvad skal man kalde det)" før den starter...

  • #18   29. jun 2007 skriver den lige på listen Palle-Porsche kan da ikke skade at tjekke...

  • Flemming B
    Flemming B Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #19   29. jun 2007 Prøv at sprøjte noget fugt fjerner på strømfordeler dæksel og ledninger, det lyder som et fugt problem i dæksel og meget sansynligt med alt det regn vi har fået

  • #20   29. jun 2007 søren V
    "kan sagtens være din benz - dieselpumpe der er gået... få en til at lægge sig under bilen så tæt på tanken som muligt og så drej nøglen bar så der er tænding på... så skulle der gerne kunne høres en svag summen fra pumpen:)"

    nu er det bare sådan at polo'er i den årgang ikk bruger elektrisk pumpe til benzinen men tværtimod en mekanisk pumpe drevet af knasten smiley

    men har en kami der også oplevet samme symtom og der var det hallgiveren der var fesen af.


  • #21   29. jun 2007 Tror nu nærmere det er tændspolen, da jeg har prøvet det samme...tjek oss lige sekundær og primær på transistoren!

    Derudeover tjek strømfordeler samt rotor...


Kommentér på:
min bil er total død..?

Annonce