{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

Synsregler årgang 84?? {{forumTopicSubject}}

Vil lige starte med at sige at jeg ikk ønsker svar fra folk som tror de kender svaret!
Jeg vil være 110% sikker på jeg får korrekt info..... så dem som er usikre lad vær at skrive, tak.

Jeg har en Honda CRX Turbo fra 84'som er godkendt og synet med konstruktive ændringer

Og har lige et par spørgsmål angående regler omkring syn på netop min bil.....

- Det er noget med at der er andre synsregler for ældre biler?
Hvis ja, hvor skiller det m.h.t. årgang?
- Kan jeg gå gennem syn uden katalysator når det er en 84'?
- Kan jeg gå gennem syn med racerkobling?
- Kan jeg gå gennem syn med sportsrat?
- Er der ellers noget de kan brokke sig over m.h.t. turbo ombygningen hvis der står konstruktive ændringer på registreringspapiret?
- Og har det igen noget at sige når det er en ældre bil... årgang 84??

Håber på nogle seriøse og troværdige svar...
Det meget vigtigt, da jeg ikk gider stå i sidste øjeblik og få alle de ting som ikk passer sammen at vide til selve synet!

MVH.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synsregler årgang 84??
  • #1   29. jun 2007 mener desværre den er fra engang i '83

• #2   29. jun 2007 den = det

• #3   29. jun 2007 Jeg ved at du kan gå i gennem syn uden katalysator, da det i danmark først blev ved lov i 1991 at man skal have monteret Kat.

• #4   29. jun 2007 - Kan jeg gå gennem syn med racerkobling? Ja dette kigger de ikke på.
    - Kan jeg gå gennem syn med sportsrat? Ja hvis rattet er E-mærket, momo er f.eks. IKKE.

• #5   29. jun 2007 Synsreglerne ændrer sig først når bilen er 35
    Sagtens. Katalysator er først lovkrav på biler efter '91.
    Koblingen er intet problem
    Rattet kan den godt synes med, bare det har samme diameter som det originale
    Så længe de konstruktive ændinger indbefatter turboen, så kan de ikke.

• #6   29. jun 2007 Sportsrat kan IKKE synes, da de ikke er kollisionssikret, men nogle synsmænd overser dette og siger ikke noget til det, men lad være med at tage chancen.

Racerkobling kan den godt synes med, men fortæl at det er en racerkobling, i tilfælde af at synsmanden tror det er en defekt kobling

• #7   29. jun 2007 okay tak for hurtige svar.....
    angående rattet... så er det et OMP sportsrat.... en del mindre i diameter og "flad" i bunden.....

• #8   29. jun 2007 Min crx røg da lige igennem syn uden anmærkninger her for 2 måneder siden.. jeg har da et momo rat - det mindste af dem.. Woops synsmanden synes det var en flot bil, og så var den ude igen smiley

• #9   29. jun 2007 ok mener bare der er specielle regler angående rat hvis fx bilen ikke er født med airbag i rattet?? eller tager jeg fejl? mener bare at det så er tilladt bare at skifte rattet ud med fx et sportsrat uden problemer??

• #10   29. jun 2007 Der står ikk noget om trykladning på registreringsattesten..... Det eneste der står under supplerende oplysninger er : konstruktive ændringer

• #12   29. jun 2007 Er det Fætters gamle lyseblå CRX-T der er endt i dine hænder nu?

Hvis det er, så er den synet og godkendt med turbo, så det skal du ikke bekymre dig om..

Ang. dit sportsrat, så burde der heller ikke være nogen problemer, da du godt må skifte til et rat uden airbag så længe din bil ikke har airbag, og hvis den har, så er det ikke lovligt at skifte til et andet rat uden airbag..

Det eneste den skal er bare at overholde forureningskravene, men de er også anderledes på gamle biler i forhold til nye, hvor den max må forurene 0,5 i CO..

• #14   29. jun 2007 Min skulle være under 0,5 og mener at den var o,6 i første omgang, men det var pga. en død kat smiley

• #16   30. jun 2007 koblingen får du ikke nogle problemer med.

rattet skal bare overholde en hvis diameter så er det også lovligt. det skal IKKE være E-Mærket fordi det er bilen heller ikke.

katalysator kørte din bil ikke med i 84 så selvfølgeligt kan den synes uden.

Kommentér på:
Synsregler årgang 84??

Annonce