{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

rep/spartle kofanger {{forumTopicSubject}}

jeg har købt en meget billig kofanger til min G4... men der er nogle mindre fejl på den....

ridser og steder hvor malingen er røget af specialt på under siden...

så er der også et sted hvor den er flækket lidt og det er et stykke på 2cm helt ude på yderkanten....

ville bare hører om hvad jeg skal bruge til at rep. den...

min kammie kunne gøre det for mig men han skal rejse i morgen og bliver væk i 6 måneder... så kan jeg ligeså godt prøve at lave det selv...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rep/spartle kofanger
  • #1   15. jul 2007 Er den af glasfiber, hård plast, blød plast?

• #2   15. jul 2007 tror det er glasfiber... den er fra in tuning...

billeder kan ses i min profil...

• #3   15. jul 2007 Så sliber du bare hakker osv ud med 180/120 og spartler hakkerne. Der hvor den er flækket skærer du det flossede fiber væk så der ikke ligger 2 kanter og "gnaver" imod hinanden, forstærker på bagsiden med glasfibermåtte, måtte foran også og spartler efter.

• #4   15. jul 2007 hvilket spartel skal jeg bruge...

• #5   15. jul 2007 medmindre det er meget dybe hakker, hvilket det ikke ser ud til er polyesterspartel godt nok. Ellers så glasfiberspartel, men bruger du sidstnævnte skal du spartle efter med polyesterspartel, da der let kommer småhuller i glasfiberspartlen. Og vask kofangeren af i enten silikonefjerner eller cellulosefortynder inden du går igang. Når den så er spartlet færdig sliber du den med 240 og sender den til maler smiley

Løse lakflager, stenslag osv sliber du ud med 180 forinden.

• #6   15. jul 2007 mange mange mange tak.......

• #7   15. jul 2007 hvor meget tager maler ca. for at male en skide kofanger...?

• #8   15. jul 2007 Og slib med enten excentersliber eller klods, så du ikke får flimmer. Altså ingen slibning med hånden på plane flader, er der små buer er det kun dér du sliber i hånden smiley God fornøjelse med det, det er slet ikke så svært at fixe.

Og hvis du ikk har rodet i glasfiber før, så er det ej heler svært. Temperaturen skal helst være over 18grader, 2% hærder i polyesteren. Samme med spartlen, det er også 2-3%
    hvis du kun skal lave den bette skade dér så prøv at hør lokale maler eller lign om du kan købe lidt glasfibermåtte og polyester.

• #9   15. jul 2007 det er kun den lille flænge....

men hele undersiden er malingen hakket af....

• #10   15. jul 2007 det vil sige at jeg kun skal bruge polyesterspartel til under siden og ikke andet.

• #11   15. jul 2007 Der sliber du bare hele undersiden og spartler med polyesterspartel. Men flængen bør have lidt måtte for ikke at flække igen.

Pris variere nok lidt mellem 500-2000 alt efter hvor i landet, hvilke materialer der blir brugt osv.

• #12   15. jul 2007 Polyesterspartlen skal også ovenpå glasfiberen der blir lagt i eller hvis du anvender glasfiberspartel. Samt hvis der er stenslag osv der ikke kan slibes ud uden du sliber en hel "dal" i kofangeren.

Nu må en anden tage over - min røv sover og jeg vil det samme

• #13   15. jul 2007 mange tak... min gør det samme...:)

Kommentér på:
rep/spartle kofanger

Annonce