{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

syn af ombygget bil {{forumTopicSubject}}

sad og kiggede vmax i dag og kom sådan til at tænke på de der virkelig ombygger deres biler...som feks den mr2 der vandt DFB ... bliver sådan en bil og alle de andre holdt som udstillings bil eden plader på? eller skal man have dem synet med alle ændringerne? eller hvordan?

snakker både kofangere, rat, udbygning af skærme, store hjul, masser af ice....osv.

der er også en pug.coupe med 6 skærme foran som jeg kunne forestille mig kunne genere føren ret meget.

synes mange af ændringerne er total cool men kan de synes og køre på offentlig vej eller er det ren udstilling?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syn af ombygget bil
  • #1   16. jul 2007 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=62357

    Tænker nok mest på den her...synsmanden aner da ikk hvilken bil det er;-)


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.071
    #2   16. jul 2007 det har før været oppe og vende, med nogen af de biler der har været med til DFB og DHB, have plade på fra andre biler, for de de ikke kunne synes som de var.

    og nogen gange syntes man jo også der er mærkeligt at de skulle kunne synes. sådan som de er ombygget og tunet

    men man ved jo aldrig med de danske synsmænd???


  • #3   16. jul 2007 jamen ja, biler som feks den...mange ombygger jo så de ligner andre mærker...eller slet intet mærke smiley kan man få plader på efter sådan en ombygning?

    den integra der vandt 3 pladsen til DFB var for cool...er helt syg med lakken


  • #4   16. jul 2007 tror oz de laver en hjemme syner med plader fra en gammel spand

  • #5   16. jul 2007 niklas- fed coupe... har du selv bygget den?
    calibraen skal nok blive fin, er jo en opel smiley

    tænkte nok emnet sikkert havde været oppe, men finder aldrig noget i mine søgninger...

    i teorien er det vel ikke smart at have biler uden plader/ andres plader på... hvis det går galt til sådan et træf/race... så er der vist ik meget der dækker?


  • #6   16. jul 2007 Her kan man finde svar på diverse ting ved ombygning (konstruktive ændringer) af en bil.

    http://www.fstyr.dk/sw23006.asp


  • #7   16. jul 2007 ICE kan de ikke sige noget til, i værste fald skal bilen bare vejes om. Dog siger loven at skærme foran kun må virke når fx håndbremsen er trukket. Men så laver man jo bare en kontakt til syn.

    Lygter osv må man ændre, såfremt lygterne stadig er godkendte og lyser i de specifikke grader som loven påkræver.

    Ekstremt brede biler kan kræve en ny afgift for identitetsskift, men synes kan de.


  • #8   16. jul 2007 syn.... hvad er det? hehe..

  • #9   16. jul 2007 niklas- oki held og lykke med den, kommer vi til at se den til opeltræf? ...synes da også det er fedest med en bil med plader på. er da ikke meget fedt ved at have en fed bil der bare skal stå stille derhjemme-

    christina- mange tak, du har vist styr på ret meget med sådan noget. hvad mener du med skærmen skal virke med håndbremsen trukket?


  • #10   16. jul 2007 niklas- ja sådan nogle ting tager jo lidt tid smiley

    kristian- synes ikke der er så meget om special om byggede biler....

    man kan feks have godkendte lygter..men hvis man dækker dem delvist..er de vel ulovlige?


  • #11   16. jul 2007 Natasja - Fx at skærmen først får stel nr håndbremsen er trukket. (På samme måde mange fjernstarter sikre at bilen ikke er i gear) Men så montere man bare en kontakt, så det kun er til syn forbindelsen er afbrudt.

    Dette lov er sat ind for at chaufføren ikke skal du følge med i film eller lign, mens han/hun kører. Men de fleste regler er nemme at omgås, man skal bare tricke dem smiley


  • #12   16. jul 2007 skal lige siges at brede skærme kun må porp nittes på eller limes på de må ikke spartles ind i bilen bliver de det er det konstruktiv ændring og det skal man betale afgift af ..



  • #13   16. jul 2007 Ja, men så er de også lovlige derefter smiley Har en kammi der måtte betale 22.000 i afgift for identitetsskift, da han monterede et widebody-kit på en MR2, så den blev like 20cm bredere

  • #14   16. jul 2007
    Natasja M

    kan sige så meget at den calibra Niklas H har går ikke igennem syn hvis alle regler/lov skal over holdes ..


  • #15   16. jul 2007 Christina J

    ja det er det


  • #16   16. jul 2007 Custom - Jojo det er et spørgsmål om bryster hvad der kan synes smiley MR kom igennem uden speedometer, uden havariblink, eftermonteret bremselys der ikke virkede, for meget støj, nedslidte bagdæk, anden motor, sportsrat og et horn der ikke virkede smiley

    Flink synsmand smiley


  • #17   16. jul 2007 ja han havde nok andet at kikke på men hvad ved jeg ..

    men kan da finde ud af det haha


  • #18   16. jul 2007 christina-
    ups, pinligt, tænkte lige på nogle helt andre skærme smiley det med de kun tænder når bilen er parkeret havde jeg så hørt.
    hvor syner du biler`? den virkede ski ik der hvor jeg var me kadetten smiley

    morfar-
    oki hvorfor skulle den ikke kunne gå igennem...


  • #19   16. jul 2007 Havde sq da været så flink at fylde udstødningen med grydesvampe for at dæmpe lyden - hvilket han bare blæste ud første gang han knaldede til den for at tjekke bremserne. Men han var til at snakke med og forklarede bare kort den var renoveret og ikke helt færdig, og så gad han end ikk banke i den... Piece of cake smiley

    Men bygger man meget om bør man sikre sig med en synshal hvad man må og ikke må - fx derfor mit instrumentbord er bygget som det er. Skal ha godkendt det som det er nu, før jeg må ændre hele bordet. Lidt tosseregler, men man må jo bøje sig


  • #20   16. jul 2007 Har kørt biler til syn både i Haderslev, Svenstrup og Odense - og aldrig fået en vogn dumpet smiley

  • #21   16. jul 2007 fordi de brede skærme er spartlet ind i bilen og den har luftundervogn på

  • #22   16. jul 2007 christina- erjo snyd, kan godt forstå bilerne skal tjekkes, og hjælper nok ikke så meget de lader den gå igennem..køre man galt..og de kan se man har ulovlige ting i dækker ens forsikring vel ikke

  • #23   16. jul 2007 Man skal jo også vide lidt om hvad man skal svarer når de spørg tricky til ændringer på vognen smiley
    Har enddog været til syn ét sted med en turbo, hvor den var blevet droslet LANGT ned pga syn... Der lurede synsmanden at den var forberedt til langt større effekt, så han brokkede sig over den ikke havde den effekt den var bygget til - for han ville ha godkendt den alligevel, da bremser osv levede op til effekten ;D


  • #24   16. jul 2007 Natasja - Det kommer jo an på om ulovlighederne påvirker sikkerheden. Der er jo ingen der kommer mere tilskade ved sammenstød fordi bilen har brede glasfiberskærme... Men derimod kan det gå galt med alle dem der lakere baglygterne.

  • #25   16. jul 2007 morfar- jamen gør de fleste ikke det alligevel? og ligger alle synsmænd mærke til sådan en ændring? og siger de virkelig noget hvis det er gjort så man stort set ikke kan se det?

    kender du ham der har malet integraen der vandt 3.plads til DFB?


  • #26   16. jul 2007 christina- je den med lakering/toning af lygterne havde jeg selv overvejet, ikke meget bare let... men blev jo så droppet igen pga.reglerne, men man må jo i virkeligheden ikke ret meget, med mindre man småsnyder, og så skal man kende trixene.

    i kadetten havde jeg et sportsrat...måtte jeg tage ud til syn...lidt latterligt, for han vidste jo godt jeg bare satte det i igen... men fik så at vide at hvis jeg kørte galt dækkede min forsikring ikke bare pga. en ting som det rat? kan det virkelig passe?


  • #27   16. jul 2007 Grunden til ikke alle rat kan godkendes er at de ikke knækker ved kollision, og om ratstammen ender i maven på føreren. Der er massere af sportsrat der kan synes.

  • #28   16. jul 2007 tror også den eneste grund var at jeg ikke havde nogle papire på det, var nemmelig med da jeg købte bilen..overvejede at sætte jorden i bevægelse for at støve papir op men opgav.

  • #29   16. jul 2007 Det tager jo heller ikk 5min at skifte rat. Og hvis bilen er i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand, så findes der altså stadig mange synsmænd som ser igennem med sådanne ændringer - netop fordi de ved vi skifter så snart vi er hjemme igen smiley

  • #30   16. jul 2007 det er rigtig nok, men var nu også mere nervør for om forsikringen kan sige de ikke vil dække når man har sådan et ret i...

  • #31   16. jul 2007 Der skal mere til før forsikringerne stiller sig på bagbenene. Dog er de vist ikke begejstrede for Snap-off nav

  • #32   16. jul 2007 det ved jeg så ikke engang hved er?


  • #33   16. jul 2007 Min bil stillede op til DFB og det er en bil der bliver brugt hverdag som familiebil, dvs der handles og køre børn i den.
    Den har luftundervogn, brede skærme osv, men af alle de gange jeg er blevet stoppet (en del) er det xenon, solfilm & reklamer i forruden de er efter.

    Når min ska til syn så blir undervogenen fjernet, sideruderne skiftet, og der kommer originale pærer i lygterne, så er der ikke noget at sætte på den

    Det med bredere skærme kan altså laves på mange måder, mine er f.ex skåret op og trukket ud, på den måde er der de "originale" skærmen og den har synshalen godtaget


  • #34   16. jul 2007 MINGO- mange tak for dit svar smiley er netop de sådan lidt vildere geilede biler jeg leder lidt efter svar på. virkelig flot octavia og tillykke med , var dte 8.pladsen?

    er også lidt af et arbejde hvis man skal gøre alt dette når man bliver indkaldt, men kan se du er en af de heldige der så nok ikke bliver kaldt til syn så ofte?


  • #35   16. jul 2007 Jo tak, det var en 8. plads

    Heldig & heldig, ved jeg nu ikke om jeg er. den aller første dag bilen stod samlet, røg jeg ind i et $77 eftersyn (med politi & synsmænd på stedet) og der fik jeg pænt en liste over ting der skulle klares før den lovligt skulle på vejen igen


  • #36   16. jul 2007 smiley ahh nedren nok...så er det også små dyrt hvis man ryger jevnligt til syn

  • #37   16. jul 2007 Tja, men man ved det jo godt smiley
    Jeg kunne jo vælge at pille min solfilm af forruderne og fjerne den eftermonteret Xenon, så er chancerne for at blive stoppet "uden grund" ihverfal ringe

    De fleste af de betjente der har stoppet mig, har alle sagt med et smil på læben at jeg vidste det jo godt, en MC'er sagde endda til mig at det var en fed bil og den sikkert var pænes med mørke ruder hele vejen rundt, men det var ikke ham der lavede reglerne :-|


  • #38   16. jul 2007 det er det jo også...vil også vildt gerne have tonet ruder..men har desværre ikke råd til at skulle blive stoppet flere gange og blive tvunget til at hive det ud hvis de opdager det.

    og ser jo ret så dumt ud med de bagerste sideruder tonet men ej de foreste


Kommentér på:
syn af ombygget bil

Annonce