950 visninger
|
Oprettet:
Holder alfa i længden {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at købe en alfa 156 2,0 TS 16v. Men mange af mine venner siger at motoren ik kan holde til en skid. Så derfor ville jeg bare lige spørger jer om i ved noget om dens motor. Kan den holde til at få tæsk, til at blive chippet og hvor mange kilometer kommer den ca. til at kører før den får bøvl med motoren.
Er dette tilbud billigt:
alfa 156 2,0 TS 16v, 130.000km. 1998. pris 110.000kr.
maj 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
Nu ved jeg ikke hvor dine venner har det fra men alfas 2,0 er holder lige så godt som alle andre og så er den tilmed stærkere hvad HK og moment angår.Men det er vigtigt at vente indtil at den er varm inden du giver den tæsk.Hvor lang tid den holder kommer an på hvordan den første ejer har behandlet den og husk altid at vente til den er varm.Mvh Steffen PS det lyder meget billigt køb den med det samme
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
Men design og kørerglæde overstiger jo også klart de mere problemfrie bilers.
jan 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 25 Svar: 1.150
Men lyt til dem der har en i forvejen, de må jo vide besked.
maj 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 316
Kan tåle, kan yde og holde til smæk!
dec 2002
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 8 Emner: 216 Svar: 2.056
Honda fucking RULEZ!!!! Lær det!!!
/René
apr 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 17 Emner: 187 Svar: 1.636
Og de elektriske problemer som alfa har haft, dem er de ovre.. Jeg har INGEN problemer med elektronikkeni min 156 2,0 fra 98..
Nu har jeg kørt alfa i snart 4 år.. Har haft MANGE forskellige biler, og alfaerne har jeg haft klart mindst bøvl med.. De Ford + VW jeg har haft har stået langt mere på værksted end nogen af mine alfaer..
Passer du på din bil efter som det er beskrevet i bilens instruktionsbog, skal bilen nok holde..
Og hvis en 156 2,0 motor ikke kunne holde til at man sparkede til den, ja så var min vist død for længe siden..
Prisen den er iorden.. Det er pænt billigt...
Honda....!! Thhhh Nej vel...
jun 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
Rapporten viser at Alfa Romeo som mærke, ligger nummer 6 fra bunden over de mærker der oftest har mekanisk skade. Der er for Alfa Romeo's vedkommende mest tale om fejl på gearkasse, motor og elektronik og så en smule hjulophæng, i den række følge.
Af de 20 bedste og de 20 dårligste modeller ligger Alfa Romeo 156 nummer 20 fra bunden, de typiske fejl på den model er motor og topstykke.
Med venlig hilsen Kim
jun 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
Det er da muligt at man kan få det indtryk at nogle rapporter er sponsoreret, men denne vil jeg mene er helt reel. Et forsikringsselskab er vel næppe interesseret i at bilde deres kunder ind af en bil der går meget i stykker ikke går ret meget i stykker, det jo dem selv der skal betale for reparationerne nå så sandheden viser sig. Hvis de løg kunne de heller ikke sætte forsikringspræmien op for de "dårlige" kunder, i hvert fald ikke hvis de lyver kundens bil bedre end den er.
Selv plejer jeg at holde mig til ting som ikke bare er en påstand, men data som kan underbygges. Jeg kommer dog gerne med personlige erfaringer, men de vil altid være en meget smal statistik i forhold til undersøgelser med mange biler.
De fem første mærker er Lexus, Toyota, Honda, Mitsubishi, Nissan og de fem første bil modeller Toyota Yaris, Volvo S60, Mitsubishi Colt, Nissan Sunny og Opel Agilia.
Men du kan jo selv nærlæse den her: http://www.lansforsakringar.se/bolagsinfo/pressrum/pressreleaser/2003/maskinskaderapport_ny.pdf
Med venlig hilsen Kim
Holder alfa i længden