{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang værksteds regning ??? {{forumTopicSubject}}

hej min mondeo havde 2 ødelagt forhjulslejre , den kom så på værksted og skulle have dem skiftet .
jeg kommer så og henter bilen og for afvide at det bliver 10.200kr da de ødelægger spindlen og køber så en ny (brugt) trækaksel med spindel og det hele til 2000kr (helt vildt en pris) og at de har brugt 13.5 timer på at skifte de ting.
han plejer at tag 350kr i timen men den var så steget til 450kr i timen det konfrontere jeg ham så med , han siger bare det passer ikke har altid taget 450kr i timen.

hvad fanden skal man gøre for det kan ikke koste så meget for at få skiftet de dele.?

jeg havde ikke fået afvide at de købte den trækaksel .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang værksteds regning ???
  • #1   19. jul 2007 13,5 timer??????? burde da max tage 2timer at skifte 2 hjullejer...

• #2   19. jul 2007 det lyder SATME da vildt for 2 forhjuls lejer..

arbejder selv som mekaniker.. og vi ringer altid til en kune og oplyser prisen før vi laver det.. så kan kunden jo vælge om det skal laves eller ej.. og det tager satme ikk 13.5 time at skifte 2 spindler og forhjuls lejer.. forstår slet ikk de har ødelagt dine spindler.. det skal du sku da ikk betale for at de ødelægger dem ^^ det gir ingen mening

• #3   19. jul 2007 ja du skal da ikke betale for noget de har ødelagt

• #4   19. jul 2007 tiden på hjulleje skift er forskellige, det kan være rusten fast mv. men ca 2 timer til hver hjul. skal man regne med i udgangs punkt kommer an på modellen på bilen

• #5   19. jul 2007 han sagde den spindel sad så godt fast (rust) at de havde prøvet alt og så knækkede den tilsidst

• #6   19. jul 2007 Hmm, hvis de kommer til at ødelægge spindlerne så betaler de sku selv. Hvis det kommer til at koste ekstra, så ringer man til kunden.

Det gør man i det værksted hvor jeg arbejder som mekaniker. Plus at det tager nok max. 3 timer at skifte de lejer.

• #7   19. jul 2007 hmm... det hele lyder meget underligt... arbejder også selv som mekaniker og ligesom Kim M siger ringer vi også til kunden med pris før vi laver noget, der kunne de så havde sagt at de ikke kunne skifte lejerne uden spindlerne gik til (af en eller anden grund) også vælger kunden om han vil havde det lavet eller ej

• #8   19. jul 2007 gå til FDM den holder ikk.. man laver ikk bilen uden at ringe til kunden først..

• #9   19. jul 2007 da han fik bilen sagde han 4 timer og hjullejrene var prisen

• #10   19. jul 2007 han er ikke til at snakke med han vil have 10.200kr har fået bilen med hjem men ikke betalt endnu

• #11   19. jul 2007 har dog oplevet at jeg ikke kunn få en trækaksel ud pga rust på en bil og der kom også nyt spindel og axel men 13,5 timer er sygt

• #12   19. jul 2007 hvad er det lige for et værested her i det nordjyske der er sådan?

• #13   19. jul 2007 er der nogen af jer der har prøver og skifte lejer på en modneo ? har jeg, efterhånden mange gange, og lige ford er virkelig noget lort og skifte lejer på, det sidder bare fast, og den måde spindlerne sidder fast på dæmperen, det er bare så tåbeligt lavet, man skal aldrig prøve og skilde det ad, før man har varmet på det. jeg siger ikke at prisen er fair, men at den er realistiskt. jeg plejer dog at fortælle min værkfører at jeg godt kan lave det, men det er med risiko for at det går i stykker, så er det så hans ansvar og ringe til kunden for og høre om arbejdet skal fortsætte.

• #15   19. jul 2007 det er da vildt 4 timer burde være nok og man kan få næsten alt af uden og ødelægge spindlen...

• #16   19. jul 2007 casper E ---> Såen en Mondeo er nu ikke så satans slem at skifte lejer på. Det har det ikke været for mig. Eller dem jeg kender der også har skiftet lejer på en Mondeo.

• #17   19. jul 2007 jeg må jo ikke hænge firma ud i forum så kan jo ikke skrive navnet

• #18   19. jul 2007 jeg synes sgu også det lyder som om han prøver på at røvrende dig.. har du set spindlerne, altså de gamle? Hvis jeg var dig ville jeg sige at jeg sku have dem med hjem, og så forhør dig om skaden kan være sket fordi de er gamle eller om det bare er fordi de har været for voldsomme.. Men det kræver jo lidt at du har de gamle spindler...

• #19   19. jul 2007 13,5time så kan man sku da skifte hele motoren/gearkasse,forbro,hele styretøjet (incl rattet) *GG*

• #20   19. jul 2007 jeg har set den gamle spindel med trækaksel jeg synes ikke at den var så slem den var knækket i de beslag hvor bremsekaliberen skulle spændes fast i

• #21   19. jul 2007 er helt enig den der holder bare ikk!!!

for det første må han slet ikke købe en del fordi han selv ødelægger noget (uden at spørge dig først ihvertfald)

og for det andet kan det ikke tage 13,5 timer ... det er jo fanme næsten 2 arbejdsdage ....

• #22   19. jul 2007 han plejer ikke at snyde sådan så jeg stolede på ham med de 4 timer + hjullejer. det var så dumt kan jeg jo godt se at det ikke var på skrift.

kan godt forstå at hvis det er så slemt med det der blev skiftet at det skulle ordnes men han kunne godt have sagt hvad det ville koste også med de arbejdstimer.

• #23   19. jul 2007 Det kan jo også tænkes, at det har siddet så godt sammen, at det ikke var til at få fra hinanden. Det kan jo ikke være mekanikerens skyld, at du kører i en gammel bil, og på gamle biler er skidtet rustet sammen. At han ikke har ringet og oplyst dig om problemet er klart en fejl. Men det er ikke sikkert han som sådan har svindlet. Tingene sidder helt vildt fast på mange gamle biler, og ofte sidder det så godt fast, at man ikke kan skilde det ad, uden at ødelægge det. Det skal mekanikeren ikke betale for, det er ejerens problem, at han kører i noget gammelt lort. Undskyld udtrykket smiley

• #24   19. jul 2007 alle ved da at ting skal laves men 13.5 timer det er for vildt

• #25   19. jul 2007 Tjah, hvis det ikke er til at få fra hinanden, kan det godt tage LANG tid. Men igen, han burde have ringet til dig inden han fortsatte.

• #26   19. jul 2007 De to øjer til kaliberen som er knækket........

De knækker jo altså KUN når den dumme dumme lærling vil presse lejet ud i pressen, og "støtter" på omtalte øjer!!!
    Det kan de IKKE holde til, og det er selvfølgelig heller ikke der man støtter når man skal bruge en presse med 10 Ton eller mere.!

Har selv set en som skulle skifte forhjulslejer på en Mondeo som gjorde NØJAGTIGT det samme :=)

Er det øjerne som er knækkede = Dårlig mekaniker = FEJL = VÆRKSTEDET BETALER BARE!

/Jens

• #27   19. jul 2007 JensGT500 .

det var præcis det de havde gjort presset derpå

• #28   19. jul 2007 Jamen så må du forklare ham at gør han det, så vil det ske hver eneste gang han laver hjullejer på en Mondeo :=)

Det vil enhver Mekaniker som har lavet hjullejer på en Mondeo skrive under på!

/Jens

• #29   19. jul 2007 Det har INTET med rust at gøre smiley

/Jens

• #30   19. jul 2007 ok jeg må prøve at snakke med ham men er 100% sikker på han siger du betaler bare ved kasse 1

• #31   19. jul 2007 Jamen så ville jeg tage den forbi FDM og få noget juridisk bistand. For det nummer der er helt klart manglen på hjerneaktivitet/ eller forståelse for at lave bil...!

/Jens

• #32   19. jul 2007 hvordan foregår det med fdm ?

betaler man regningen først eller bagefter fdm

• #33   19. jul 2007 Du kontakter dem bare i morgen og forlægger sagen for dem??

Du har jo som regel lidt dage inden en betaling forfalder?

Ellers kan du jo sige det jeg lige har skrevet og være en stor farlig bandit og sige = "Jeg betaler slet ikke det fulde beløb"?????

/Jens

Kommentér på:
spørgsmål ang værksteds regning ???

Annonce