{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.174 visninger | Oprettet:

SÅ skete det. Giga fartbøde :-( {{forumTopicSubject}}

Denne historie blot til jer andre - husk det næste gang i kører lidt for hurtigt her:

Lørdag eftermiddag skulle jeg tíl Jylland. Kører ganske normalt på motorvejen hen mod Storebæltsbroen, nærmer mig betalingsbåsene og ser skiltet med 90 km/t begrænsning. Kører de 90 tilladte og begynder at finde Dankort frem, orienterer mig hvilken bås der er ledig, kører derhen og sætter farten ned. Og hvad ser jeg så? - en horde af politibiler med lasermålere opstillet ved båsene.

SHIT!!...tænker jeg - har slet ikke overblik over, hvor stærkt jeg kørte. Kan ej heller huske om der har været flere skilte med yderligere fart begrænsning.

Den flinke politimand (og det var han sgu) bad mig komme ud af bilen så vi lige kunne tale sammen i patrulievognen. Hmm..tænker jeg - det var da lidt omstændigt for at have kørt en anelse for stærkt.

"Du har kørt 88 km/t hvor du må køre 50 km/t så du skal til ny teori og køreprøve. Altså en betinget frakendelse"
HVAAAAD!!!????....jeg går totalt i chok og fatter brik. Her tror jeg jeg får et lille rap over snuden og 500-1000 kr. fattigere. Nææ nej. 2.500 kr i bøde PLUS gebyr for teori og køreprøve. Derudover betinget i 3 år.

Så gutter - PAS PÅ ved Storebæltsbroen fremover. Det koster lidt mere end et "fy fy skamme". Det kan sgu koste kortet.

Jeg mener - helt ok med 50 km/t i byen, 80 km/t på landeveje men det kæmpe store brede stykke ved motorvejen er sgu da for sindssygt at stå med fartmålere!!! Ved godt jeg overtrådte færdselsloven men på det sted burde der da være formildende omstændigheder. Jeg var den ENESTE bil på vej henimod båsene!!!...Nå men der er nok ikke andet at gøre end at betale og tage de møgprøver. Rigtig skod weekend.

Iøvrigt min første fartbøde siden jeg tog kørekort i 1985


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ skete det. Giga fartbøde :-(
  • : Dioden :
    : Dioden : Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 98
    #1   17. okt 2004 sagde du ikke du kørte de 90 der var tilladt?

  • #2   17. okt 2004 -->Dioden

    Der havde åbenbart være både et 70 og et 50 km skilt jeg totalt havde overset.


  • : Dioden :
    : Dioden : Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 98
    #3   17. okt 2004 nedtur mand

    bruger du meget dit kort til hverdag?

    det er jo noget vi alle kan komme til så cheer up mate smiley


  • #4   17. okt 2004 -->Bjørn L
    Han var nu flink nok. Kunne godt se jeg fik total svedetur og hjertebanken. Begyndte faktisk at tale lidt beroligende til mig. Hmm..ville faktisk hellere have han havde knaldet mig én på hovedet som da jeg blev stoppet i Esbjerg for at køre på tunet Yamaha engang i starten af 80´erne.

    -->Dioden
    Yeps...mit arbejde afhænger af kortet. Jeg beholdt det heldigvis men det kommer sgu til at koste spidsen af en rumraket den "lille" episode

    Takker for ordene begge smiley


  • #5   18. okt 2004 Nedtur!!! Jeg føler med dig Jesper!

  • #6   18. okt 2004 de ligger squ os mange skilte så når man har set en tænker man,,NÅR DER ER IKKE FLERE,, de prøver bare og forvire folk med alle de skilte
    selvom man overhold færdselsloven så finder de på noget så man aligevel få en bøde

    fucking panser svin


  • #7   18. okt 2004 Jeg Føler med dig smiley surt.... Hvad kan man så lære af det(bliv i Jylland)
    Nej virkeligt træls for dig og held og lykke med prøverne, det er jo også et par dage siden du sidst har været oppe til prøve kan jeg forstå.

    MVH Claus


  • Andreas A
    Andreas A Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #8   18. okt 2004 HEY
    Man, hvor er det surt!!
    Husk at tage i retten og forklar din sag godt.
    Jeg brugte en advokat, da jeg kom i problemer, så ring og snak med en, det kunne jo være nogle kunne hjælpe dig!
    Jeg stod til at miste mit, men fik det redet på grund af en advokat, jeg var bare så heldig forsikringen betalte for ham. smiley
    Held og lykke, M8


  • #9   18. okt 2004 -->Claus S
    Hahaha....ja det er sgu nogle dage siden. Det var med de gamle regler. Familien har også mobbet mig i stor stil.

    Bor forresten på Sjælland så det var vist herovre jeg skulle være blevet. Som gammel jyde river det dog noget i tegnedrengen at skulle igennem den tur.

    Og tak Claus og Danny smiley


  • #10   18. okt 2004 Nederen.. håber ikke du får problemer over de næste 3 år så smiley

  • #11   18. okt 2004 -->Ortega.

    Ja jeg var sgu også totalt paranoid i dag da jeg skulle hjem. Man får jo svedture, hvis man kommer til lige at ligge 5 km/t over det tilladte.


  • #12   18. okt 2004 Føler med dig Jesper ;(
    husk lige på at imens du er til selve teoriprøven deponerer den motorsagkyndige dit kørekort. Og får du over 5 fejl har du ikke kørekort mere! Du må ikke engang køre hjem. Det samme gælder til køreprøven.
    Dumper du en af prøverne, endda i første forsøg, så skal du generhverve kortet efterfølgende.
    Har selv prøvet samme tur i Odense smiley
    Mange ved ikke at kortet reelt er i fare når prøverne går i gang, og jeg ved ikke om du har fået det forklaret. Men det er altså om ikke at dumpe!!

    Mvh Ricky


  • #13   18. okt 2004 TIL FAMILIEN LARSENS SANTRA:
    Kun 190? Skulle os mene at det var mere end rigeligt til at miste kortet sp hvor vil du hen med det?!



  • #14   18. okt 2004 -->Ricky P
    Hmm...nææ...det talte han slet ikke om. Det lyder da fuldstændig sindssygt!!! Det går hen og bliver en halv pebret regning så. Jesus nu kan jeg da slet ikke sove i nat :-((


  • #15   18. okt 2004 Jesper --> Sådan er reglerne. Og jeg kender nogle stykker som har mistet det i forbindelse med prøverne, UDEN at være forberedt på det!
    Læs evt. rgelerne her:

    1. Hvad er en kontrollerende prøve?
    Kontrollerende prøver idømmes med en betinget frakendelse af kørekortet. Prøvetiden er normalt 3 år og frakendelsen ½ år. Hvis du altså inden for prøvetiden på tre år laver en overtrædelse i samme vægtklasse som første gang, vil kørekortet blive frakendt UBETINGET. Det betyder, at du mister kortet helt i mindst ½ år plus straffen for den sidste forseelse. Ofte bliver kortet så frakendt i alt 1 år!

    Kontrollerende køreprøver uddeles med rund hånd i dag for 70% hastighedsoverskridelser med alm. biler. Lastbiler og kørsel med trailer/campingvogn straffes med køreprøver ved kun 40% hastighedsoverskridelse. Efter trafikuheld med skyld og ved grov hensynsløs kørsel, f.eks. over for rødt og gennem fodgængerfelt med fodgængere tæt på, er straffen også en ny prøve.

    En kontrollerende køreprøve består af en teori- og en køreprøve på samme vilkår, som første gang man tager kørekort. Dvs., at du skal bestå teori- og køreprøve første gang for at beholde dit kørekort.

    Der er ingen uddannelseskrav inden prøverne, så du kan gå direkte op uden at have besøgt en kørelærer inden. Ved teoriprøven skal du lægge dit kørekort hos den prøvesagkyndige, inden I begynder prøven og du får det så tilbage, hvis du består. Har du "glemt" kortet er prøvegebyret på kr. 870,- spildt! Ved køreprøven tager den prøvesagkyndige kortet i lommen, inden I begynder prøven og udleverer det igen, hvis du består. Består man ikke prøverne første gang, er man generhverver og har da intet kort, før begge prøver er bestået.

    De fleste synes, det er ubehageligt, når kortet forsvinder; især hvis man har brug for kortet til dagligt. Så derfor anbefaler vi klart, at du forbereder dig.




  • #16   18. okt 2004 -->Ricky P.

    Takker for den udførlige beskrivelse. Jeg tror vist jeg skal bestå de prøver. Ellers står jeg vist uden job smiley


  • #17   18. okt 2004 Ja, jeg forberedte mig rimeligt grundigt for ikke at miste det helt også smiley
    Men held og lykke med det..

    Mvh Ricky


  • #18   18. okt 2004 Fuck hvor er det bare surt. Skiltningen på motorvejen er så latterlig at man kun kan blive sur over denne slags.

    Jeg kunne godt tænke mig at vide om der nogensinde har været uheld dernede, siden der er fartkontrol - det virker som en 100% pengemaskine, hvilket er noget svineri.

    Det behøver dog ikke være så dyrt at klare prøverne. Køb et klippekort til online prøver og tag et par enkelte køretimer, lad vær med at bestille en generhvervelsespakke, det er der ingen grund til (det gjorde jeg selv og spildte lige en ekstra tusse).

    Jeg blev selv nappet ved Tårnby, hvor de elektroniske skilte pludselig viste 50 istedet for 90 (havde kørt der ca. 1½ time før) og der var hverken trafik eller vejarbejde.


  • #19   18. okt 2004 Skod! Jeg føler med dig Jesper! Bare rolig. Du skal nok bestå igen.


  • #20   18. okt 2004 ja, ren og skær pengemaskine. Som om Broen i sig selv ikke tjente nok penge ind. Fandeme noget svineri at det skal koste 250 kr. at køre over den. Der er lavet prognoser der viser, at broen er tjent ind før end beregnet - og hvad gør de så? Sætter prisen op!

    Også et latterligt sted at stå med lasere. Tag dog ud på de farlige landeveje, hvor de slemme uheld sker. Klaphatte.


  • #21   18. okt 2004 oh no! du har min dybeste medføelse jesper, men som de andre siger, cheer up, du skal nok klare det!!! håber det i hvert fald, for det andet er så uheldigt som noget kan være!!

  • #22   18. okt 2004 Ååhh FUCK noget bæ!!

    Fandme uheldigt, men ok 88km/t er jo også over de 60% man "må" overskride fartgrænsen før de snupper kortet. SURT!!!

    At du skal op til teoriprøve er bare endnu mere skod for jeg tror da de fleste som har haft sit kort i et par år, har glemt en del af de der småregler man skal kunne huske til en teoriprøve + alle de der standardting/rutiner man SKAL gøre til køreprøven.

    Fandme et tarveligt sted at stille fartfælde op, men ok.....det er jo sådan de får opmærksomhed og gør folk opmærksomme.


  • #23   18. okt 2004 Hvordan kan det egentlig være at du står uden job??

    Går ikke ud fra at du kører taxi i din lækre Focus....


  • #25   18. okt 2004 Asbjørn N <-- Tjaeh, HVIS nu du slog over til at tænke fornuftigt er det de gør jo helt retfærdigt. Er der en hastighedsbegrænsning er der jo ikke noget galt i at stille en fartfælde op og det gælder ALLE steder ALLE tidspunkter.

    Hvis man slog over til at tænke fornuftigt ville man jo også kunne sige sig selv at det er en dum ide at sætte motorvejshestigheden op til 130km/t nogen steder da folk så bare vil synes at de kan køre 140-150km/t.

    Men ja, som jeg skrev tidligere......det er sgu et tarveligt sted at placere en fartfælde, men det er en succes for dem. De får fokus på området nu. Der er nogen der bliver snuppet og de fortæller det til dem de kende som fortæller det til dem de kender o.s.v. o.s.v. o.s.v.....


  • #26   18. okt 2004 ØV det er noget bæ, jeg har også prøv det og jeg fik ikke forkladt at jeg skulle ha ny teori og køreprøve at politimand så jeg tog hjem og ringet til politi for at høre hvad jeg skulle.Men tager at lånd en cd til teori at din kørelære og lær den udad så er teori ikke så svær.Det er svære med køreprøve der skal du ha noget timer med kørelære for at kommer at med de dårlig vaner.Til min køreprøve skulle jeg ha 3 prøver for at bestå,så det hade jeg ikke kørekort i 14 dage det var røv. men lad vær med at bestille en generhvervelsespakke som Martim S skriver det er der ingen grund til.
    PS det kost mig 6500kr med halv pris på bøde for jeg var lærling.



  • #27   18. okt 2004 -->Mr. M.

    Det skyldes jeg har møder rundt om i landet mindst én gang om ugen. Lidt et problem hvis jeg ikke består prøven første gang.

    Hehe...nej..kører ikke taxa i Focus´en.

    Takker for indlæg alle smiley


  • #28   18. okt 2004 Trist - ikke andet at sige! Held og lykke

  • #29   28. feb 2005 YES!!!!!!
    Var til teoriprøve i dag.

    Bestod med kun 1 fejl. Puuuuha - det var nice. Så kan jeg også komme hjem i bilen i dag fra arbejdet smiley

    Så mangler der bare køreprøven...


  • #30   28. feb 2005 Tillykke Jesper!!!! :o))

  • #31   27. maj 2005 Yeeeees!!!!......bestod teoriprøven - første gang og har netop i dag bestået køreprøven - også første gang.

    Kørekortet er i behold!!

    Håber iøvrigt jeg har reddet nogle af jer, fra at få taget pappet ved Storebælt. Min lillebror gavnede det ihvertfald. Han kom 1. uge efter jeg var belvet taget og tænkte han nok hellere måtte overholde hastighedsbegrænsningen. Og hvem stod der igen....yes poli.

    Nå men....be carefull outhere smiley


  • #32   27. maj 2005 Tillykke!!!!!!! Jesper! Du kan stadig køre bil :o)

  • #33   27. maj 2005 Thanx Bo...køre bil?..hehe..det må andre vist bedømme men køresagkyndig syntes det ihvertfald smiley

Kommentér på:
SÅ skete det. Giga fartbøde :-(

Annonce