{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Veyron vs Venom og andre! {{forumTopicSubject}}

Venom´en er jo umiddelbart en bil der skulle være hurtigere end Veyron´en... men vil nu nok alligevel mene Veyron´en er fantastisk ifht. Venom´en!

Kan da godt være en SLR´en eller Carrera GT´en (i øvrigt min totale favorit bil) kan tage den på en snoet bane uden alt for mange lige stræk... men derfor er bilen stadigvæk en teknisk bedrift i særklasse!

Den er jo ikke bare hurtigere... men LANGT hurtigere i alt hvad der heddder acceleration (dog ikke ifht. Venom´en) ! Eksempelvis tager 200 - 300 km/t lige over 9 sek...

Det der jo også gør den unik, er jo, at den ikke umiddelbart slår dig ihjel... som eksempelvis Venom´en eller Koenigsegg´en gør hvis du ikke er racerkører og virkelig giver den gas! ;o)

At den derudover rent faktisk også kan HOLDE til at blive brugt og at man kan tage den op til næsten topfart og ned igen uden de store problemer er jo en helt ekstraordinær bedrift!

Prøv eksempelvis at se når Venom´en accelerere for fuldt skrald... den er marginalt hurtigere end Veyron´en, men til gengæld sidder chaufføren og kæmper som en gal for at holde styr på bæstet, hvorimod Veyron´en præstere det samme uden dramatik overhovedet!

I øvrigt: Hvor mange konceptbiler (der bare tilnærmelsesvis kan bruges på offentlig vej og ikke bare på saltsletten i Utah) med forbrændingsmotor er det lige man har fået over 400km/t???

Der er et par stykker der ligger og roder omkring de 380 - 390 km/t... men over 400 er sgu en ekstrem sjældenhed! Det tog jo også Bugatti over 2½ år at regne ud, hvorledes de skulle komme fra omkring 385km/t og over de 400km/t... så helt let er det sgu nok ikke!

Prøv bare og se hvordan Koenigsegg slås for at hive sin bil op over 400km/t...

Er der iøvrigt nogen der ved, om Venom´en rent faktisk er blevet testet af andre end fabrikken til sin topfart på 410km/t?

Veyron´en er jo på Nardo blevet målt til 402km/t og af James May til 407km/t på det lange lige stykke på VW´s testbane... hvilket jo er enestående, da biler af den kaliber ofte har det med ikke helt at kunne nå den topfart som fabrikkerne siger når det er uvildige der tester... spørg bare igen Koenigsegg! ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Veyron vs Venom og andre!
  • #1   8. aug 2007 Kan virkelig ikke se hvorfor der er så meget hype over den bil, selvfølgelig er den da vild med 1001 hk, men det er jo ikke i sig selv noget kæmpe bedrift at hive mange hk ud af en motor, eller at få en bil til at køre 400 km/t - og da slet ikke for 25 mio kr...

Der er jo masser af biler der er hurtigere, den eneste forskel er at denne her er på plader og koster det samme som en mindre jysk provinsby...

• #2   8. aug 2007 Jeg ved det ikke, men jeg tror ikke på at Venom'en kan køre 410, taget i betragting af, hvor store problemer VW havde med at få Veyron'en til at køre 407.. Selvom den lange udviklingsface for VW mest handlede om at få køling til den 16 cylindrede motorer og de fire turboer, kan jeg ikke forestille mig at de bare "lige" kan få en Venom til at køre 410, for en Venom ser umiddelbart ikke lige ud til at være et aerodynamisk mirakel...

• #3   8. aug 2007 Hvad er det for en masse biler der er hurtigere... og hvorfor er der så mange der ikke mener det er en kæmpe bedrift? - Hvem ellers har præsteret at få en bil til at køre 400km/t uden den falder fra hinanden og man skal være racerkøre for at kunne kontrollere den?

Det er jo lidt underligt, at alle motorjournalister verden over er ved at gå bagover i begejstring hvis den ikke var så fantastisk?

• #4   8. aug 2007 Så vidt jeg ved, er Veyron da i hvert fald stadigvæk den eneste serieproducerede bil som har rundet de magiske 407 km/t. Og den rekord tror jeg kommer til at vare ved i et godt stykke tid, når man tænker på at Mclaren F1's rekord på 386 km/t, som verdens hurtigste bil tilbage i 90'erne, holdte i 12 år..

• #5   8. aug 2007 Chicken O -> Husk nu lige på at prisen på 25mil er med danske afgifter, og derfor for Bugatti jo ikke 25mil for et eksemplar!!!
    De får langt under det halve jo...

• #6   8. aug 2007 Jeg har faktisk hørt at Bugatti / VW taber penge på salget af Veyron. Ved så ikke om historien er sand, men den er nok ikke opstået heeeelt uden grund..

• #7   8. aug 2007 var det muligt at få lidt data på den Venom... har kiggede lidt på nettet kan kun finde noget med en Dodge fra 1994... den køre nok ikke 410 hehe... men må gi alle ret lige med minus The Chicken 0 dette er en kæmpe bedrift... ikke nok med det tog 5 år at udvikle og 4 af dem var et problem fyldt helvede, så er changes for at se en bil af samme klasse og som er serieproducerede maget lille, efter som det nok heller ikke lige er en overskuds forretning...

• #8   8. aug 2007 Det skulle angiveligt koste VW/Bugatti en sum af £5mio. for hver bil de producerer når udviklingsomkostningerne tages med i beregningen... og den sælges for £880.000! ;o)

Det var også ment som et prestigeprojekt mere end noget der umiddelbart skulle tjenes penge på!

På danske plader ville hver bil altså skulle koste omkring 120mio kr. hvis Bugatti ikke ville tabe penge på projektet! ;o)

• #9   8. aug 2007 http://www.rsportscars.com/eng/cars/viper_venom1000.asp

Tror da nok, at det er den her smiley

• #10   8. aug 2007 Har lige lidt fra wiki..
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hennessey_Viper_Venom_1000_Twin_Turbo

• #12   8. aug 2007 hmm kan ikke se hvordan denne Venom kommer op på siden af en Bugatti efter som det ikke er en serieproducerede bil, efter hvad der stå på wiki er det en firma (Hennessey Performance Engineering) der laver dem... jo jo det er da flot arbejde de har lavet men den holder sq ikke i byretten... efter min mening...

• #13   8. aug 2007 Men en ting jeg også synes man skal tage med i betragtningen af de to biler her er også, at selvom Venom'en er nok så hurtig er bilen ikke, efter min mening, lige så speciel som en Veyron. Jeg tror ikke der er nogen af os som tvivler på hvad den stenrige tyske forretningsmand ville vælge at køre i hvis han skulle hurtigt til og fra arbejde hver dag.. For foruden 407 km/t på toppen, byder Veyron altså også på en luksuskabine!

• #15   8. aug 2007 Lige en sidebemærkning...
    Den Viper Niels F linker til, har da ellers nogle forholdsvis brede bagdæk... Jeg synes mine 275/48/18 var brede, men de hedder så lige 335/30/20!!! på Viperen!

• #16   8. aug 2007 Jeg tror ikke på at en Venom smutter fra en Veyron. Det unikke ved Bugattien er jo heller ikke den 1000+ heste, men at den som tidligere skrevet kan klare vandvittige accelerationer og hastigheder og stadig virke kontrolleret.

Jeg tror ikke på at Venom har aerodynamikken til at klare 400 plus og slet ikke lige så kontrolleret som en Veyron.

Det er lidt ligesom hvis man sammenligner en Uno Turbo med en AMG E55. Min gamle kunne køre 215 og det virkede seriøst hurtigt. I AMG'en vil de 215 selvfølgelig være hurtigt, men der vil slet ikke være samme dramatik over det.

På samme måde ser Bugattien ikke ud til at være specielt dramatisk, selvom hastighederne ligger på den anden side af 300 km/t.

• #17   8. aug 2007 Ja, mon nok ikke Hanz ville tage en Veyron frem for en Venom (hvis penge altså OVERHOVEDET ikke er et problem for vores tyske ven) til det daglige brug!!!? ;o)

Det kunne også være interessant at vide hvordan Venom´en ligger på vejen med hastigheder over de 300km/t sammenlignet med Veyron´en! (det er jo som regel pænt ofte man køre de hastigheder... not)

James May var jo netop uhyre imponeret af Veyron´ens stabilitet sammenlignet med andre superbiler i blot nogenlunde nærheden af den kaliber!

• #18   8. aug 2007 altså der findes raketter der flyver 40.000 km/t, en dansk forsker har fundet ud af at bremse lysets hastighed til under 100 km/t...

Selv V16 motoren kørte cadillac med i 1930!

I 50'erne kørte man 350 km/t i formel 1...

World landspeed record er sat med over 400 kmt i en camaro fra '68...

En Topfueler når over 500 km/t på under 5 sek...

Der findes hundredevis af fantastiske uforståelig opfindelser og stadig falder folk i svime over en bil som med ganske almindelig teknik i overstørrelse kan køre 400 km/t...

• #19   8. aug 2007 335mm brede dæk bagtil er stort... men Veyron´en har 365mm bag! ;o)

• #20   8. aug 2007 The Chicken O: Forskellen er at ingen af de biler kan køres lige så afslappet som en Bugatti med 300+.

• #21   8. aug 2007 Anders T: thats huuuge!

• #22   8. aug 2007 Jeg er lige glad med prisen.. Veyron er GUDE bilen.. Alt den teknik er for sejt. Og den motor. Tænk hvis man begynte at tune på den :oP

• #23   8. aug 2007 hmm jo jo du finder bare ikke en der kan det hele med minder du har en Veyron... f.eks. skal en Topfueler ha renoveret topstykke hver gang den har kørt 402m.

• #24   8. aug 2007 Henrik H : Næsten ;o)

• #25   8. aug 2007 venom.. er jo slet ikke bygget til at kunne køre 400km/t.. det er jo bare en viper som har fået en gang skørter og en tuning. så den har 1000hk.. men jeg tvivler sku på at den køre 400km/t på toppen, og da slet ikke til en pris af 225000 us dollars.. hvorimod en bugatti veyron koster 1,7mil us dollars..
    og bugatti taber penge på at sælge den.. da den ellers ville blive for dyr.. men tror sku ikke på den venom..

• #26   8. aug 2007 The Chicken O:

Jeg kan desværre ikke helt følge dig!

Det kan da godt være at F1 bilerne kørte op mod 350km/t i 50´erne... men hvor længe holdt de?, hvor sikre var de?, hvor behagelige var de?, hvor luxuriøse var de?, hvor meget baggage kunne de tage?... og så mangler de altså stadigvæk over 50km/t for at følge en Veyron!

World Landspeed Record i en camaro fra 68! - Jo tak... men kan den overhovedet dreje hvis der kommer et sving og hvad er holdbarheden på sådan en! De biler der bruges til WLR kan jeg slet ikke se hvordan kan sammenlignes med "roadgoing cars"?

En topfuler... hvad hulan laver den i denne sammenligning? - Se evt. de spørgsmål der er stillet under F1 biler fra 50´erne! ;o)

Og igen... det er efterhånden lykkedes at lave et par biler som kan snige sig op på de 370 - 388 km/t og som også med lidt god vilje kan bruges på offentlig vej! - Men springet fra de ca. 385km/t og op over 400km/t er ENORMT hvis vi snakker biler der også skal kunne bruges - bare lidt - i virkeligheden!

:o)

• #27   8. aug 2007 Jesper S:

Ville ellers gerne høre en samtale i mobil optaget fra en topfueler under acceleration... med en hånd på rattet og håret tilbage! ;o)

• #28   8. aug 2007 nu er det så vidt vides ingen veyron der har rundet 100.000 km endnu, så spørgsmål om holdbarhed må vi nok vente med at få besvaret...

Men nu er forskellen jo også at der aldrig er nogle som har forsøgt på at lave en racerbil specielt holdbar, og med det mener jeg at der er sgu opfindelser som er mere fantastiske end en veyron der ikke går i stykker...

• #29   8. aug 2007 En voldtunet skyline er nu mere min smag smiley

• #30   8. aug 2007 Det er jo fjollet at udvikle holdbarhed til race, alle stumper bliver jo tungere så...

• #31   8. aug 2007 prøv at se klippet hvor james may kører 407 km/t i den veyron. og hør hvad han siger .... den sejler ikke ud over hele vejbanen og den larmer ikke som ind i helvede ....

og nej det er intet problem at lave 1000hk og heller intet problem at lave 2000 hk hvis det skulle være.

men det er jo lige netop som nævnt før at det skal holde.

tror sku ikke en viper venom ville holde lige så længe som en veyron og tror slet ikke den er i nærheden af at være så komfortabel og nem at køre som en veyron.

• #32   8. aug 2007 The Chicken: Men nu er en Veyron jo heller ikke lavet til race. Den er en svinehurtig gadebil. Det er vel egentlig der den skiller sig ud fra alle de andre.

• #33   8. aug 2007 The Chicken O:

Helt enig i, at der er mere fantastiske og revolutionerende opfindelser end Veyron´en... men nu er det her altså jo en snak om biler, og ikke om hvor fedt det var at Edison så lyset! ;o)

• #34   8. aug 2007 Golf GTI Turbo: Hvad vil du frem til? Det kan en Veyron jo heller ikke smiley

Kommentér på:
Veyron vs Venom og andre!

Annonce