{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Suzuki Grand Vitara - hjælp.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en Suzuki Grand Vitara 2,0 TD fra 2004. Da jeg kiggede nærmere efter i servicebogen kunne jeg se, at bilen kommer fra Nice. Så jeg er ikke helt klar over, om den bil jeg har købt, svarer til en stadard af den årgang.

Jeg undrer mig så over, at der i bunden af alle ruder er graveret et nummer. Jeg har nu fundet ud af, at nummeret svarer til de sidste 8 cifre i stelnummeret.
Er det normalt?? Synes ikk jeg har set det før.

Spørger måske lidt dumt.....men hvis man ikke spørger, så lærer man jo ikke noget.
Men den kære bil har luftindtag oppe på kølerhjelmen....er det luft ind til motoren eller til kabinen (blæser/klima-anlæg)??

Og så har jeg hørt, at når man har klima-anlæg i bilen, er der nogle filtre som skal renses. Hvor tit skal de det??

Nogen som kan være behjælpelig med mine spørgsmål :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki Grand Vitara - hjælp....
  • #1   10. aug 2007 Nemt og sikkert og de rigtige svar..

Kør du et smut forbi den nærmeste suzuki forhandler.. de profferne på det område

• #2   10. aug 2007 Casper - det bliver da også løsningen, hvis ingen ellers kan hjælpe. Ved bare ikke om de gider tage sig tid til at besvare den slags, når man ikke skal købe noget.

Har købt bilen af en Citroën forhandler som intet ved om Suzuki. Han vidste ikk engang at bilen var importeret, det fandt jeg først ud af, efter jeg havde fået den hjem

• #3   10. aug 2007 Det med ruderne er meget normalt i udlandet, ved ikke lige hvad det gør godt for, men sikkert noget med hvis den bliver stjålet eller noget.

• #4   10. aug 2007 Selvf vil de da gerne tag sig tid til at fortælle og forklare hvad tingene betyder.. det jo det de også er her for.. ellers vi du ikke finder nogen forhandler oppe ved nord sj så kør evt et smut forbi Holbæk ved bdr clausen. det en rigtig god suzuki forhandler de tager sig virkelig tid og servicen er i tip top.. ellers kunne du jo også ringe og forhøre dig om det var sådan du måtte komme forbi en forhandler.. selvom det skulle der ikke være noget problem i

• #5   10. aug 2007 Der ligger en forhandler i Frederikssund, så det kan være man skal aflægge ham et besøg. Ikke fordi han virkede særlig imødekommende dengang jeg var rundt og kigge på bil, men man kan jo blive overrasket.

• #6   10. aug 2007 Prøv at åbne din motorhjelm. Så vil du opdage at der ligger en intercooler under det indtag. Hvilken Citroen forhandler hvis man må spørge? Han skal i reglen informere om at bilen er import hvis det er det. Så allerede nu ville du kunne kræve handlen går retur hvis det skulle være det man ønsker.

• #7   10. aug 2007 Efter hva jeg kan se, er bilen kommet til DK i 2005. Der ligger ihvertfald en kopi af en dansk registreringsattest fra 2005.
    Jeg ønsker på ingen måde handlen skal gå tilbage, fed bil jeg har købt og er vildt glad for den.

Intercooler siger du......har hørt om det, men hva pokker er det (ja ja er nok lidt dum her :-> )
    Er det alle biler med luftindtag der, som har intercooler??

• #8   10. aug 2007 Nej det er ikke alle biler. Hvis du åbner hjelmen ligger der en stor køler lignende ting oven på motoren. Den sørger for at luften fra turboen bliver kølet ned så man kan opnå bedre forbrænding og flere hk smiley

• #9   10. aug 2007 Aj hvor bliver jeg klog. Men har kigget under køleren den anden dag da jeg skulle tage billede til galleriet. Og der ligger en køler-lignende ting der. Kan også ses på et af mine billeder.

Men vil det sige, at hvis der er den der køler-lignende ting, så har den intercooler??

• #10   10. aug 2007 hvis man f.eks importere en bil til sverige skal den at de nr. i ruderne. ved ikk hvorfor men det gør de bare

• #11   10. aug 2007 En anden ting.....jeg har engang hørt (for år tilbage) at når man havde turbo i bilen, skulle man lige lade den stå i tomgang et øjeblik, inden man slukker motoren af hensyn til turboen. Er det rigtigt???

Og hva med det med en diesel....har også en gang hørt, at men skal forevarme?? Skal man også det i de nye??

• #12   10. aug 2007 Din model skal ikke forvarme mere end max 3 sekunder. Det er det der hede commonrail og der antænder dieselen af selve kompressionen. Grundne til man forvarmede diesel førhen var for at kunne få det til at selvantænde nemmere.

Det med turboen er en god ide hvis man har kørt bilen hårdt så turboen har arbejdet konstant hele tiden. Så køler man den ned med olien da der jo skal være tryk i oliesystemet for den kan pumpe olien rundt

• #13   13. aug 2007 Et filter bag hanskerummet.......det vil jeg lede efter, for bilen er 3 år gammel og har sikkert aldrig fået skiftet det, så må hellere gå den igennem og få fikset de ting, som måske ikke er blevet gjort

Tak for alle jeres svar, jeg er da blevet lidt klogere

Kommentér på:
Suzuki Grand Vitara - hjælp....

Annonce