Brugtvognssalg & Garanti {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har for ca en måned siden købe en brugt bil hos en bilforhandler. Da jeg skrev under på slutseddlen stod der oplyst at såfremt der skulle forkomme reperationer ved brug af reklamationsretten yders der 3 måneders 50% garanti.
Efter at have kørt i den i en periode (inden for de 3 måneder) finder jeg en række småfejl som utætheder i lygtehuset og en mærkelig lyd under bilen når jeg kører over et humpel. Jeg henter den i går fra reperation og der var selvfølgelig en regning.
Jeg får så at vide at rigtig mange brugtvognsforhandlere ikke overholder den gældende lovgivning, min ven siger at man har 2 års reklamationsret og forhandleren skal udbedre de mangler som ikke er selvforskyldt. Er det rigtigt ?
Hvis det er rigtigt har jeg jo skrevet under på slutsedlen jeg kun har 3 måneders 50% garanti, hvor er jed da stillet, kan
jeg overhovdet stille noget op, bør jeg betale regningen selv om det måske strider mod lovgivningen at han giver mig en falsk garanti ?
På forhånd Tak
mvh
Frank
apr 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 17 Emner: 187 Svar: 1.636
Du har et halvt års garanti idag (mod et år før)
Og så har du halvanden års reklamationsret, hvor du skal bevise at bilen var i dårligere stand end det blev oplyst på købstidpunktet for at garantien skal dække..
Du har uanset hvad du har skrevet under på stadig det halve års garanti.. For man kan ikke lave en forringelse af købeloven, uanset om du har skrevet under på det.. (min mor er tidligere advokat)
Men om du får noget ud af at kræve at han betaler, tvivler jeg på... Har prøvet det samme... Jeg nægtede også at betale.. Han sagde så at vi kunne gå i retten.. Og jeg turde sku ikke løbe an på at jeg vandt...
aug 2003
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
aug 2003
aug 2003
Brugtvognssalg & Garanti