{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

SEAT - 1.9TDi vs 1.8Benzin - (Toledo) {{forumTopicSubject}}

Hey der BG.

nu har jeg hvis ENDELIG fundet en bil jeg skal have. Men hvor end jeg læser så svinger det meget om det skal være TDi eller Benzin jeg skal gå efter...

Facts om 1.9TDi(v.1900omd/m):
110HK - 235NM
130HK - 285NM (m. chip)

Facts om 1.8Benzin:
125HK
135HK(m. chip)

Nu skal det lige siges at jeg ALDRIG har kørt diesel før, OG at min nuværende kørestil hedder 130km/t som "afslappet" kørsel...

Så derfor:
Hvad ville i vælge?

Hvor meget RYK er der i en TDi?

Hvor meget har det at sige om den er chipped eller ikke Efter Jeres Mening(svar helst hvis i selv har prøvet en før og efter chipning)?

Mister jeg køreglæde ved at vælge en 125HK sport seat, kontra ved at vælge en 110HK TDi ?
(plejer at køre volvo s40 2,0 med 140BenzinHeste)

Pfh tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SEAT - 1.9TDi vs 1.8Benzin - (Toledo)
  • #1   13. okt 2007 en tdi kan få ca 145-150 hk og ca 300 nm med en chip

  • #2   13. okt 2007 Jeg ville klart vælge TDI.

  • #3   13. okt 2007 hehe , allerede 2 der vælger at sige:

    Benzin!

    Diesel!

    Men drenge PLEASE skriv hvorfor!

    Hvad er det der er bedre ved Diesel end Benzin og omvendt..

    --------
    Mit Behov:
    Køre 25000km om året, minimum....

    Så økonomisk spare jeg ca 10000 i brændstof, men DET skal man ikke tænke over.,.. ..det jeg vil vide er TDi eller Benzin...

    (Skal ud og prøve en af hver i morgen, men derfor er det sku rart lige at høre andres meninger)


  • #4   13. okt 2007 Jamen som Michael siger er det høje Diesel moment IMO mere behageligt og køre ved når vi snakker mellem acc og overhalinger.

  • #5   13. okt 2007 Michael H:

    Mange tak for et godt svar, jeg køre ret langt.

    mer pris? hvordan mener du? på selve bilen? for det er sku begrænset heldigvis smiley


  • #6   13. okt 2007 Henrik K:

    Nu er jeg ikke just en af dem der "bliver liggende" bag ved en der køre 80 ret længe af gangen (faktisk helst ikke) så hvordan er den at køre i når man skal overhale, går det SNAP SNAP eller snegler man sig forbi, kontra i en Benzin hvor jeg ihvertfald slet slet ikke er i tvivl om at det går ret stærkt (ihvertfald med mig som chauffør)


  • #7   13. okt 2007 En diesel er dyrer i indkøb men holder så også prisen godt når den skal sælges igen.

  • #8   13. okt 2007 MPS: Hold dig fra mit forum spørgsmål hvis ikke du kan diskutere eller argumentere ordentligt..

  • #9   13. okt 2007 jeg ville vælge diesel

    køre også diesel (HDI)

    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106243


  • #10   13. okt 2007 I en diesel skifter man sku ikke ned for og overhale, så burde man købe benzin smiley ... Det lader man momentet om.

  • #11   13. okt 2007 Jeg har en toledo 110 tdi det er rullet til 147 med chip.. Den er kanon dejlig at køre i.. I min gamle 325i med 192 hk skulle man geare ned for at lave en hurtig overhaling ved 80-90 km/t Det behøver man overhovedet ikke i toledoen... Fra 0-100 var bmw´en dog lidt hurtigere..

  • #12   13. okt 2007 jeg har ikke prøvet seaten, men har kørt en del i forskellige audi a4 af nyere årgang og TDI motoren trækker hundrede gange bedre end en 1,8turbo 150hk. Det føles ihvertfald sådan. det store moment giver en seriøs følelse af kraft overskud. desuden hvis du kører langt er diesel klart og foretrække.
    Jeg har sammenlignet TDI og deres 1,8T motor et par gange hvor jeg har kørt i de forskellige lige efter hinanden. Og i min verden vinder dieselen hver gang. Og det er 1,8 turbo motoren jeg holder den op i mod, så kan ikke forestille mig at den ikke også slår den bensin uden turbo.
    Men det skal lige siges at det er den audi 1,9Tdi med 130hk jeg snakker om, så den kan da være der skal en chipning til.


  • #13   13. okt 2007 Satme en masse gode svar man får her inde, det må jeg sige...

    ..skal ned og kigge på en Benzin nu, så der bliver lidt stille fra min side af, men PLEASE kom med flere for/mod argumenter mod begge ting...

    ...men må sige at TDi'en (dog med OBDtuning og ChipTuning) nok vinder MEGET! Ind til nu...


  • #14   13. okt 2007 jeg vil sige diesel, mest pga det gode moment ved disse hastigheder du skriver. Derudover er der benzinøkonomien som vidst ikke skulle være så god på en 1,8'er. En 1,9 tdi kan jo kører langt på literen!

  • #15   13. okt 2007 micker r: jeg tror også en tdi har en meget god benzinøkonomi. smiley

  • #16   13. okt 2007 Har i prøvet Hondas nye 2.2 diesel ? ... den larmer og prutter sku ikke ... Satme en dejlig maskine

  • #18   13. okt 2007 Ok,har nu været nede og kigge på en bezin version her er lige "for god ordens skyld" de beskrivelser af bilerne som der er på bilbasen:

    BENZIN:
    Seat Toledo 1,8 4d. Sport

    Pris kr. 109.900
    Modelår: 1999
    Kilometer: 128.000

    Blåmetal, Registreret første gang: 5/1999, Sidste syn: 2/2007, Servicebog udfyldt: Ja, ABS-bremser, 4 airbags, Fjernbetjent centrallås, Armlæn, Tågelygter, Læderrat, Sænket undervogn, Kørecomputer, Servo, Elruder, Splitbagsæde, Sportssæder, Radio med cd, Anhængertræk, Klimaanlæg, Hjul monteret: Alu 18" Sommerhjul, Ekstra hjul: Alu 16" Vinterhjul, Elspejle med varme, Elsidespejle, 20V, helt nye 2-delt alufælger med ekstra bred poleret kant i 9x18" bag og 8x18" for, lavprofildæk, røde bremse kalibre, sænket med tyske H&R fjedre, for/bagkofanger + håndtag indfarvet, emblemfri bagklap, emblemfri frontgrill, syn til 03/09.


    DIESEL:
    Seat Toledo 1,9 TDi 4d

    Pris kr. 99.900
    Modelår: 1999
    Kilometer: 352.000
    Levering: Kr. 3.280



    Diesel, Registreret første gang: 20/5-99, Sidste syn: 13/4-07, Sort 110 Hk aircon., 16" alufælge, fjernbetjent centrallås, fartpilot, startspærre, udvendig temp. måler, el-ruder, radio med cd-boks, armlæn, kopholder, stofindtræk, splitbagsæde, tågelygter, 4 airbags, abs, servo, hvide blink, indfarv. kofangere, tonede ruder, service ok, træk , Motor kørt 165000 km


    Nu har i lidt i ville kunne vudere...

    (ved ikke om man må smide links til bilbasen her ind, hvis man må så kan i lige sige til, ellers er de nu nok ret nemme at finde inde på bilbasen)

    Vil bare lige sige at FUCK Benzin'en var NICE at køre, har ALDRIG sat eller kørt i en seat før, men 5 ud af 5 stjerner for en første gangs oplevelse!


Kommentér på:
SEAT - 1.9TDi vs 1.8Benzin - (Toledo)

Annonce