Win XP service meddelelse {{forumTopicSubject}}
Ved godt dette indlæg ikke omhandler biler, men der bruges jo pc til at logge på dette site
Læst i Urban i dag den 22.11:
Microsoft går efter piratkopier af XP
Microsoft har længe truet med at gøre noget ved de mange piratversioner af deres styresystem Windows. Nu ser det ud til software-giganten har gjort alvor af truslerne
Egentlig var Microsofts plan, at stramningen i Europa først skulle finde sted i 2005, men ifølge The Enquirer er jagten allerede gået ind.
For brugere med piratversioner af Windows XP betyder det, at de gradvis vil miste funktionalitet i forbindelse med opgraderinger. Forsøger man eksempelvis at opgradere Windows Mediaplayer 10, vil man miste funktionalitet i Windows.
The Enquirer skriver dog ikke, hvilken funktionalitet der vil gå tabt. Kritiske opgraderinger vil stadig fungere, da de ofte lukker huller, som også skader andre brugere på nettet. For at undgå problemer inviteres brugere med piratversioner til enten at validere deres kopi af operativsystemet, eller downloade en betalt version af Windows XP.
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 73 Svar: 2.063
feb 2004
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 57 Svar: 634
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=19259
Findes man ikke i arkivet, sker der ting og sager ved éns pc....som jeg læser artiklen.
Godt jeg fik en XP version leveret med min bærbare - lovlig vel at mærke
apr 2003
Følger: 61 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 121 Svar: 471
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 319
Men det er klart at de da gerne vil have at man kun bruger registrerede versioner af deres software. Har selv 1 lovlig version, bruger dermed så linux på min bærbare... og det spiller fint...
feb 2004
Kan man lide det skal man støtte det, men synes lidt galskaben tager over hvis man som alm. lønmodtager skal betale formuer for at kunne starte sin pc'er op. Ved så godt der er linux og andet som ikke koster noget. Der er bare så mange til der er bundet op på windows så det er sq svært at undvære
feb 2004
Longhorn ser ud til først at komme i 2006 :
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=26027
Mht. lovlige versioner og pris, kan man jo nøjes med en XP Home Edition til. 759 kr:
http://www.kvaliware.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=557
Jeg har både Home edition og Pro. Har endnu ikke fundet den store forskel i de 2 versioner.
Mht. det nye i Longhorn, tror jeg mest det er netværkskonfigurationer i virksomheder, der har den største glæde af denne nye version - som jeg lige kan læse omtalen af den. Correct me if i´m wrong...
feb 2004
Ja og det bliver den højst sandsynligt ved med men som de skriver i Urban, er det andre funktionaliteter i Win XP der kan blive nedsat.
feb 2004
feb 2004
Hehe...ja, det har du ret i. Det er dog den gamle kendte sang om udbud og efterspørgsel, der styrer prisen.
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 73 Svar: 2.063
Win XP service meddelelse