{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro!!!
  • #1   3. dec 2004 nitrogen og oxygen...

• #2   3. dec 2004 Hvor meget nitrogen og oxygen skal man blande sammen til en liter???

• #3   3. dec 2004 mener opskriften er NO2...

• #4   3. dec 2004 har du udstyr til at lave det selv ??

• #5   3. dec 2004 Det kræver at du sætter dig ned og regner lidt på det...så find dit periodiske system frem fra gemmerne.
    Et Nitrogen atom binder sig til 2 oxygen atomer - Selve processen kender jeg ikke så meget til, men kunne forestille mig at man har nogle væsker og nogle faste stoffer som måske ved opvarmning binder lige præcis disse atomer sammen...
    Men !!! jeg er altså ikke den store kemiker...så der er sgu nok nogen derude der ved bedre :OD

• #6   3. dec 2004 hmm...særpræget navn....og et pænt dårligt billede du havde af den punto på den profil du ville oprette...er du seriøs?

• #7   3. dec 2004 DEt er ikke noget man laver derhjemme!!!

• #8   3. dec 2004 hvordan fanden ville du få det ned i flasken? det er jo ikke colaflasker der skal til....

synes det virker mærkeligt...sikker på du ikke går i syvende og vil forsøge at lave det i fysik? haha....

• #9   3. dec 2004 haha...jeg tror sgu du har ret Brian O

• #10   3. dec 2004 jep...kan ikke rigtig se det seriøse i hverken det her indlæg eller den bil han forsøgte at få ind...

• tobias v
    tobias v Tilmeldt:
    jul 2003

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 183
    #11   3. dec 2004 jeg mener det hedder N2O

• #12   3. dec 2004 Det er sq nok lidt svært at sidde og hælde sammen, eftersom det er luftarter, Kæld

• #13   3. dec 2004 www.styling-crew.dk sælger NOS billigt og mann montere ligeledes hvis i er fra Kolding området

Ellers har vi autobremsen der også har NOS..

Jeg ville ikke selv begynde at rode med det ha ha

• #14   3. dec 2004 Der ER N2O eller nitro-oxygen...... Også kendt som lattergas....
    Men det nytter nok ikke noget at lave indbrud hos den lokale tandlæge da jeg mener der er nogle tilsætnings stoffer i......
    N2O er faktisk en af de giftige NO gasser og dannes bla andet ved forbrænding af benz ved høj varme (bilmotorer)

• #15   3. dec 2004 Martin, du mener vel nitrogendioxid?

• #16   3. dec 2004 precis..... syntes os det lød forkert.... hehe

• #17   3. dec 2004 nitrogen dioxid = NO2
    Dinitrogen oxid = N2O....(efter min bedste overbevisning) men jeg tror at I har ret i at det er N20 der bliver kaldt lattergas/NOS - hos tandlægen bliver der bare skudt ekstra ilt i ellers bliver man jo kvalt...umiddelbart tror jeg det er den eneste forskel...men ???!!!

• #18   3. dec 2004 her er lidt om det...i må selv oversætte....og til Kaptajn Kæld der gerne vil selv....nej...ikke stjæle ting i fysiklokalet...hehe...

Nitrous Oxide
    Nitrous oxide was first discovered by hot rodders in the 1940's, so we have got them to thank for a cheap and very effective way of gaining those elusive bhp gains. Crazy when you think that it is in fact laughing gas.

How nitrous oxide increases horsepower

Nitrous is made up of 2 parts nitrogen and 1 part oxygen. When the nitrous is heated to a high temperature it breaks down which releases more oxygen, it is not just this oxygen which creates the extra power but the ability of this oxygen to burn more fuel. Burning more fuel creates higher cylinder pressures which is where most of the additional power is produced. Also when the nitrous oxide is jetted into the intake manifold it changes from a liquid into a gas which reduces the temperature of the nitrous to around minus 125 degrees which can cool the overall intake charge by up to 75 degrees, resulting in even more horsepower. The nitrogen that was also released during the process acts to dampen the increased cylinder pressures which leads to a controlled combustion process

Another use for nitrous oxide is to help to reduce turbo lag. When a large turbo is fitted to produce huge amounts of boost the turbine takes a long time to spin up, so fitting a nitrous kit to eliminate turbo lag is a good idea, this gives instant power allowing the turbo to spin up to speed and produce the required boost.

The prices for nitrous systems range from about £500 upto £1,000, which is a bargain if you consider the performance gains you recieve.

If you want to know more or buy a system then visit Mynheer Automotive's website and go to the Tuning section where you will find the Nitrous Kits

Nitrous Oxide Myths

"Nitrous will blow up my engine!"
    Nitrous oxide does have the potential to cause damage to an engine, but if it is fitted and operated properly it can provide safe and effective horsepower gains.

"Is nitrous oxide legal?"
    Yes it is legal, but be aware that if you go around in your nova beating porches away from the lights and the police see you you will be pulled.

"What if the bottle blows up?"
    Nitrous oxide itself is not flammable. It does contain a high amount of oxygen which when combined with fuel causes a more rapid and powerful explosion.

Kommentér på:
Nitro!!!

Annonce