2.350 visninger
|
Oprettet:
regler for tyske grænseplader {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg siddet og ledt nettet tyndt for infos men kan sgu ikke helt finde det jeg skal bruge.
Hvad er reglerne for kørsel i europa på tyske grænseplader? / eksportplader?
Hvordan går man fat på de plader i tyskland?
Og hvad koster de?
Hvis i bare har nogle links kan jeg godt selv læse mig til det, ellers tager jeg gerne imod al hjælp og gode råd.
Jeg har i længere tid haft planer om at hente en golf 3 TDI hjem og smide motoren over i min g2, men så er spørgsmålet om man må lave lidt roadtrip ud af turen hjem i et par uger?..
Håber i kan hjælpe.
Mvh Philip
ps. der er copyrights på alle gramatiske fejl.
nov 2005
Følgere: 165 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.205
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 71 Svar: 1.020
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 71 Svar: 1.020
kan du så forklare mig forskellen på de røde og de gule tyske prøve pladeR?
sep 2003
Følger: 64 Følgere: 64 Biler: 12 Emner: 47 Svar: 1.958
http://bilimport.tkrath.dk/
Det er også et link til firmaet i Padborg der kan skaffe dem for dig, hvis du ikke selv kan nå det i åbningstiden i Tyskland
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 71 Svar: 1.020
kan du huske hvad de koster?
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.098
De gule er tyske indenrigs prøveplader.
De røde er tyske eksport plader og er gyldige i hele EU, undtaget DK pga vores fucked up regler.
De kan fås med forskellige gyldigheds perioder, fra 2 til 30 dage så vidt jeg husker.
Dania er nok lidt dyrere end det tyske motorkontor, der til gengæld kan være lidt af en jungle af finde ud af, hvis man ikke er en haj til tysk.
regler for tyske grænseplader