K&N er noget lort..... Eller hva'? {{forumTopicSubject}}
Jeg har i ca. et år haft et K&N keglefilter (K&N Performance Injection Kit) sat på min indsugning...
Pludselig kan bilen ikke køre... Den kan ikke engang stå i tomgang og motoren lyder meget mærkelig...
Så jeg kører på værksted og de konstaterer at min luft-mængde-måler i indsugningen er defekt...
Han siger at det er fordi at K&N lortet har efterladt en fin olie hinde på luft-mængde-måleren. Det er noget af det olie der sidder i filtret....
Jeg måtte hoste op med 1.500 boppers for en ny original luft-mængde-måler + montering og fejlfinding.....
Mekanikeren sagde at han havde oplevet det før på en Nissan Patrol... Her havde han kontaktet K&N, men de havde (selvfølgelig) benægtet at deres filter havde noget med at gøre.....
Så lige en advarsel...: Hvis du påtænker dig at købe et K&N filter for at få motoren til at brugge, så skulle du i stedet bare bore nogle huller i bunden af luft-filter-kassen....
Forresten nogen der vil købe et 1 år gammel K&N kegle-filter? :o)
Er der ellers nogen af jer der har oplevet samme problem???
jun 2003
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 921
:o)
jun 2003
Men det er et pålideligt værksted hvor jeg har fået lavet bil før, så jeg stoler på dem...
Den luftmængdemåler består vist delvis at en meget tråd... Olien har så sat sig på den og så har den ikke kunne måle...
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
Det du beskriver her er et kendt problem. Men dog har jeg mest hørt om problemer, når folk har renset og genolieret filteret. Et nyt filter skulle efter sigende ikke "tabe" olie ind på varmetråden i luftmængdemåleren.
jun 2003
feb 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 156
det er noget billigere end at betale de 1500 som en ny også koster til min
mvh
Arvid
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 69 Biler: 9 Emner: 44 Svar: 363
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
jun 2003
Du kan få det til kr. 400,- incl fordendelse...
Mail mig hvis det er: torben-k(a)sol.dk
K&N er noget lort..... Eller hva'?