{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

ang. bil som 18årig {{forumTopicSubject}}

Hej, nu står jeg og har 1½år tilbage, og skal snart ud og købe mig en bil. da jeg gerne ville bygge lidt på.

Har været total forelsket i en Ford Sierra 2.0 Dohc.
Men alle dem jeg har snakket med de siger, det kan være svært og finde en som ikke er rådden. Derfor er jeg gået over til en BMW 320, eller 325. E30.

Men mit spørgsmål som til jer er, kan jeg som lerling, kan havde råd til forsikring, benzin hverdag, vægafgift osv. Skal lige siges bor hjemme. Har ca. 20km til arbejde/ læreplads/ skolen. Og skal betale en lille sum på ca. 1000kr for at bo hjemme så snart jeg fylder 18.

Hilsen Peter og tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. bil som 18årig
  • #1   13. dec 2007 En af mine kammerater er lærling, han har haft 2 biler på samme tid VR6'er og 206 GTI, afhænger af hvordan du prioterer dine penge

  • #2   13. dec 2007 Det kommer jo an på hvad du får i l ærlingeløn, om du er i byen hver weekend osv osv.

    Men hvis du hat tænkt dig at købe en BMW som 18 årig, må du hellere sige til die forældre de ikke kan få husleje, da du skal betale bil forsikring.

    Start med en "normal" bil istedet.


  • #3   13. dec 2007 ford sierre de er ikke så slemme til og ruste men de har dog deres svag heder men du får tilgengæld en motor der bare kan køre og køre og køre det er helt åndsvagt bmw bliver for dyr for dig i forsikring og ikke mindst benzin de er tørstige...

    jeg startede i en golf 2 1,8 gti 8v gav 1420 hver halve år i vægt afgift, forsikring på 13.000 kr også benzin kørte i den stort set hverdag 17 km på arbejde eller 25km på skole betale så 900 kr pr mdr for og bo hjemme og fik udbetalt ligeomkring 6000 mdr også komøvrige udgifter ved siden af det kunne godt lade sig gøre ingen problem der


  • #4   13. dec 2007 Melander. hmm ville tro lærlingen lønnen ligger på omkring en 4k / måneden. hmm.


    Nogen som kan fortælle mig hvad forsikringen ca. er på en bmw E30 320i 2.0 som 18 årige. Hvis man kan få den forsikret.


  • #5   13. dec 2007 Jeg har bmw 320i og bor i lejlighed på lærlingeløn, og skylder ikke en krone nogen steder. Man kan godt hvis man vil.

  • #6   13. dec 2007 Jeg giver ca 8500 i forsikring på min 320I E30...

  • #7   13. dec 2007 Efter min mening ville det være for tåbeligt,at købe en Bmw da de er dyre i forsikring som ny begynder, havde en kolega ,der fik en forsikrings pris på nær de 30-35 tusind i eget navn. Køb hellere en WV polo, eller corsa B, eller en anden lille bil og kør i den til du er færdig med din uddannelse.

  • #8   13. dec 2007 jeg står i samme situation som dig. jeg har også 20km til arbejde og er i lære

    men drop det med bmw eller sierra som første bil

    bmw er dyr i forsikring og sierra springer du bare toppen på eller rykker bagtøjet i smadder...

    køb en alm. bil istedet! f.eks. sådan en som min! det fortryder man ikke...
    den er okay kvik og man kan bruge sine penge på styling da bilen både er billig i drift, forsikring og så går den heller ikke i stykker. det gør bmw måske heller ikke, men sandsynligheden for at sådan en gammel 320'er har fået tæsk er ret stor


  • #9   13. dec 2007 Peter B ---> 4 k om måneden? det var ikke meget da...

    jeg for vist 4k 2 gange om måneden! altså hver 14. dag
    før skat selvfølgelig


  • #10   13. dec 2007 Peder B. har været inde og kigge, og vil selvfølgelig finde en, hvad et ældre ægte par måske har haft.

    Havde også tænkt på en gammel Corsa A. dog ikke sjovt, da jeg ved når man fylder 18, så skal man til striben alle steder, og ud og fyrer den af, bare ikke sjovt med en 1.2 motor i smiley



  • #11   13. dec 2007 OPS: Min golf 2 GTI er til salg skriv privat for mere information! med G60 kofanger.

  • #12   13. dec 2007 Dennis M. Alder på dig. smiley

  • #13   13. dec 2007 dog ikke sjovt, da jeg ved når man fylder 18, så skal man til striben alle steder, og ud og fyrer den af, bare ikke sjovt med en 1.2 motor i smiley


    Gør mig og dine medmenesker en tjeneste og lad være med det fis ihvertfald indtil du har lært og køre bil, og ikke trille ud og tro du er udødelig, for det er vi andre sku ikke.


  • #14   13. dec 2007 Peter B Jeg er 19...

  • #15   13. dec 2007 Melander, jeg har benz i blodet som mange andre, men derved ville det ikke sige, jeg ligger og køre rådden hvor der er andre personer og så slet ikke med andre i bilen, jeg har set mange uheld, og ville ikke selv være indblandet nogen. Og jeg ved allerede godt hvordan man styrer en bil. har kørt bil mange år, og ja, jeg ved godt det er noget helt andet, når det er på gaden.

  • #16   13. dec 2007 enig med Melander her...!

    lad da vær med at købe en bil som du bare skal ud og fyre af til striben...

    lær at køre bil først
    selvom du tager kørekortet så kan du ikke køre bil.

    det lærer man jo løbende ved at have sin egen bil og køre hver eneste dag. så for man trafik erfaring, mere og mere og på et tidspunkt føler man så at bilen er ved at være for sløv og så kan man evt. skifte til noget lidt vildere.

    men det må du da selv om ?! hehe...
    smiley


  • #17   13. dec 2007 Ingen som er enig med mig, at det er kedeligt at starte i en 1.2? både til langture og små korte turer?.

  • #18   13. dec 2007 har du kørt bil i trafikken i mange år? du er 18 år ikke?? det lyder da ikke helt godt...

    ja måske ved du godt hvordan du styrer en bil. men hvad med en baghjulstrukken bil med 150hk? og så i trafikken...

    man bliver agu aldrig perfekt til at køre bil...
    man for jo mere og mere erfaring igennem årene


  • #19   13. dec 2007 Jeg får som smede lærling ca. 8 - 10 k udbetalt hver måned ..

  • #20   13. dec 2007 jo det er kedeligt med en 1,2! helt sikkert...
    og så er det en Opel! endnu et minus! hehe...

    men som jeg sagde så køb evt. sådan en som min???
    1,6 med 116hk og udmærket tuningsmuligheder senere.
    den er faktisk okay kvik! den er slet ikke dårlig


  • #21   13. dec 2007 ja en Sierra 2.0 DHC kan være rådden men det er jo tilladt at kigge på den inden man køber..

    PS: en BMW E30 kan så sandelig også være rådden helt op til ruderne


  • #22   13. dec 2007 Peder B, Har skrevet jeg har kørt meget bil, men aldrig på vejen! derfor siger jeg, det er også noget andet når man kommer på vejen.

    Og ja, ved godt, man tror man kan alt, lige når man kommer ud i trafikken, men self kan man ikke det. Men dog skal man jo stadig tro på det bedste, for hvis man ikke tror på sig selv om at køre bil, så kan det jo ikke lade sig gøre.

    Som i kan se i min profil er det folkerace som jeg har kørt.

    Peder B. er enig med dig, dog ikke helt, om jeg har 60 hk eller 150, kan jo være lige gyldigt, for man styrer det jo på speederen, og ja med 150hk har man større chancer for at lave ting som man ikke må.


  • #23   13. dec 2007 ps. jeg giver også kun 6500k for min i forsikring så den er ikke meget dyrere end hvis du købte sådan en corsa

  • #24   13. dec 2007 peder B. så det også en hel anden pris klasse for selve bilen.

  • #25   13. dec 2007 hehe lige præcis! 150hk frister mere....! det er klart.

    det at du har kørt folkerace er jo godt nok. så har du lidt føling med det også!

    men jeg vil nu stadig anbefale en bil som er billig i drift og stumper samt forsikring. ligesom min.
    det bliver man glad for! så kan man bruge pengene på noget andet istedet for bare at betale en dyr forsikring på en E30'er

    alt det vilde kan man få senere.
    jeg skal da også selv have 200sx s14 på et tidspunkt. 200hk på baghjulene. så den bliver heller ikke billig i forsikring


  • #26   13. dec 2007 Synes vi skal afslutte tråden, jeg har fået de informationer som jeg manglede, og tak til alle.




  • #27   13. dec 2007 ja min er mere værd end en corsa A.
    det ved jeg godt...

    men man må også ofre lidt ekstra i anskaffelses pris hvis man vil have noget ordenligt


  • #28   13. dec 2007 det var så lidt!
    held og lykke med det...


  • #29   13. dec 2007 Mange tak. Overvejer det meget!

Kommentér på:
ang. bil som 18årig

Annonce