ndregistrering af gulpladebil {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har hentet en brugt Audi A4 Avant St.car fra 05, jeg har fået lavet den om til en varebil (den skal indreg. på gule plader), og den har gennemgået et registreringssyn (den skal ikke toldsynes fik jeg at vide både af skat og synsmanden).
Nu er mit spørgsmål så, hvad er næste skridt ?
Hvordan får jeg pladerne på, er der nogen der har erfaringer med det ?, smid gerne en mail eller mobil, så vil jeg meget gerne kontakte jer pr. mail/sms (da jeg gerne vil ha' den indreg. inden jul således jeg ikke kommer under de nye regler hvor afgiften bestemmes af benzinforbruget)
Som en sidebemærkning kan jeg nævne at bilens totalvægt er 2200 kg. så den kommer kun til at hedde 50 % afgift.
jun 2004
Følger: 80 Følgere: 75 Biler: 13 Emner: 357 Svar: 2.250
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.093
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
dec 2005
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 52 Svar: 257
dec 2005
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 52 Svar: 257
dec 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 15 Svar: 37
Det skriver jeg også i min tråd !!
Jeg kunne godt bruge en snak med en der ved noget mere om det her, og ikke bare en der kun har prøvet med en hvidplade-bil, for proceduren er ikke den samme (ud fra det jeg indtil videre har forstået).
På forhånd tak for jeres indspark.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 8 Svar: 233
Jeg er ikke sikker på jeg forstår problemet helt, så bær lige over med mig
dec 2004
Jeg har da ikke skrevet noget om at jeg ved hvor meget jeg skal betale i afgift har jeg ? det er bl.a. også det jeg gerne vil blive lidt klogere på hvordan de udregner dette (kun svar fra folk der ved hvordan det hænger sammen med en brugt import bil der skal indreg. som van ønskes - for reglerne er ikke de samme).
Mark B:
Man må vel formode at jeg skal betale staten en sum i afgift, ellers var besparelsen da for stor (hent en bil i tyskland, syn den og kør - nej sådan spiller klaveret desværre ikke).
IR:
Den skal ikke toldsynes, men man skal vel stadigvæk betale afgift !
aug 2005
Så vil jeg tilslutte mig dem der siger du skal have den toldsynet. Jeg er 98% sikker på at en tolder skal se den før de giver et endeligt bud på hvad du skal betale i afgift.
Det hurtigste svar får du ved at køre til dit lokale Skat center (står på SKAT's hjemmeside).
Alternativt må du jo tilbage og spørge samme SKAT mand hvad du nu skal gøre for at få den på plader. Eller synsmanden, som åbenbart har tilsluttet sig tolderen.
dec 2004
Jamen nu har jeg sådan set fundet ud af svaret på mine spørgsmål !!
OG BILEN SKAL IKKE TOLDSYNES, som jeg også har nævnt et par gange nu !!
Det gør man ikke ved en Van !
aug 2005
Okay !!!
Nævnt et par gange?? Ja sådan i en halv sætning har du gjort det én gang ja !!
Rart at man prøver at hjælpe dig herinde, og så få sådan nogle negative svar tilbage !!!
dec 2004
Prøv lige at se alle mine kommentarer i denne tråd... Jeg har hver gang nævnt at den ikke skal toldsynes, så det er ikke kun i en halv sætning jeg har nævnt det en gang.
Og jeg er også glad for at folk forsøger at hjælpe, men hvis man ikke har kendskab til området, så forvire det altså en del når folk smider en masse modsigende påstande ud.
Det jeg søgte, var et svar fra en der havde prøvet det før (altså med en van). For der er forskel på at importere en hvidpladebil og en gulpladebil !
aug 2005
Når du så kender svaret, kunne du måske kort fortælle hvordan du fandt ud af det og hvad det endte med, eller er det ligemeget nu hvor du kender svaret?
dec 2004
Jeg tør ikke sætter to streger under de svar jeg har fået endnu !!
Men jeg er blevet så klog, at jeg nu ved at jeg skal en smut forbi skat og betale afgift (i deres vurdering tager de ikke højde for stand og udstyr, så hvordan de vurdere helt præcist ved jeg ikke). Når afgiften er betalt kan jeg hente et sæt plader på motorkontoret !
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Men det lyder som om du bare skal ned til skal og betale afgiften nu og så en tur på motorkontoret.
aug 2005
Pas på hvad du siger, hvis det ikke er lige dét ham thomas søger, bliver han negativ
dec 2004
Stop nu med at spame min tråd, hvis ikke du har noget fornuftigt at tilføje !!
Jeg bliver ikke negativ over at folk skrive i min tråd, men jeg syntes ikke det er smart at mange skal kloge i noget de ikke har forstand på. Som jeg også gentagende gange skrive i min tråd så søger jeg hjælp/svar fra folk der ar erfaring med van og ikke alm. personbiler, da jeg er af den helt klare opfattelse at der er forskel.
R.B:
Hvis den bliver lassificert som "Ny bil", kan du så give mig en forklaring på nedenstående vurderinger ???
Typebetegnelse 8ED0QH
Registreret 1. gang 14/04-2005
Karosseri type / antal døre STC 0 døre
Motor 4 Cylindre 1968 cc 140 HK ventiler
Gear / drivkraft / km AUT / D / 52000 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand
Endeligt vurderet pr 01/10-2007
Afgiftspligtig værdi 175000
Registreringsafgift 82700
Handelspris inkl. afgift 257700
Art Varebil
Mærke AUDI
Model A4
Typebetegnelse 8ED0WH
Registreret 1. gang 16/08-2005
Karosseri type / antal døre ST CAR 0 døre
Motor Cylindre 1968 cc 140 HK ventiler
Gear / drivkraft / km / D / 117000 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand
Endeligt vurderet pr 10/10-2007
Afgiftspligtig værdi 164000
Registreringsafgift 77200
Handelspris inkl. afgift 241200
_________
Jeg kan godt se at der er forskel i km. tal men det bør vel efter din tankegang ikke ha' betydning når man snakker "ny bil"
ndregistrering af gulpladebil