{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e36 316i 4d, en god starterbil?
  • #1   18. dec 2007 ja der sku fede..

• #2   18. dec 2007 Syntes du skal starte med noget mindre.. når den trække på den rigtig aksel altså bagpå så den rimlig tossi i svingene smiley hæhæ

• Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 202
    #3   18. dec 2007 Jamen det er ikke "bange" for det med baghjulstrækket, for en af mine kammerater har også BMW, og den har jeg kørt i..

Men hvad mener du helt præcist med noget mindre? En helt anden bil?

• #4   18. dec 2007 Jamen hvem kan ikk kører i en bil der trække bagpå ?
    Prøvet og fyre en Bmw a med turbo ? så tro jeg næppe du kan ret meget mere..
    Men tag noget med forhjulstræk til og starte ud med.. bare et godt råd. men du bestemmer selvf selv..

• Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    aug 2006

#5   18. dec 2007 Når okay, du tænker på hvis der kom turbo på?

• #6   18. dec 2007 Jeg startede med en 518.. Og de er lidt svære at styre når det er glat, men de rigtige dæk så hjælper det..

Jeg kørte med sommerdæk og så er det ikk så nemt..

Men Niels, det med dine kammerater og bla bla..
    En gang eller to i en BMW det er ikke nok..

Man skal lære det over flere dage..

Men turbo er nok ikk det fedeste på en 316 da motoren næsten er for lille, og turbomanifold skal specielbygges osv..

• #7   18. dec 2007 Ja som fx. turbo er sku gal. ved godt det ikk noget og råbe HURRRA over men syntes da selv min Golf 2 GTD er rimlig kvik når den begynder og lade tryk så bliver de helt anderledes..

• #8   18. dec 2007 Carsten A - Biler med turbo skal også være kvikke.. Og tror ikke der er nogen der er mega kedelige at køre i når de har turbo.. Tag turbo diesel biler, de har jo et vildt trækmoment, især når de lader.. smiley

• #9   18. dec 2007 bilmagasinet kørte med en fed artikel serie over 1 år hvor man skule se hvor billigt man kunne køre bil! de købte en bmw 316! og den viste sig at være utrolig driftsikker!

det med turbo lyder som noget rod!

• #10   18. dec 2007 hehe jeps det nemlig lig det de har smiley
    Var lig ude og brænde min bil a da jeg skulle have ny motor i så kørte jeg om kap med en Volvo 240 GL mener jeg nok det var.. kunne sku næsten rygge ham og min er jo ikk en Racer bil når det angår diesel.. smiley

• #11   18. dec 2007 Skal lig siges kører kun med 0,7 bar og lidt skruger i pumpen..

• #12   18. dec 2007 Carsten A - Han droppede vel kampen fordi han ikke kunne se for alt det røg du smed? smiley

• Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    aug 2006

#13   18. dec 2007 Okay, så turbo-projekt på 316 er en dum idé? Når i siger for lille motor, hvor mange hk. kan man så opnå?

Niklas J : Lækkert, det med driftsikkerheden! smiley

Men kan godt høre lidt på folk at turboen ikke er nogen god idé..

• #14   18. dec 2007 haha smiley hvor du sjov.. den ryger næsten ikk min bil såh.. men vi kører ved siden a hinanden men han kørte nok til sidst 180km/t hvor jeg kun kunne få min op på 170km/t såh.. ellers kig det nu godt smiley

• #15   18. dec 2007 Der skal sku laves så meget om vis du først vil have turbo på, og du kommer heller ikk til og kan kører med ret meget mere end 0,4 bar ellers går den nok til men ved ikk hvor meget sådan en har hk std men ca 60hk overi smiley

• Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    aug 2006

#16   18. dec 2007 Okay, ja så kan det ikke rigtig betale sig med tubo..

Hvad med turbo på 318? Kan det heller ikke betale sig?

• #17   18. dec 2007 Vis du er så glad efter turbo så syntes jeg det bedst for dig du køber en hvor den er døbt med turbo.. det jeg også gjorde ville heller have en med turbo fordi de tager alt for godt ved smiley hehe

• Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    aug 2006

#18   18. dec 2007 Okay fint nok..

Men en e36 316, UDEN turbo, er en fin starterbil så, ikke? smiley

• #19   18. dec 2007 hehe smiley

Jo vis man har penge nok er det vel.. spørgsmål er bare vis du skal have den i dit navn tvivler jeg på om du kan.. men nogle er jo heldige og kan sådan noget.. jeg kan fx ikk få en Bmw 320I E30 129hk kan jeg ikk få i mit navn og har kørt skade frit i 1 år nu..

• #20   18. dec 2007 Elendig starterbil? Ruster. Styrer på baghjul som man skal have erfaring for at styre. Dyr forsikring. Langsom. Dyr i rep.

Tag en corolla, golf eller noget i den stil istedet.

• #21   18. dec 2007 Jens..

Også det jeg ville ind på men vis herren ønsker en Bmw så skal han jo have lov smiley
    Syntes heller ikk om Bmw på den forstand alt for dyr..

• #22   18. dec 2007 Niels ?
    er det fordi du gerne vil have en hurtig bil ?
    Så syntes jeg du skulle tage en Golf GTI eller en
    Corolla Twincam smiley

• Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    aug 2006

#23   18. dec 2007 Syntes bare den er rigtig lækker en e36..

Og gider ikke at køre rundt i de der gamle biler, som golf 1/2 eller en gammel corolla...

Så vil jeg hellere køre lidt langsomere, men så i en flot bil..

• #24   18. dec 2007 Jamen sagde jo også du selv måtte om det.. jeg giver bare et godt råd..

• #25   18. dec 2007 hva med at køre en golf 3 eller 4 tid, fordi de kan da let få nogen hk så de kan flytte sig

• #26   18. dec 2007 Forresten oprette da også et forum om Bmw e36 en gang.. du skal være meget opmærksom på rust på dem de rust let..

• Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    aug 2006

#27   18. dec 2007 okay, nederen...!

• #28   18. dec 2007 ja den er fin som en starter bil, men man blir hurtigt træt af den, ..den er pænt død... men billig at holde vedlige, og har et fedt udsende, nem at få dele, og styling til.. og billig i forsikring...
    de ruster meget, men fordelen ved dem, er det er stortset altid synligt, det er sjælden de fejler noget i bunden, udover paneler.. men du kan nu hurtigt vurdere hva stand den er i, for hvis den er smask rådden i døre, klapper, skærmkanter, så er bund og paneler nok ikke bedre... så tag helst en der står flot udvendig i lakken.

• #29   18. dec 2007 Jeg startede med en E36 316i, og det har jeg da ikke fortrudt. Det er en perfekt starterbil, som ikke kræver de store reperationer, hvis den er og bliver kørt pænt. Jo vist, er den ikke den hurtigste knallert på havnen, men det er jo også et spørgsmål hvor meget man vil betale i forsikring. Og så ruster den da ikke mere end alle andre gamle biler gør. Min er fra 98, og har kun skiftet én forskærm, der var lidt begyndende rust på. Passer man på den, har man bil i mange år. Thumps up herfra :o)

Kommentér på:
BMW e36 316i 4d, en god starterbil?

Annonce