740 visninger
|
Oprettet:
Xenon {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg vile gerne vide ang xenon,om det er lovligt eller ikke at montere på bilen?
Hvad om Xenon look alike,er det store forskel fra de almindelige lygter?
Mvh
maj 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 8 Emner: 33 Svar: 769
Ang look-a-like så er de somregel bare mere blå i det, nogle giver mere lys end andre. Men rigtig xenon bliver det aldrig.
feb 2004
Følger: 37 Følgere: 46 Biler: 8 Emner: 185 Svar: 1.910
maj 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 8 Emner: 33 Svar: 769
apr 2003
Følger: 114 Følgere: 122 Biler: 17 Emner: 1 Svar: 5.826
købte mit første kit i 2005...
feb 2004
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
jeg kører ikke med det lige nu, pga. af jeg ikke har lygter med DE linser og jeg vil ikke køre og blænde folk med mine gamle glaslygter med parabol fra 1995
men når jeg køber angel eyes med DE linser i, så skal der naturligvis xenon i !! ja det ser smart ud, men det er kun en bonus! grunden til at mange kører med det er da fordi det giver et sygt godt lys!!
feb 2004
jun 2005
hmmm ja det er smart nok hvis man kører med trailer eller campingvogn, eller hvis man læsser sit bagagerum med alt muligt
gør man IKKE alt dette, så er det ikke strengt nødvendigt
lygtevask er selvfølgelig til for at holde lygterne rene. jeg kan godt selv vaske mine lygter!
ja de ting skal være der sammen med DE linser for at det er lovligt.
men for at det kan bruges hensigtsmæssigt og IKKE blænde folk, så er det KUN strengt nødvendigt med DE linser som er indstillet rigtigt.
alt det andet gøjl er kun for at det er 100% lovligt.
det er nok med DE linserne hvis man vil køre med eftermonteret xenon (stadig ikke lovligt, men dog MEGET brugbart og ikke generende for andre!)
apr 2003
Følger: 114 Følgere: 122 Biler: 17 Emner: 1 Svar: 5.826
jun 2005
3200-4000k er farven på ganske almindelig halogen lys.
jo højere Kelvin tallet bliver jo mere "skarpt" blå blændende bliver det.
jeg kan bedst lide 6000k. det lyser skarp hvid, med en lille smule blåligt skær.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 376
Må jeg så også montere det?
Gu' fanden skal I ikke montere det lort hvis ikke i opfylder kravene! Det blænder os andre af h' til!
Kan det være så svært at forstå?
jun 2005
så skal du ligge på jorden foran
elelr 2 biler skal mødes over en bakke
ellers kan man jo ikke! så skal der jo trailer eller campingvogn bagpå
hvis jeg har xenon er INGEN læs på og jeg kører på en lige vej og har nogenlunde rene lygter! så kan du sgu da UMULIGT blive blændet?!
prøv lige at forklar mig hvordan det skulle lade sig gøre???
jun 2005
på den måde skal du jo nærmest ligge på jorden lige foran for at blive blændet af en alm. bil uden læs eller noget...
og hvor tit ligger du dig foran biler der kommer kørende?
eller ligger på lur bag en bakke for at tjekke om det blænder?
men ja jeg er da enig med dig i at det blænder i alm. "gammeldags" lygter med parabol istedet for DE linser
apr 2007
Du siger det jo selv.. Nogenlunde rene lygter og en lige vej..
Bor du i et land hvor der ikke regner, er skidt på vejen eller findes snoede veje?
Nåe jae.. Og du har selvfølgelig aldrig nogle på bagsædet.. Og du handler da heller aldrig ind, og når du gør så har du altid dine varer forrest i bilen..
Det er klart..
Fat det, der er en grund til at man skal ha' de ting..
Kanon at DU har en linse i .. Hjælper meget! Enig..
Men jeg skrev til alle.. Også de 50.000 andre..
jun 2005
2. nej jeg har faktisk ALDRIG nogen bagi! så skraber mine skærme på dækkene da bilen er for lav
3. nej hvis jeg handler ind, så køber jeg ikke flere hundrede KG som tynger ned bagi ligesom en campingvogn. det gør de færreste nok?!
ja der er en grund til at man skal have det udstyr på før det er lovligt.
det er klart nok fordi det kan ske man skal køre med læs.
bare husk at rigtig mange IKKE køre med læs, mange har rene lygter osv... det folk ikke fatter er at de ikke skal montere xenon i oldgamle lygter med parabol...
og nej jeg har ikke xenon på MIN bil eller DE linser
men det kommer da! først linser og så xenon. jeg vil ikke genere nogen ved at køre med xenon i mine nuværende lygter
det er fint nok at du informerer, bare husk at de færreste herinde kører med trailer /campingvogn eller generelt tungt læs bagefter deres stylede biler med xenon i...
apr 2007
Det er sq da pattebarns holdning at sige "Jeg må godt fordi jeg ikke kører med læs og jeg vasker mine lygter"..
Spænd hjelmen igen og kom ind i kampen..
Men rart at du ihvertfald putter en linse på før du smider lortet i.. Så blænder du kun en gang i mellem..
Xenon