{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xenon
  • #1   26. dec 2007 Xenon er somregel ulovligt at montere hvis bilen ikke har det originalt. Da bilen skal have lygtevasker, aut. lygteregulering samt lygten skal være godkendt til xenon.

Ang look-a-like så er de somregel bare mere blå i det, nogle giver mere lys end andre. Men rigtig xenon bliver det aldrig.

• #2   26. dec 2007 Brug nu søge muligheden for pokker..!! dette har snart været oppe 100384638293857636273 gange..!!! nej det er 99,9% umuligt at efter montere lovligt...

• #3   26. dec 2007 Er xenon lovligt Emil J?

• #4   26. dec 2007 det er jo hellere ikke fedt at køre med det mere..

købte mit første kit i 2005...

• #5   26. dec 2007 Ja hvis lygten er godkendt til det... der er aut højde justering og lygte vasker... hvis du mener om mit eget er så nej... smiley

• #6   26. dec 2007 Christian --> for mig handler det ikke om, om det er fedt eller ej, andre meninger osv...

jeg kører ikke med det lige nu, pga. af jeg ikke har lygter med DE linser og jeg vil ikke køre og blænde folk med mine gamle glaslygter med parabol fra 1995

men når jeg køber angel eyes med DE linser i, så skal der naturligvis xenon i !! ja det ser smart ud, men det er kun en bonus! grunden til at mange kører med det er da fordi det giver et sygt godt lys!!

• #7   26. dec 2007 Det er da utroligt så mange gange om dagen dette emne er oppe... kunne være vi skulle få tv2 news til at sprede "nyheden" om at det ikke er lovligt bare at putte i sin bil... det er da for meget det her..!!!

• #8   26. dec 2007 Lygtejustering skal være automatisk...
    hmmm ja det er smart nok hvis man kører med trailer eller campingvogn, eller hvis man læsser sit bagagerum med alt muligt

gør man IKKE alt dette, så er det ikke strengt nødvendigt

lygtevask er selvfølgelig til for at holde lygterne rene. jeg kan godt selv vaske mine lygter!

ja de ting skal være der sammen med DE linser for at det er lovligt.

men for at det kan bruges hensigtsmæssigt og IKKE blænde folk, så er det KUN strengt nødvendigt med DE linser som er indstillet rigtigt.

alt det andet gøjl er kun for at det er 100% lovligt.
    det er nok med DE linserne hvis man vil køre med eftermonteret xenon (stadig ikke lovligt, men dog MEGET brugbart og ikke generende for andre!)

• #9   26. dec 2007 Emil J ... hehe

• #10   26. dec 2007 farven

3200-4000k er farven på ganske almindelig halogen lys.

jo højere Kelvin tallet bliver jo mere "skarpt" blå blændende bliver det.

jeg kan bedst lide 6000k. det lyser skarp hvid, med en lille smule blåligt skær.

• #11   26. dec 2007 Ueh! Jeg har en neger på bagsædet der springer ud og vasker mine lygter når de er beskidte, og jeg har 40 mursten til at fordele vægten i bilen og et par solbriller så jeg ikke kan se når i flasher langt lys af mig..
    Må jeg så også montere det?

Gu' fanden skal I ikke montere det lort hvis ikke i opfylder kravene! Det blænder os andre af h' til!
    Kan det være så svært at forstå?

• #12   26. dec 2007 Martin B --> du kan jo ikke blive blændet af xenon lys i DE linser som står rigtigt...

så skal du ligge på jorden foran

elelr 2 biler skal mødes over en bakke

ellers kan man jo ikke! så skal der jo trailer eller campingvogn bagpå

hvis jeg har xenon er INGEN læs på og jeg kører på en lige vej og har nogenlunde rene lygter! så kan du sgu da UMULIGT blive blændet?!

prøv lige at forklar mig hvordan det skulle lade sig gøre???

• #13   26. dec 2007 du forstår godt at DE linser samler lyset som et forstørrelses glas og fokuserer lyset lige ned på vejen foran bilen (hvis de er indstillet korrekt)

på den måde skal du jo nærmest ligge på jorden lige foran for at blive blændet af en alm. bil uden læs eller noget...

og hvor tit ligger du dig foran biler der kommer kørende?

eller ligger på lur bag en bakke for at tjekke om det blænder?

men ja jeg er da enig med dig i at det blænder i alm. "gammeldags" lygter med parabol istedet for DE linser

• #14   26. dec 2007 Peder B
    Du siger det jo selv.. Nogenlunde rene lygter og en lige vej..
    Bor du i et land hvor der ikke regner, er skidt på vejen eller findes snoede veje?

Nåe jae.. Og du har selvfølgelig aldrig nogle på bagsædet.. Og du handler da heller aldrig ind, og når du gør så har du altid dine varer forrest i bilen..

Det er klart..
    Fat det, der er en grund til at man skal ha' de ting..

Kanon at DU har en linse i .. Hjælper meget! Enig..
    Men jeg skrev til alle.. Også de 50.000 andre..

• #15   26. dec 2007 1. jeg vasker mine lygter jævnligt (ved godt alle ikke gør)

2. nej jeg har faktisk ALDRIG nogen bagi! så skraber mine skærme på dækkene da bilen er for lav

3. nej hvis jeg handler ind, så køber jeg ikke flere hundrede KG som tynger ned bagi ligesom en campingvogn. det gør de færreste nok?!

ja der er en grund til at man skal have det udstyr på før det er lovligt.
    det er klart nok fordi det kan ske man skal køre med læs.

bare husk at rigtig mange IKKE køre med læs, mange har rene lygter osv... det folk ikke fatter er at de ikke skal montere xenon i oldgamle lygter med parabol...

og nej jeg har ikke xenon på MIN bil eller DE linser
    men det kommer da! først linser og så xenon. jeg vil ikke genere nogen ved at køre med xenon i mine nuværende lygter

det er fint nok at du informerer, bare husk at de færreste herinde kører med trailer /campingvogn eller generelt tungt læs bagefter deres stylede biler med xenon i...

smiley

• #16   26. dec 2007 Uanset om de køre med læs eller ej, så skal de opfylde de krav for at ha' xenon.. Det er ret indiskutabelt..

Det er sq da pattebarns holdning at sige "Jeg må godt fordi jeg ikke kører med læs og jeg vasker mine lygter"..

Spænd hjelmen igen og kom ind i kampen..
    smiley

Men rart at du ihvertfald putter en linse på før du smider lortet i.. Så blænder du kun en gang i mellem..

Kommentér på:
Xenon

Annonce