{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Parkeringsskade ansvar m.v? {{forumTopicSubject}}

Var så uheldig igår, da jeg skulle parkere min bil ved lejligheden, var der en lille plads mellem 2 biler.

Kørte ind med næsen først, og kørte op med hjulet på kantstenen, da jeg så skulle bakke ned, gled bilen ned af kantstenen fremover så den rørte den foradholdene bil et eller andet sted meget let.

Bakkede ud, og parkerede et andet sted. Gik over for at se på den anden bil og der umiddelbart ikke noget at se. Gik så op i de nærliggende opgange, og fandt til sidst ejeren af bilen. Fortalte hvad der var sket, og gav hende mit kort og bad hende se på bilen i dagslys.

Så idag, kørte jeg min i vaskehal, og der var ikke så meget som en ridse på den, ingenting whatsoever. Så så igen på den anden bil, og kunne nu se en skade, men det kan ikke have været mig da har lavet den. En bule/ridse på venstre bagskræm, dvs. modsat der hvor jeg kom ned fra kantstenen.

Har ikke hørt fra ejeren af bilen, men kan hun klandre den anden skade på mig, selvom jeg ikke selv har en ridse på min bil, og ikke kan have lavet den bule hun har?

nogen erfaringer indenfor området?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkeringsskade ansvar m.v?
  • #1   29. dec 2007 hvis bulen ikke er fra din bil, lader du hende bare slås med din forsikring, de skal nok sende en taksator ud, der kan bekræfte om det er fra din bil eller ej.

• #2   29. dec 2007 du kan jo bare kontakte din forsikring og forklare det hele, og sige du IKKe mener du kan ha lavet den bule, .. og så bare lader den styre det.. det kan de vurdere sammen med en pladesmed når de taksere bilen , der er tit ueralistiske buler, de ikke godkender..

• #3   29. dec 2007 Vil ikke mene at hvis din bilen ingen skade har .. så er de rjo ingen der kan klantre dig for det .. men respekt for at du sagde det .. smiley

• #4   29. dec 2007 fandme overrasket over at der stadig findes så ærlige mennesker..

virkelig fedt gjort at finde ejeren. og ikke bare vende ryggen til

• #5   29. dec 2007 ja men vil jo også gerne hvis en engang rammer mig, at de selv henvender sig. Nu må jeg bare vente og se om hun ringer for isåfald ryger den igennem forsikringen.

• #6   29. dec 2007 Tue > Ja .. jeg r ligesom mig .. kom en gang til at lave en mindre bule i en gammel bil .. der holdte ved siden af mig .. smed en seddel i vinduet ..ejeren ringede og sagde at dte var ligemeget for den skulle skrottes om 4mdr.. men han var glad for jeg havde sagt det ..

Men det er desværre ikke alle folk der har samme indstilling .. men held og lykke med det smiley

• #7   3. jan 2008 hørte fra hende idag, hun har åbenbart en skade, så anmeldte det til forsikringen. De må så finde ud af om de vil dække det, men da min egen bil ingen skade har, og jeg ikke har nogen selvrisiko på min ansvarsforsikring, samt forsikringen er fastpris slipper jeg af med ca. 2 kr, for opkaldet til tryg...

Kommentér på:
Parkeringsskade ansvar m.v?

Annonce