{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

spørgsmål angående salg af bil {{forumTopicSubject}}

Ja.. jeg skal til at sælge min bil nu .. Men har hørt noget om at hvis jeg f.eks. sælger bilen til en anden privat, og han finder en fejl som jeg ikke har fortalt ham om, så skal JEG sørge for at det bliver lavet på min regning.. Er det rigtigt eller? ..
Min bil fejler såmænd ikke noget, Men vil ikke have at den nye ejer skal banke bilen ind et sted, og komme og sige at den var banket i forvejen ..

MVH Ahmed Q

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål angående salg af bil
  • #2   29. dec 2007 skriv på din slut sedel at bilen er købt som beset... så kan han intet sige... ellers print en slut sedel ud på FDM´s hjemmeside

• #3   29. dec 2007 lave et slutseddel hvor der står købt som beset med underskrift fra jer begge så er der intet at komme efter...

• #4   29. dec 2007 Dvs, så snart ejeren har købt bilen og den er på hans navn, så har jeg absolut intet med bilen at gøre, eller kan han godt "fortryde" sit køb? .. Har hørt om det nemlig, men var ikke sikker om det var rigtigt eller bare hurlumhej

• #5   29. dec 2007 Få skrevet købt som beset / afprøvet på slutseddel.
    Og tag køber i hånden og gå på motorkontoret og få den omregistreret med det samme, så er det løst.

• #6   29. dec 2007 *Gti Turbo* : Dvs køberen godt kan fortryde købet eller hvad ?

• #7   29. dec 2007 nej for hvis der er skrevet under på købt som beset det fra begge parter er det en fælles kontrakt...

• #9   29. dec 2007 Når en forbruger vælger at købe bil privat – altså hvor sælger ikke er forhandler – er handelen ikke omfattet af købelovens regler om forbrugerkøb. Handelen er dog omfattet af købelovens øvrige regler, hvis parterne ikke har indgået en anden aftale. Husk, at alle aftaler skal skrives ned, da det er svært at bevise mundtlige aftaler bagefter, når uenigheden er opstået. Du kan benytte dig af FDM's slutseddel til handel mellem private som kan sikre, at sælger og køber har den samme forståelse af hvilken aftale, der er indgået.

Den private køber skal derfor se sig godt for. Bilen, han påtænker at købe, skal gennemgås og undersøges grundigt før købet, blandt andet ved en ordentlig prøvetur. Hvis køber overser fejl, der burde have været opdaget af ham, kan de som udgangspunkt ikke gøres gældende senere over for sælger. Man kan også med fordel benytte sig af FDM's brugtbilstjek.

Den private køber bør før købet undersøge, om bilen er behæftet med gæld til pant- eller udlægshaver eller med et ejendomsforbehold ved at tage kontakt til Bilbogen på tlf. 86 12 91 45.

• #10   29. dec 2007 Link lånt af Per.

• #11   29. dec 2007 http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/brugtebiler/forhandler/

Held og lykke med salget, er slet ikke så svært at sælge privat, hvis man bare er ærlig og fortælle det du ved om bilen man sælgere så kan man ikke gører meget mere, er jo også derfor prisen er mindre privat end hos forhandler ,fordi der netop ikke er garanti på bilen privat

• #12   29. dec 2007 Tak for hjælpen gutter

• #13   29. dec 2007 lige meget hvad du skriver af seddle , SKAL du gi gratid i 6 månder , og hen vinder hvis i tager i retten

• #14   29. dec 2007 gu skal man da ej give garanti, sikker da noget fis

• #15   29. dec 2007 Forhandler eller privat
    Tegning af to mænd der giver håndtryk foran en bil

Der er stor forskel på dine rettigheder som kunde, alt efter om du handler hos en privat eller en forhandler.

Hos en forhandler er du beskyttet af købeloven og har eksempelvis en to-årig reklamationsret samt mulighed for at få din sag behandlet af Forbrugerklagenævnet, hvis din bil har kostet mellem 10.000 og 100.000 kr.

Når du handler hos en privat, har du ikke disse rettigheder og skal derfor gennem domstolene, hvis du skal klage over købet.

Man skal derfor nøje overveje, om den besparelse, der kan være ved køb hos en privat, opvejer de rettigheder, man mist

SÅ JOaCHIM lad være med at udtale dig om noget du ikke ved noget om, åbenbart

• #16   29. dec 2007 Pas på med privat handel
    Du kan også vælge at købe din bil af en privatperson. Bilhandel mellem private er i stærk vækst. Sælger får mere for bilen, og køber får bilen billigere. Men der er et par faldgruber:

Reelt har du hverken garanti eller reklamationsret, når du handler privat. Du køber bilen som beset, så der er sjældent noget at stille op, hvis du får problemer med den.

Du køber også en uklargjort bil. Ejeren har sikkert vasket bilen, men den har ikke fået den tekniske gennemgang, som en seriøs forhandler ville give den.

Derfor skal bilen være markant billigere end hos forhandleren, hvis regnestykket skal hænge sammen.

• #17   29. dec 2007 http://www.ask-alex.dk/2944_Kend_dine_rettigheder_naar_du_koeber.html

Og sådan kunne jeg blive ved he he, men som sagt vær ærlig ved salg så skal det nok gå det hele

Kommentér på:
spørgsmål angående salg af bil

Annonce