{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Eva D
Eva D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Avgifts tilbage försel ved export {{forumTopicSubject}}

Hei
Er det noen her som kan svare meg pä et spörsmäl ang. tilbake betaling av told ved eksportering av bil til udland?
Jeg har kjöbt en bil i Danmark og fört den inn i Sverige og fikk kun med kopier av vogn kort og papirer, han jeg köbte bilen av sier orginalpapirene ligger i en bank og skal sende de til meg men de kommer aldri, er det noe som tilsier at han har län eller noe og derfor ligger original dokumenter i banken?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avgifts tilbage försel ved export
  • #1   15. dec 2004 Hvis jeg har forstået det rigtigt, så har du sq lidt af et problem.. For har du kun kopier af registreringsattesten og det, så ka han melde hans bil stjålet, og så står du som at have stjålet den...
    For han har stadig de originale..

Eller er der noed jeg har misset..?

• Eva D
    Eva D Tilmeldt:
    dec 2004

#2   15. dec 2004 Bilen jeg köbte ble solgt av en bilforettning sä derfor syntes jeg dette er veldig rart ja.Selger i bilforettningen i Danmark legger pä og vil ikke snaklke med meg og andre medarbeidere sier jeg ringer feil nr

• Eva D
    Eva D Tilmeldt:
    dec 2004

#3   15. dec 2004 Bilselgeren fortalte at han fikk tilbage all avgift minus 15% när bilen ble udfört av Danmark.
    Bör jeg anmelde denne bilforettningen siden de ikke vil levere meg orginal papirer?
    Vet jo lite om regler og lover i Danmark, sä jeg er veldig glad for svar og räd fra dere.
    Eva

• #4   15. dec 2004 Lad os få alle facts...hvilken bilforhandler, hvilken bank og hvilken bil har du købt og har du checket stelnummeret ?

• Eva D
    Eva D Tilmeldt:
    dec 2004

#5   15. dec 2004 Ja jeg har tenkt ä offentlig gjöre bäde navn pä bil forretning og bank, i morgen, hvis de fortsetter og legge pä telefonen, slä av mobil telefoner og si jeg har ringt feil nummer og oppgi et annet navn enn det de heter der.
    Jeg tar kontakt med det lokale politet der i morgen ogsä hvis dette fortsetter, det er förste gang jeg köbte bil i Danmark sä dette var en lei erfaring for meg, og denne erfaringen er ikke hva jeg er vant til med dere dansker.
    Jeg er norsk men bilen er i Sverige nä.

• Eva D
    Eva D Tilmeldt:
    dec 2004

#6   15. dec 2004 Foressten tusen takk for hjelp dere har gitt meg til nä, det er jeg meget takknemlig for.

• #8   16. dec 2004 Hej Eva

Syntes klart du skal offentliggøre alt omkring forhandleren. Ligemeget hvad så har de handlet utrolig dårligt, og det er den slags forhandlere der bør lukkes ned.
    Nu ved jeg ikke om du har købt bilen med afgift eller uden, hvis du har betalt afgiften, så skal du have pengene og ikke forhandleren - det lyder godt nok som en svindler.

Prøv evt. at se på www.forbrug.dk her kan der også være lidt hjælp at hente.

Kommentér på:
Avgifts tilbage försel ved export

Annonce