{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Opel Calibra eller Ford Mondeo {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Er kommet frem til den vanvigtige idé, at jeg egentlig godt kunne tænke mig en "ny" bil. (Hvis man er hurtig kan og har læst overskriften kan man nok godt regne ud hvilken slags der er snakke om!!!)
Er gået hen og blevet lidt meget varm på en Opel Calibra og en Ford Mondeo.
Og er dersvære kommet lidt i tvivl...

Mondeo'en står jo sådan lidt for "morfar" og familie, ikke fordi jeg behøver det. For er kun mig selv - and that's it, men det er nu altid rart med 4 døre og plads til folk osv osv, samtidig med at den er veludstyret !!

Det er en 2.0i 16V Ghia, meget fin, har siddet i den, da det en jeg kender som har den til salg.
Udstyr kan ses på link til bilbasen:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Ford-Mondeo-2,0-4d.-145-Ghia_ID205328.htm

Calibra'en derimod, er jo en helt anden boldgade. "Sports"Coupe, men frække linjer og udstråler ligesom lidt drengerøv og hvad vi nu ellers kan finde på at kalde det.
Det er en årgang 95, og derfor den faceliftede samt en "Last Edition" version. Og samtidig med XE20XEV - 2.0i 16V Ecotec motoren med 136 hk. Står faktisk original, på et par få ting...

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Opel-Calibra-2,0i-3d.-16V_ID196688.htm
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=112959
http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=379806

Skriver dette indlæg, for at hører folk mening og argument for at vælge den ene frem for den anden.
Kender godt til begge slags mærke og modeller, men skriv da endelig gerne noget...
Ja kom med lidt input, gerne med hvorfor og hvofor ikke.

Er virkelig kommet i tvivl (Ta' jer ikke af prisen, den kære mand har jo nok ikke lige opdateret den)
På forhånd tak for hjælp, input og svar - Kim

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Calibra eller Ford Mondeo
  • #1   4. jan 2008 Mondeo'en er mit valg også...

• #2   4. jan 2008 Calibra'en ~ bare man hører ordet Calibra tænker man jo BRIAN og det ka jeg godt li smiley

• steffen j
    steffen j Tilmeldt:
    feb 2005

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #3   4. jan 2008 hade tagt opelen da ford mondeo stadig har nedbremsnings problemer og opel er en rigtig bil opel MANTA

• #4   4. jan 2008 Hmm synes den er svær.. for jeg vil helt vildt gerne selv have en calibra, men at sætte den op mod den mondeo er lidt ondt... for mondeo er en nice bil også... Men tror jeg ville vælge calibra'en

• #5   4. jan 2008 Husk lige man ikke kan få nye bagvanger til en Calibra, og det er dem der er gode til at forsvinde.

Til de penge der, find dog en nyere bil

• #8   4. jan 2008 Henry & Nico T / Nicolas.... du kan bare vente dig !!!

Christian L: Ja lige præcis, du forstår at læse mine tanker og sætte dem på skrift. Sådan har jeg oxo haft det.

Har gået og tænkt over det med Mondeo'en og sagt til mig selv, den har jeg sku ikke penge til osv osv... Var oxo mest ment for sjov i starten da jeg snakkede med min kollega om den, men nu er det sku blevet alvor da den har fået en seriøs konkurent !!

Da jeg så tilfældigvis faldt over denne grønne 95'er af en mega lækker Calibra afvære, så var jeg solgt. Men så blev jeg sku i tvivl...
    Havde fundet en anden en - http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=399755
    Og så tænkte jeg lige at jeg ville se hvad der ellers var af Calibra'ere og så vupti... Der var jeg sku solgt !!
    Syntes det er en meget værdi kamp og den er mega svær !!!

• #9   4. jan 2008 hva med at købe en passat 1,8t, for den kan du da godt få til de penge, og det er da lidt en blaning af de 2 biler, for med en chip har du da en bil med plads i som stadigvæk godt kan flytte sig ;=)

• #10   4. jan 2008 . J. Rath .

Lige præcis, ikke fordi jeg er så bekymret for det.
    Har snakket med ejeren osv osv... Den er trods alt impoteret til DK i 2005 og er undervognsbehandlet.
    Bilen er iøvrigt lige gået igennem syn...

Har altid, altid, altid haft en svaghed for liiiige præcis de to mærker og især de to modeller. Og nu står de der... Jeg kan ikke bestemme mig for hvilken en jeg skal vælge.

Måske der var andre der kunne komme med biler af samme model ??
    Vil have en XE20XEV eller ja måske V6'eren, kan ikke huske hvad den hedder - fra Årgang 95" og frem til slut i 97"

• #12   4. jan 2008 Ralle .

Fint forslag, er desvære ikke så meget for Passat'en. Syntes der er for mange der har dem osv. osv... Samt jeg syntes (tror) det er svært at finde et fint eksemplar som ikke er blevet kørt hårdt. Kan skam godt lide VW og turbo... Men der er bare noget ved den der ikke kan fange mig som disse to modeller...

Er en god blanding, men jeg syntes bare at de generalt er for dyre - kan godt være det er mig, men sådan er vi jo alle så forskellige...
    Kan godt lide at "skelle" mig lidt ud - ved jeg ikke lige hvor meget jeg gør med Calibra'en, tja ja jo... der er ikke så mange som Astra, Vectra og alle de andre.... Kadett f.eks og så er den altså lidt speciel smiley
    Og jeg er vild med den, især da den stort set står 100 % original - bortset fra Angel Eyes, KN-filter og alu.fælge...
    Det fede er nemlig at den cremefarvede læderkabine er original og har siddet i bilen fra ny !!!

• #14   4. jan 2008 Thomas N:

Hmm, syntes nu bestemt at XEV'eren er meget bedre. Den kan holde til mere og syntes heller ikke jeg hører så meget om den. Men mindre folk self har mishandlet den osv osv....
    Det havde folk jo desvære tildens med ved C20NE ( gad vide hvor mange af dem, der har måtte lade livet efterhånden, stakkels motor og bil )
    Har oxo tænkt på 4 x 4, men så tænkte jeg nej... Skal jeg ikke til at lade mig, og slet ikke en turbo - store røde advarselslys foran mit hoved... Skal ikke til at lege med mtor og gearkasse. Har heller ikke behov for så meget.
    Er meget mere til lidt sjov - ligesom Calibra'en og så masser af udstyr !!

Men fuldt ud rigtigt med udseende og undervogn, men ahhh... Dog ikke i denne omgang.

• #16   4. jan 2008 Så vil jeg møj møj hellere lege med Dbilas Spjældhuse:

http://www.wundergeil.dk/index.php?page=katalog&brand=1&sub=17&section=37&vareid=CA3020&mode=vis-produkt

Hehe, jo kan godt lide turbo. Men det er nu oxo sjovt uden smiley

Hva så Nicolas - eller skal jeg kalde dig Junglefar... så er jeg Junglesøn smiley
    Muhahaha

• #17   4. jan 2008 hehe, men hvaså med en calibra med en v6`er i

• #18   4. jan 2008 Ralle:

Fedt alternativ... Men som tidligere skrevet, ja hvad skal vi kalde det - er måske lidt bange for 4x4 Turbo, stoler sku ikke på dem. Har simpelthen hørt for meget om den... Ellers, mega fed bil. Og så er den jo standard - ikke fordi jeg skal til at lave en masse om, tværdimod. Det er ikke mig...
    Handler meget mere om sådan nogle småting, ordentlig musikafspiller, fine og gode lygter, flotte fælge... sådan nogle ting... og self lidt andet små godt smiley

Har oxo været ved at kigge på de tyske sider vedr. Calibra, men det er simpelthen en uskov, men regner oxo med at sætte mig ned her i weekenden og gå amok på tysk smiley

• #19   4. jan 2008 Calibra V6'er kan jeg godt bruge... Har bare ikke kigget så meget på dem - ENDNU smiley

Men det kommer nok, hvis jeg kommer så langt at jeg køber en fin, flot og velholdt Calibra... Ja så skal den alligevel ikke ud at kører for vejret tillader det og at salten er væk fra vejende af - allertidligst sidst i Marts... Men det bliver jo alligevel nok først i April, eller det kommer an på højrefoden.... Hehe, kører VW Polo 1,3 S (karburator) fortiden.... hehehe

• #20   4. jan 2008 du får vist mest bil i forden tror jeg..

• #21   4. jan 2008 B4NDIT ™:

Tror oxo jeg får mest "bil" ved Mondeo'en ja...
    Men det er bare så forbandet svært, nu da man har kørt lille bil efter at have været sammen med dame og nærmest boet sammen osv osv....
    Og nu er blevet single og lysten virkelig, virkelig er kommet tilbage... Så bliver man sku lidt en drengerøv.

Der er meget mere fornuft i Ford'en, men hvem siger at vi herinde er fornuftige... haha. Jeg gør ihvertfald ikke...

Indtil videre, skal folk have tak for deres respons.
    Betyder ikke at jeg går i seng nu, hehe... Tværdimod.
    Tillader mig da oxo at være så fræk og sige, at jeg oxo poster dette indlæg engang senere, hvor der er lidt flere online, så må vi se hvad folk siger...

Nicolas:
    Hehe, jeg er hurtige på 0-100 km/t, ihvertfald fra fabrikken af. Men så er du åbenbart 3 km/t hurtigere på toppen... Er det korrekt iflg. dine oplysninger ?

Men så er det jo netop derfor, jeg liiige skal køre min til og så lege lidt med Dbilas smiley
    MÅSKE, nu ser vi...

• #22   4. jan 2008 Havde taget Mondeo'en, dels fordi der er færre reperationer pga alderen og så fordi du får en meget nyere bil som jeg tror du vil syntes bedre om i det lang løb...
    Calibra'en er jo bare en brian slæde, og faktisk en ret langsom en, men hvis man kan lide langsomme gocarts hehe, så er der jo igen vej uden om den. Men havde aldrig givet 100k for en 13år gammel bil

• #23   4. jan 2008 mondeo´en

• #24   4. jan 2008 Mondeo´en... Kanon bil, hvor du får lovlig xenon med...

Samtidig bliver du ikke flået i forsikring, hvilket du sikkert gør med Opel´en

• #25   4. jan 2008 Havde også valgt mondeoén. selv om det er en panser bil. men de køre skide godt og man sider behaligt i dem.
    Som mikkel T skriver. så er du sikker på du ikke bliver taget i røven med den forsikring.

• #26   4. jan 2008 nu har jeg selv haft calibra og er på udkig efter en igen jeg ville klart vælge calibraén synes man der får en bil der ligger rigtig godt på vejen og med nogen gode køre egenskaber i modsætning til en mondeo som efter min mening er lidt "kedekig" at køre i

• #27   4. jan 2008
    Jeg ved godt at jeg er Opel-nørd, men jeg kommer her med min helt upartiske mening.

Mondeo er fin nok - driftsikker, billig at forsikre og komfortabel. Men også KEDELIG ! Og værditabet er stort og den uskriger ikke ligefrem ungdom og frækhed.

Calibra - ja, der kan være lidt rust betænkligheder ved den, men ikke desto mindre, så er er det et af de flotteste biler designet nogensinde, den holder på værdien, for flere og flere af dem forsvinder fra markedet, de har en stærk motor og er billige i res.dele og der er mange flere muligheder for tun og gejl hvis man er til det.

Så derfor mit råd - udlev din undgom mens du kan og køb en Calibra!! Du skal nok få din Mondeo når det er ved at være tid til lange underbukser, øllebrød og pensionopsparing.....

• #28   6. jan 2008 Smukkere kan det bare ikke siges wundergeil !!! Beautyfull !!!

• #29   6. jan 2008 Udlev din ungdom!! Det kan sku blive en kort ungdom med opel´s rustproblemer *g*

Kommentér på:
Opel Calibra eller Ford Mondeo

Annonce