{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.546 visninger | Oprettet:

kurt h
kurt h
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Venstresvings ulykke - Skyld {{forumTopicSubject}}

Hej gutter håber I kan hjælpe..

Jeg er kørt ind I krydset kommende fra Oslo plads
og køre ind I krydset imens det er grønt og skal
lave en vestresving til folke Bernadottes Alle og står forest I krydset.
Jeg venter på at der er fri for modkørende og højre svingende.
Det bliver rødt imens jeg er I krydset fordi, der er en modkørende som køre imens jeg har gult.
Jeg er lige v at svinge ud når det er blevet rødt, da modparten accellere frem fra højreside og vi rammer hinanden.
(Modparten har grønt fra Øster voldgade I krydset).

Jeg mener at ifølge loven skulle modparten holde tilbage indtil krydset var ryddet og jeg var kørt igennem.

Jeg indrømmer at jeg skulle have orienteret mig til højre, men glemte det, fordi folk dyttede,,,

Er jeg virkelig 100 % skyldig eller har modparten noget af skylden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Venstresvings ulykke - Skyld
  • #1   6. jan 2008 Hvis du holde bag den brede hvide streg i krydset da der var rødt og kørte frem da der blev grønt s¨du var over stregen (og evt. hajtænder) så ER du ude i krydset, og derfor har DU ret til at køre.!

• #2   6. jan 2008 Som jeg husker det.

• #3   6. jan 2008 Lytter lige med her.

• #4   6. jan 2008 Ja det er korrekt Kenni den anden billist må ikke bare køre, før krydset er tomt. Det er ham der laver fejlen, selv om han har grønt. Men jeg håber du har vidner for ellers, kan forsikringselvskabet godt være dumme for at spare penge

• #5   6. jan 2008 jeg mener det samme.
    at krydset skal være ryddet før man må begynde at køre

• #6   6. jan 2008 hehe krydset SKAL være ryddet før modpartner må kører ud, så det er IKKE din fejl . smiley

• #7   6. jan 2008 Du må slet ikke køre ud i krydset, uden du er sikker på du kan komme over.Lige netop derfor der er panik når lys skifter, fordi folk ikke overholder den regel.
    Du har al skylden.

• #8   6. jan 2008 Nej Finn, hvis han ER kommet over den hvide streg med hele bilen og evt. holder i fodgænger feltet så SKAL han over, han må ikke vente til næste gang det bliver grønt.

• #9   6. jan 2008 krydset skal være tomt før man fra anden retning må køre ind i det... ligegyldigt om der er grøndt.. ergo.. han har skylden...

• #10   6. jan 2008 Kenni: Håber kurt vender tilbage og fortæller om han har fået skylden, det tror jeg.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #11   6. jan 2008 under alle omstændigheder er ham den anden da en klovn bare at køre når han kan se der holder en.....

• #12   6. jan 2008 han er da helt gal på den hvis han kan se du holder midt i krydset. men i kommer højst sandsynligt til at dele forsikringen.

• heinrich h
    heinrich h Tilmeldt:
    okt 2005

Følger: 1 Svar: 44
    #13   6. jan 2008 få masser af vidner eller er det svært

• #14   6. jan 2008 hvis du holder ude midt i krydset som jeg har forstået det, og venter på der bliver plads til at du kan kommere videre, så har du første ret til at komme ud af krydset, og det er derfor ham der kører ind i dig som har skylden.. han skal jo give plads til dig?

• kurt h
    kurt h Tilmeldt:
    dec 2007

#15   6. jan 2008 K-FINN .Som sagt jeg blev låst fast I krydset pågrund af bilisten da kørte over rødt...

Der er ingen vidner...

Min forsikrings selskab siger at jeg havde vigepligt og skulle holde tilbage selvom jeg var midt I krydset...

• kurt h
    kurt h Tilmeldt:
    dec 2007

#16   6. jan 2008 Jeg har ansvars forsikring. smiley

Og fik brev fra tryg og de siger jeg havde højrevigepligt og skulle holde tilbage...

Mener at højre vigepligt ikke gælder I en fungerende lyskryds...

Kan jeg lave en retsag?

tak for de gode svar.

• kurt h
    kurt h Tilmeldt:
    dec 2007

#17   6. jan 2008
    Desuden er der højrevigepligt i lyskryds, hvis lyset ikke virker, og der ikke er skiltet med ubetinget vigepligt.
    der var ingen skiltning m ubetinget vigepligt.

Færdselsloven § 26 stk. 1 "Kørende skal iagtage særlig forsigtighed ved
    vejkryds" - // Jeg viste forsigtighed, men det er overtrådt Af modpart.

Færdselsloven § 26 stk. 6 "Kørende må ikke svinge til venstre, før det
    kan ske uden ulempe for modkørende færdsel." // Jeg holdt for modkørende

http://ekstrabladet.dk/flash/jeppesen/article325093.ece // samme problem m lyskryds...

Tjek denne artikel præcis samme problem. Er det ik lysreguleringen der skifter for tidligt til grønt.

Skal jeg lave en retsag eller har jeg ingen sag.

Hvors forklaringer hos forsikrings selskabet passer så der er ikke brug for vidner. Problemet er at selskabet skriver I et brev med afslag på erstatning, fordi jeg skulle vige for højre kommende færdsel (højre vigepligt).

Prøver de at hustle mig for dækning.

• #18   6. jan 2008 Hvis din modpart har kørt overfor rødt lys, er det ham der har skylden da ved kørsel overfor rødt lys er skyld i en ulykke..

• #19   6. jan 2008 jeg har lige fået mit køre kort og i følge loven skal kryset være tom før de andre må køre man er stor set nød til og køre ud i krysset for ellers kan du sku holde der i fler år

• kurt h
    kurt h Tilmeldt:
    dec 2007

#20   6. jan 2008 Modpart kørte ik over rødt...

• #21   6. jan 2008 Okay.. Har du forespurgt hos politiet??

• #22   6. jan 2008 ´HUSK, man har ALDRIG påkørselsret!!! enten bliver den 50/50- el. modparten får skylden! men bliver nok 50/50!

• kurt h
    kurt h Tilmeldt:
    dec 2007

#23   6. jan 2008 Michael M, Politiet kom aldrig....

Men ved at det var grønt for ham, fordi biler begyndte at dytte af mig.

Lasse C: Så længe jeg ik ender med hele skylden, så er det ok. Håber minimum 50/50....

Er der mulighed for at en domstol kan afgøre skylden...
    Hvis tryg insistere på at jeg har 100% af skylden.

Det fandme rådent, hvis jeg får hele skylden.

• kurt h
    kurt h Tilmeldt:
    dec 2007

#24   6. jan 2008 Endnu en gang tak for de gode svar...

• kurt h
    kurt h Tilmeldt:
    dec 2007

#25   7. jan 2008 Forsikrings selskabet har givet mig skylden.

Og nu skal jeg klage til Forsikrings ankenævnet.

Magen til subjektiv L... fortolkning.

50/50 vil det nok ende med, men efter ekstra ventetid og hovedpine.

Kommentér på:
Venstresvings ulykke - Skyld

Annonce