{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

betina n
betina n
Tilmeldt:
26. nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hjælper i lige en dame ? (rust) {{forumTopicSubject}}

hej.. jeg har en opel astra stc fra 94.. på bag klappen, under det udhæng nummerpladen hænger under er min bil begyndt at "bløde" .. der løber rust ned af bagklappen, fra en lille revne der er kommet.. Jeg er desværre i en situation at min "handyman" er flyttet, så nu må jeg prøve at klare mig selv.. Jeg har jo ikke den store erfaring, kan da lige klare at fylde olie og sprinkler væske på, men mangler lige et godt råd til det her... har ikke lige råd til værksted nu, men er der noget jeg kan gøre for at "redde" min bil ? kan jeg så få nogle råd og opskrift på hvordan jeg gør ? forestiller mig noget med at det skal slibes og så fyldes noget på ?? håber i kan hjælpe..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælper i lige en dame ? (rust)
  • betina n
    betina n Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #1   14. jan 2008 hartmann.. ja, det er lige i samlingen, hvor det der udhæng er sat på..

  • #2   14. jan 2008 Hvor ca. i midtjylland er det - så kan jeg evt. kikke forbi :o))

  • #3   14. jan 2008 men.... er det under selve det plastic-stykke som er over nummerpladen, så afmonterer du denne.. er det under selve nummerpladsen, så afmonterer du denne..

    Når du så er kommet ind og har fundet ud af hvor rusten kommer fra gør du følgende...

    Frem med en stålbørste.. så børster du, indtil du er inde ved "det levende" metal.. det blanke metal.. Er det under selve plasticstykket er der ingen grund til at gøre et større nummer ud af det.. ind i Jem&Fix og køb noget "hammerlak" og mal det stykke du har pusset blankt med en almindelig pensel i passende størrelse.. Tør evt. af inden du maler i petrolium og mal så når det er trørt...

    Er det et synligt sted skal du igen slibe ned, dernsæst spartle hullet ud med epoxy-spartel... slibe det ned så det er plant med resten af bagklappen... og så kan du evt. købe en reparationslak og male det med så det passer i farven.. håber du kan bruge det, ellers så bare spørg igen :o))


  • betina n
    betina n Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   14. jan 2008 da SQUIRREL
    Humor.. Humor...
    men tak for hjælpen.. jo, det kan da bruges.. må straks igang med at lappe den sammen... det er desværre et synligt sted, så den må have den store tur...


  • #5   14. jan 2008 så slemt er det ikke... en times arbejde gør underværker.. men.. vent til det bliver varmere i vejret.. og vask evt. bagenden oftere så løberusten ikke sætter sig... lapper du nu, kan du risikere at låse vejsalt inde... vent til forår.. og har løberusten sat sig i laken til den tid, så pudser du i slipol (polermiddel)

Kommentér på:
Hjælper i lige en dame ? (rust)

Annonce