{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.412 visninger | Oprettet:

Altea, pengene værd!? {{forumTopicSubject}}

Har en Altea TFSI 200Hk. Det er en utrolig dejlig bil på gule plader, vilket giver masser af plads bag i. der intet negativt ved den den er bare vidunderlig.

Men det sgu lidt et minus den køre 9-10km/l når man køre pænt, og nu er afgiften så lige steget 5000kr da de ikke kan være vejet ned mere. dvs en afgift på total 8000kr nu. Jeg bruger 20.000kr i forsikring på den, 20000kr i benzin om året, da det jo meget hurtigt løber op med de km/l tal.

Så et eller andet sted, så koster den mindst. 4000kr om måneden uden reperationer hvis de kommer. Det fandeme mange penge for en bil, som i forvejen koster 200000kr og falder i værdi for hver dag, og værd km den køre.

Det da værd og tænke over... IK?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Altea, pengene værd!?
  • #1   16. jan 2008 Helt bestemt !
    HK er ikke gratis !


  • #2   16. jan 2008 det er alt for dyrt at ha en bil på guleplader idag

  • #3   16. jan 2008 Ja men jeg er utrolig glad for både plads og komfort og hk. Find lige det i en anden bil smiley

  • #4   16. jan 2008 Tommy N - Det er da ikke bare biler på guleplader? Alle biler taber i værdi, og koster at køre i.. Og faktisk er bile¨r på guleplader dem der generelt set taber mindst? Sådan er det i hvert fald med diesel smiley

  • #5   16. jan 2008 Jesper R - Hva så... skal vi bytte heh

    hva giver du i forsikring!? jeg har 3år med egen bil uden skader. det er 19500kr, men TDI er vel billigere


  • #6   16. jan 2008 Misse og Kim. - Jeg så selv på Altea i TFSI, men jeg valgte at købe en FR TDi i stedet for, du har en næsten ligeså hurtig bil til samme penge + så er den lidt mere økonomisk smiley Men ville klart også helst have haft en TFSI, men da jeg kører min. 100 km om dagen, ugens 7 dage, så er der en del hentet ved at køre de 5-6 km længere literen..

  • #7   16. jan 2008 Koster den dig 20 kilo i Forsikring, lyder vildt.......

  • #8   16. jan 2008 Min koster mig 20.000 kr/årligt, med små 10.000 kr i selvrisiko.. Og det er vel og mærke som FØRSTE bil i eget navn =) Det var Seat der gav mig det tilbud, da jeg købte den.. De har jo det med Codan forsikring (mener jeg det er)

  • #9   16. jan 2008 Mazda 2.3T MPS <- Koster 150k for det ekstra sæde, og en std. FR Benz koster 240k for ny. ca

  • #10   16. jan 2008 Jesper R <- Kører din de km/l der er oplyst for fabrikken af!? for min går sgu ikk 12.5 som fabrikken siger

  • #11   16. jan 2008 Mazda <- Hvorfor synes du den slår en TDI'er!? Ud over lyden hva så forskellen smiley

  • #12   16. jan 2008 mazda. nåh ja, men altså det jo ik helt det halve i pris.

    240.000 for en GUL FR + 150.000kr for de ekstra sæder til en HV det giver jo 380kr smiley men jo groft sagt har du da lidt ret i det med halv pris


  • #13   16. jan 2008 Misse og kim - Altså køre jeg pænt, (løs: rigtig pænt) så kan jeg godt få den til at snuse til de der 16 stykker.. Men mener den går 15km/l de gange jeg regner det ud.. Men nu ligger jeg heller ikke med 150km/t hver dag smiley

  • #14   16. jan 2008 Jesper R - Jeg har engang for længe siden snust til de 11km/l som langt fra er de 12,5 og man bliver sgu da idiot af og anstrenge sig så meget heh

    det altså også lidt svært og køre økonomisk med 200hk. og nej har selvfølgelig ikke købt den for at være økonomisk, men man fortryder ligeså stille og roligt smiley


  • #15   16. jan 2008 Jeg vil vædde med at du kan få den forsikring billigere end 20.000 kr. prøv at ringe til Lokal Forsikring hvis du er fra Sjælland.. eller nogle af de andre små selskaber..

  • #16   16. jan 2008 mazda - JEg tror da helt sikkert også det ville være rigtig svært at skifte til en TDI'er nu hvor man har kørt i en TFSI

  • #17   16. jan 2008 -mazda 2,3T MPS - Vil give dig tildels ret. Altså, for nogle mennesker, så er brændstoføkonomien en væsentlig faktor, og så synes jeg klart diesel er det bedste. Men en benzin bil er klart federe at køre i, og den larmer også knapt så meget som diesel udgaven, men det synes jeg har mindre betydning, det bare lige et par ekstra takker på volume knappen, og så høre man ikke det;)

  • #18   16. jan 2008 Det er hos TopDK i slagelse. det syge er jo jeg får 20%i rabat da min kærste arbejder hos malarco og de har rabat aftale. plus samlet rabat da vi har alle vores forsikringer der.!

  • #19   16. jan 2008 misse og kim - Altså, det også svært, men tænker bare på hvem der skal betale underskudet på kontoen hvis jeg køre som død og djævel hele tiden, så det for mig til at lette lidt på foden smiley

    Nu har jeg altid været van til diesel hjemmefra, så det intet problem for mig, dog skal det siges at så snart at jeg får kortere på job, så bliver det en benzin bil i stedet for smiley


  • #20   16. jan 2008 prøv at starte med at finde et andet forsikrings selskab.. rasmussen mælgerne evt. der kan fås billigere end 19 om året

  • #21   16. jan 2008 Det eneste latterlige ved gulplader er jo staten som er blevet misundelige igen. Fik jo at vide igår jeg lige skulle betale 5000kr mere om året fordi den ikke længere kan være vejet ned. hvor latterligt er det lige. men det jo nok vores skatte lettelser der skal hentes et sted. så jeg får 50kr mere om måneden tilgengæld tager de lige 5000kr for alle gule nedvejet biler... smart smiley

  • #22   16. jan 2008 Mazda - Hvis min havde kunnet fåes med DSG da jeg købte den, så havde jeg gerne givet det ekstra for at få det med, det er rigtig lækkert, men på det tidspunkt var alternativet for mig en 140 hk TDI med DSG, det var ikke så attraktivt for mig smiley

    Men sådan en Leon er satme også en fin bil, har selv luftet ideen om at skifte til sådan en FR TDI, men bliver sgu for dyrt at skifte bil hele tiden..


  • #23   16. jan 2008 ja ku da være man kunne finde billigere forsikring. Det ville da være en start... og Jesper R- du siger bare til når du skifter arbejde, så bytter vi smiley

  • #24   16. jan 2008 Misse og Kim - Ja det er penge lige i kassen, vel og mærke, SKATTE-kassen!!!!!!

    De er smarte de politikere.. Synes det er lidt noget svineri, at -VI skal straffes som privat, når firmaer køber bilerne 25% billigere end vi gør.. Men det er jo en anden diskution


  • #25   16. jan 2008 Misse og Kim - det kan vi godt aftale.. Ej har fundet næste bil.. Eller det vil sige at jeg står med 2 valg muligheder.. Den første er en import fra japan, ved dog ikke hva den ender op i med afgift osv., så er det helt vildt, har jeg så en back-up.. Men lad os håbe at det bliver den første løsning smiley

  • #26   16. jan 2008 Det kan jeg godt se.. De sdste 60 HK giver alligevel pænt , men det er jo et valg man må tage.. Ellers køber du bare en Cupra og en DSG gearkasse og begynder at bygge lidt selv (mener da nemlig ikke at Cupra fåes med DSG, eller husker jeg galt??)

  • #27   16. jan 2008 Jesper R- allerede det med Japan og import lyder dyrt hehe

  • #28   16. jan 2008 Misse og Kim >> det at den var vejet ned var på forhånd en stakket frist. Hvis du skulle have den til den pris skulle du betale 95% afgift istedet for 30%, derfor ville din bil have været noget dyrere. Jeg gjorde det også selv, så må man glæde sig over den tid man nåede at spare lidt penge.

    Men en bil med 200HK er som regel ikke billig at forsikre hvis man ikke har meget anciennitet... Derfor valgte jeg også en 1,9 TDI... men ja, den er kedeligere end den med 200 HK, men den kan køre rigeligt stærkt til de danske veje, og den koster "kun" lidt under 8000 kr/år i forsikring på 3. år ... med selvrisiko på små 1500 kr og friskade. Og hvis jeg kører meget pænt kan jeg snige den op omkring 19-20 km/l ... En 170 HK ville for mig koste ca 6000 kr mere pr år i forsikring.

    Det koster at have mange HK ... og have en vild bil uden meget anciennitet...


  • #29   16. jan 2008 Ja det kan du bande på! og forsikringen tror jeg flår hovedet af mig, men det må man jo tage med, der bliver i hvert fald sparet op på livet løs =D

  • #30   16. jan 2008 Jesper R >> det må så være 20% billigere (når du trækker momsen fra ...) for moms af 80 kr = 20 kr ... = 100 kr incl moms ... smiley Men det er ligemeget, for de må ikke bruge bilen privat, de må ikke engang holde på p-pladsen ved bilka og købe ind på hjemvejen...

  • #31   16. jan 2008 Jesper R: Jeg så selv på Altea i TFSI, men jeg valgte at købe en FR TDi i stedet for, du har en næsten ligeså hurtig bil til samme penge <- nu ved jeg ikke hvad du mener med "næsten lige så hurtig", men en FR TDI er 8,6 sek. fra 0-100 og en TFSi er 7,7 sek. om det, mæsten et helt sekund forskel, det er alligevel en del i min verden ihvertfald smiley

  • #32   16. jan 2008 En HELT anden ting. Kan det betale sig at skifte til TDI og vil man få samme glæde.. Der er jo ikke andre biler med samme plads og luksus synes jeg?? Hvis man ser bort fra Hestekræfterne kan i så komme på noget ligende!?

  • #33   16. jan 2008 Men det med nedvejningen af gulplade biler, det var vel også kun et spørgsmål om tid før staten fandt ud af de havde lavet noget lort med det hul i loven(?) om nedvejning, og nu vil de have deres penge tilbage fra dem der nåede at nedveje.. smiley

  • #34   16. jan 2008 Lasse N - Sorry, mig der husker galt smiley

  • #35   16. jan 2008 Lasse <- Du betaler i hvert fald kassen for det ene sekund smiley

  • #36   16. jan 2008 Jeg synes jo bare ikke man sådan lige kan lave det om. Så må man sgu bare sige at dem der har nedvejet går fri. Det ville være fair. der sikkert mange ligesom mig der nu overvejer om det er pengene værd. det var jo rigeligt i forvejen smiley

  • #37   16. jan 2008 jeg synes personligt ikke at der er andet i prisklassen som rammer en altea fr.. Det skulle dog være en Corolla Sportsvan eller Honda HR-V (mener jeg den hedder, men er ikke helt sikker på prisen)

  • #38   16. jan 2008 Jeg fik ikke nedvejet, gad jeg ikke, da jeg havde solfilm i de foreste sideruder, og inden der så var betalt syn og nyt film i ruderne, så var den smule jeg kunne nå at spare indtil de fik lavet loven om, væk ..

  • #39   16. jan 2008 Ja men corolla og Hondo'en er sgu ikke helt det samme som Altea'en synes jeg smiley Der mangler lidt stil. Synes altea'en er utrolig lækker inden i og det er sgu det jeg vil savne.

  • #40   16. jan 2008 prøv at ringe til codan tror de kan lave en forsikring billigt til dig da de har aftaler med seat audi toyota

  • #41   16. jan 2008 Har haft 3saxo'er, 1 vectra år 2000, 1 fiat bravo.. Seat er jo en gudebil ligemeget hvad i forhold til det hehe

  • #42   16. jan 2008 Simon... Tror sgu jeg vil forsøge codan. Du har jo nok en point der. det må ku lade sig gøre.

  • #43   16. jan 2008 har du et bedre forslag!? og ik mazda nej, dem kan jeg sgu ik li, no offence, kan bare ik li dem ude fra smiley

  • #44   16. jan 2008 Mazda 2,3T MPS det er da ligemget når man skal gi så meget ekstra i vægtafgift om året så kan det da slet ikke løbe rundt. smiley

  • #45   16. jan 2008 ku være man skulle købe den transporter man altid har ønsket sig. T4 det var sgu en dejlig bil. krøllede firma vognen, så nu savner man den lidt. det også meget billigere og mere økonomisk utrolig nok smiley kører godt ingen større problemer.

  • #46   16. jan 2008 ja der er nok någet at spare for skulle gi 19,xxx kr om året for min hvis codan ikke havde toyota nu giver jeg 5200kr

  • #47   16. jan 2008 ups noget at spare

  • #48   16. jan 2008 hvis codan ikke havde toyota!? smiley

  • #49   16. jan 2008 ja hvis de ikke havde en aftale med toyota ligesom de også har seat og audi så dem har de også billige forsikringer på

Kommentér på:
Altea, pengene værd!?

Annonce