Kender i det...? {{forumTopicSubject}}
Som enhver morgen vader man kl 7 ud til bilen, låser den op, sætter nøglen i, og starter den. Man lukker døren og begynder at fjerne rimfrosten fra ruderne.. Så dør bilen... Nå for pokker..
Man starter den igen, imens man tænker "det var da mærkeligt" - 3 sekunder efter dør den IGEN, og så vil den bare ik starte.
Så bruger man 6 timer på at rode i motorrummet, fra den ene ende til den anden ende, for at finde fejlen. Til sidst kommer den igang, men man aner ikke hvad man har gjort. Man ved bare at nu starter den.
Og man har været rundt alle steder.. Man har målt modstand på tændkabler. Man har tjekket at tændrørene laver gnist, man har skiftet dem alligevel "for det kunne jo være", man har brugt oceaner af mængder af fugtfortrænger i strømfordeleren, forskellige stik og benzin-dyser.
Man har forsøgt at måle spænding på stikkene til dyserne, uden held. Man har haft gang i diesel-start.
Så får man fumlet ved instrumentbrættet - man havde jo repareret omdrejningstælleren, og lavet en klamhugger-løsning med signal fra tændspolen ( taget fra den originale ledning i instrument-bræt-stikket ).
Så forsøger man.. Wow.. gang i den ! godt nok kun på 2 cylindre, men det var da et skridt videre !.
Så fumler man rundt med benzin-stik, og gennemmåler ledninger. Til slut kører man ud til mekaniker og står og hopper og river sig i håret imens man forklarer ens problem. Så stikker han snuden ned, og siger "du har byttet rundt på tændkabel 3 og 4"......................
Så bytter man dem rundt og så snurrer den på 4 cylindre igen... Delvis glæde.. For man fandt jo aldrig ud af fejlen der gjorde at den døde om morgenen.
Så skulle det være instrumentbrættet, men jeg tvivler da godt nok.
Så er det man tænker "gad vide hvad det var, for jeg ville da godt have at den kunne starte i morgen igen".
Jeg HADER at stå med en fejl jeg ikke ved hvad er. Det pisser mig af ikke at vide hvor fejlen lå, for jeg vil da have den kan starte dagen efter.
Skod-dag mand !
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 279 Svar: 1.055
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
jan 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 127 Svar: 818
Kender i det...?