{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.377 visninger | Oprettet:

Stoppet af politiet--- Syn? {{forumTopicSubject}}

Hey...

Havde lige en diskussion med en Politimand idag da jeg blev stoppet.

Efter de alm tjek spurtge han så til mit Xenon Lys og jeg sagde jo det som det var at det var xenon.

Og så sagde han at han ville indkalde den til syn næste gang jeg blev stoppet med det.

Men kan de det pga Xenon lys...?
Er det ikke noget med at der skal være 4 fejl på bilen før de kan kalde den til syn...

Samtidig vil jeg lige sige at det er utroligt politiet ikke sætter sig ind i biler og dens udstyr...

Hans stod og kiggede ned i mit motorrum og sagde den var tunet.. Det skal siges det er en alm 1,3 med 55 hk... godt nok med 2,5 " udstødning... meeen han står og kigger ned til den lille motor og påstår den er synet...

Samtidig siger han et mine originale baglygter var tonet... og der måtte jeg så lige sige at jeg erkendte det med Xenon men at de baglygter var originale...,og det tvivlede han så på...

Bruun


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppet af politiet--- Syn?
  • #1   25. jan 2008 De kan kalde den til syn som det passer dem smiley

  • #2   25. jan 2008 lol

  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #3   25. jan 2008 de kan vel kalde dig til syn hvis har lyst ?

    de ska jo bare mistænke bilen for at være i ulovlig stand, så smider de den til syn gør de ik ?

    altså medmindre man taler lidt godt for sig ^^


  • #4   25. jan 2008 Snoopy L - Nemlig...de forstår at bruge magten smiley eller noget...

  • #5   25. jan 2008 Oki...

    En kammerat blev bare stoppet en dag og der sagde politiet at de skulle kunne finde 4 fejl på en bil før de ku kalde den til syn...

    Men aner det ikke...

    Bruun


  • #6   25. jan 2008 Magt liderlige bøsse røve..

    bar fordi de skal kører ford så skal vi andre normale mennesker ha døder....

    Hmmm



  • #7   25. jan 2008 gav de dig ingen bøde???

    jeg havde en betjent der gjorde det samme med mig.. anede ingenting om biler.. også sagde han mine forlygter var ulovlige.. og baglygter var tonede.. (std begge 2)...... også gav han mig fanme bøde for det!?..

    hvordan kan en betjent på landevejen i høj dagslys.. gi bøde for noget han ik ved??!


  • #8   25. jan 2008 normalt skal man melde sig på statiónen dagen efter bare uden xenon

  • #9   25. jan 2008 Johan B - .....LOL landevejsrøveri fra en politibetjent....FOR SEJT! smiley

  • #10   25. jan 2008 Ja ja jeg fik bøde for Xenon... Og det sagde jeg jo også at det er fint nok... det var jo rigtig nok... og så lige fordi jeg ikke havde kørekortet med... så 1000,- der...

    Men det med motoren og baglygterne kunne jeg sku ikk andet end at grine af...

    Bruun


  • #11   25. jan 2008 han har nok set sig sur på dig .. ja men eftermonteret xenon er heller ikke lovligt smiley

  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #12   25. jan 2008 Bruun

    der står i din profil du er butiks chef

    så burde da ellers have snakke tøjet i orden til at bortklare sådan nogle ting smiley


  • #13   25. jan 2008 hvis han var lidt magtliderlig.. er det sku lige meget :)..

    jeg fik os fjernet min bøde.. han må ikke give bøder for sådan noget som tonede baglygter og forlygter.. ved mindre det er 100%.. dvs den er taget ud eller lign smiley

    ellers må han kun kalde til syn.. for han kan sku da ik se i høj daglys når han står foran en slukket bil. om den kan ses 300 m væk..

    spasser..


  • #14   25. jan 2008 Du kan se jeg er fra Horsens der lavede vi en ligge gruppe der hed slænget horsens intet vidlt bare en grupper der mødtes engang om ugen og snakkede sammen og viste vores biler fra hvad vi nu havde fået lavet i mellem tiden og hvis vi havde fpet ny men da politiet fandt ud af der vare flere og flere bilr der var med så en dag blev 4 - 5 biler fra gruppen stopper og hevet til syn de skulle bare tjekkes og i løbet af ugen var det en del der var blevet hevet ind og nogen havde set politite havde navne fra bilgalleri med vores brugen navn og rigtig navn hvis det stod der og hvilken bil vi kørte i og hver gang de havde smidt en til syn strede de en af os over .... selvf var nogen af bilerne ulivlig med det var da ikke alle for nogen af dem der er med i denne hygge gruppe er familer fædre og de har familie biler der står standart men aligevel alle de biler pilitet så fra gruppen røg bare til syn uden sådan nogen grund.... var bare et exempel smiley

    Jan | Bomholt


  • #15   25. jan 2008 Bo--- Ja det er ulovligt.. så det accepterede jeg jo også...

    Snoopy... ja prøvede sku også men han var ikk til at stikke i...

    Og det værste er faktisk at det kun var fordi han havde en ny kvindelig betjent med... Så han sku stå og forklare hende hvad xenon var og hvordan hun kunne se det i motorrummet...

    Så det var kun fordi hun var med tror jeg...

    Men der er sku ikk noget brok over det lys, det vidste jeg jo... Men det andet var sku lidt til grin...

    Bruun


  • #16   25. jan 2008 ja men så ved man også godt man kan blive kaldt til syn smiley

    men de andre ting du nævner lyder som om han bare skulle finde noget at knalde dig på


  • #17   25. jan 2008 det er skide svinsk...
    de gør jo bare som det passer dem hva biler angår...
    er selv mekaniker, og har tit skændtes med dem om ting de ik ved en skid om... men fordi er betjendte så ved de det..
    men du må godt eftermontere og køre med xenon, MEN for at det er lovlgt og køre og kan gå gennem syn...
    så skal der være lygte-vasker på bilen...

    har et EKSEMPEL på at de bare deler bøder ud til højre og venstre =>
    jeg blev stoppet i min rolla (som jeg har i min profil) hvor han målte højden til mine lygter, han målte den 8 mm for lav hvor han sagtens ku se at jeg manglede luft i begge mine forhjul...
    og det skal lig siges at jeg var på vej hen for at få luft i...
    da jeg var på vej tilbage stod de stadig samme sted hvor jeg holdte ind for at vise at de havde taget fejl.. men de havde srevet bøden og ville ikke anullere den...

    det syns jeg godt nok er for flad.. de tror bare de er små konger...
    især de unge og ny-uddannede...

    men er helt enig i det med de burde sætte sætte sig ind i det med biler...

    syns de sku ta de 2 år på mekaniker uddannelsen hvo man kan vælge og stotte og være service mekaniker... så ved deda bare lidt om biler...

    eller er det bare mig der syns det er mest rimelig...


  • #18   25. jan 2008 Hehe, de er lidt sjove at høre på nogle gange;-)

    Røg i et rutinetjek mens jeg holdte og ventede på at min kæreste skulle komme med bussen.
    Han mente om min golf ikk var så'n en 3'er, øhh nej...
    Så spurgte han om det var en GTi, næh heller ikke...
    Nåh, om den så var importeret, igen ved siden af.
    Den har da nogle fine sæder mente han så, den har lidt udstyr ja.
    Hmm, det er da vidst en remus det der, forbier - købt for 750 kr hos ATU
    Så sys han lige det var nok og lyste på min bagklap og sagde; Arh, der er da lidt rust hva...

    Var lidt sjovt, han anede ikke en pind, men godt han ikke ville høre den i action, for så var jeg da blevet indkaldt... Havde mine Weber på...


  • #19   25. jan 2008 Det er jo fair nok at du får bøden, når man sætter xenon i så ved man også at der er en risiko for at blive stoppet. De gør jo bare deres arbejde! Men ingen tvivl om at der er sur røv når man selv blive taget.

  • #20   25. jan 2008 Ja, det gør det såmænd...

    Men som sagt ved jeg ikk om der skal være 4 fejl på en bil eller om de kan gøre det pga én ting...

    Bruun


  • #21   25. jan 2008 Synes det er fair nok han gav dig bøde for xenon, fair nok du tager det så pænt, til dit spørgsmål så må de godt kalde din bil til syn på begrundet mistanke, altså hvis de mener den ikke lever op til lov kravende.

    Det er også svært for dem at stå og vurdere det helt på stedet, så derfor kan de smide den til syn, hvor man har bedre muligheder for at gøre det.

    jeg troede faktisk du ville få 500 kr. i bøde pr. lygte.

    Anden udstødning og filter kan også være ulovlig tuning af bilen, hvis den larmer for meget eller hvis dens co2 udslip er for højt.


  • #22   25. jan 2008 Troels... ja ja, som sagt erkender jeg jo det med det xenon...

    Jeg skrev ikk indlægget for at få medlidenhed... Ved jo det er ulovligt... så der er sku ikk noget der...

    Men mere det med hvornår de kan indkalde til syn...

    Bruun


  • #23   25. jan 2008 Hej Niels bruun

    Du har desværre ret, de må kalde dig til syn såfremt de har mistanke om ulovlige ting på din bil......uanset hvor meget eller hvor lidt de så kan se/finde.

    Mvh. Anders


  • #24   25. jan 2008 Har du xenon i poloen?????

    Så er der da en mindre med xenon på vejene.. yes!


  • #25   25. jan 2008 syntes det er fint nok politiet stopper folk og kalder dem til syn hvis de har en go grund ... ville heller ikke skabe mig over hvis jeg røg til syn den er 3 cm for lav med store vinterhjul smiley

  • #26   25. jan 2008 ja syns det med syn er fair nok...

    men for plat når de begynder at gi bøder for noget de ik aner noget om..


  • #27   25. jan 2008 haha.. det er griner nok :P.

    har os været udefor det var nogle unge betjente...

    de begyndte os at gennemgå..

    men det var sku kun for at sige...årh det der er sku meget fedt lavet :P... var total griner...

    fik ik bøde for noget som helst :).. tror os de var nogle motorbøller smiley


  • #28   25. jan 2008 jyden hehe

    go historie ikke altid de lige ved hvad de snakker om men ville gerne se en remtrukken turbo smiley

    foresten bette racer tank hehe smiley


  • #29   25. jan 2008 Blev engang stoppet af politiet, af sådan en ung mand - det lignede han havde pudder i ansigtet... Nå, pyt.

    Han starter med at sige til mig: "Nå, har vi travlt idag min ven?"
    Jeg siger: "Øh...eh, heh, hvad mener du?"
    Han: "Ja, du kører jo 75km/t på en 60km/t strækning"
    Mig: "Gør jeg? Så vidt jeg kan se, står der 80km/t på det skilt dér (jeg peger på skiltet 50m længere fremme)"
    Ham: "Nåh ja, det er da også rigtigt." (og så begynder han så at gennemgå Octaviaen)
    Han starter med at kommentere mine fælge: "De er godtnok flotte de fælge - men er de ikke lige lidt for store ift. den lovlige størrelse?"
    Jeg forklarer ham så at der lovligt må monteres 19" på en Octavia - hvilket var den tommer som var monteret. Han siger bare: "nå, okay, det var jeg ikke klar over" - allerede dér gør han sig selv til amatøren i det her - men alligevel fortsætter han: "Nå, men, jeg kan se at du har skiftet baglygterne - de er vidst ikke E-godkendte, dem der er de?" "Mig, jo, her har du TÜV godkendelsen, E-godkendelsespapirer og du kan også se - hvis du lige stikker hovedet herind i bagagerummet at der er E-mærkat på dem - og her har du også lige synsrapporten som blev foretaget igår, hvor du kan se, at der er ingen anmærkninger er - og jeg har ikke skiftet dem siden."

    Så siger han: "Nå, okay... Jamen, det er bare iorden. Så må du køre pænt, jeg kan vidst ikke rigtigt give dig en bøde. Fortsat god dag"

    - kæft jeg var færdig af grin... De må virkeligt ikke lære ret meget om biler ved politiets uddannelser.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #30   25. jan 2008 greve S

    De kan jo heller ikke følge med ialt. Og så længe der ligger en THansen butik i byen, så syntes jeg egentligt det er fair nok at de tjekker lygter når de alligevel har muligheden.

    Jeg er selv blevet stoppet ligeved VW i Randers. De vendte om nede på broen, og fulgte efter. Jeg havde dengang en Carina med helt sorte ruder (ruderne var kun sorte fordi vi lige havde været i Italien).
    Jeg er 100% sikker på at de vendte om, netop pga de alt for mørke ruder, men da betjenten kom hen til bilen havde jeg rullet begge forreste ruder ned.

    Underligt at køre med piv-åbne vinduer midt om natten. Men han kiggede lige ind i bilen, spurgte om ikke ruderne var lidt mørke? Jooh, de er da godtnok tonet bagi, sagde jeg. "Okay, jamen så skal jeg lige se dit kørekort."

    Jeg ved ikke om han ikke gad gøre mere ved sagen, eller om han bare ikke lagde mærke til at han kiggede direkte gennem bilen uden ruder.


  • #31   25. jan 2008 Jeg er kun blevet stoppet en gang hvor de ville kigge på bilen, og det var faktisk på en tankstation hvor jeg holdte stille, og motoren slukket, mens jeg sad og ventede på min kammerat fik købt sin sodavand... så kom de 2 betjente over, som i øvrigt kørte i en civil mondeo hen og spurgte om det var solfilm jeg havde på foran, og så sagde jeg ja, det var det, og det er i øvrigt lovligt, da der er den % gennemgang der skal være, hvilket jeg har fået afvide af Marcus Rudetoning, og så kommer deres stjerne kommentar, "tror du os på alt hvad de fortæller dig i Thansen?" så sagde jeg ret kvikt nej, for der kommer jeg helst ikke frivilligt.. og så kiggede ham betjenten på mine ruder, da han havde bedt mig om og rulle lidt ned, og han konstaterede at det var lige på grænsen, ja right.. smiley
    men de 2 betjente pillede så af igen da alligevel ikke kunne give mig en bøde, så jeg spurgte lidt flabet og selvglad om der var mere jeg kunne hjælpe dem med, og ellers måtte de have en fortsat god aften smiley
    den kommentar var de ikke yderligere tilfreds med... hehe.. men er i øvrigt ikke blevet stoppet siden pga. mine tonede ruder... kun i rutine tjek fredage og lørdage omkring midnats tid.. og den sjoveste af dem var da jeg driftede rundt i en stor rundkørsel pga. der lå dejligt med sne og så blev set halvvejs rundt og blev så stoppet på den anden side af rundkørslen.. hehe... og blev så spurgt om jeg havde drukket, hvor jeg naturligvis svare nej, kun sodavand, betjenten spurgte mig så om jeg havde svært ved at styre bilen, hvor efter jeg små grinede lidt og sagde nej da, jeg kan bare ikke lade være med at lege lidt når der ligger sne, det tog de meget pænt, og spurgte så om jeg ville tage en alkohol prøve og svarede ja da, bare kom med den, så kan vi os komme videre i dag.. hehe.. og efter alkoholprøven på 0,0 fik vi så pænt lov at køre videre uden problemet smiley


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #32   25. jan 2008 Troede slet ikke det var lovligt med toningsfilm i forruderne... Hvor meget lysgennemgang skal der som minimum være?


  • #33   25. jan 2008 film er skam ikke lovligt foran B-stolpen, så der var der en der slap heldigt. .

  • #34   25. jan 2008 Det er kun original rudetoning (ingen film) fra fabrikken der er lovligt foran...

    Men de kan kalde alle biler til syn hvis de vil ... bare de har en mistanke ... og den behøver ikke være særlig god ... smiley

    Men godt nok de stopper for xenon ... Og andet der kan genere/skade andre... specielt defekt lys...


  • #35   25. jan 2008 hehe nej, tonede ruder på de forreste er ikke lovligt nej.. hehe.. men hvis betjentene ikke ved bedre smiley

  • #36   25. jan 2008 Ang Xenon...

    Jeg vil så sige hvis der er nogen der kan blive blindet af mine lygter vil jeg meget gerne vide det...

    De er justeret så de peger ned i jorden... Samtidig med en er sænket 60/40 så de kommer slet ikk op og irretere andre... Har fået en kammerat til at kører min bil hvor jeg kørte i mod min egen bil samt at min egen bil kører bag mig...

    Og der var INTET der blindede...

    Men som sagt... Det var kun pga det med syn jeg ville høre om...



  • #37   25. jan 2008 Dine ruder er ik lovlige, uanset hvad marcus siger smiley Men fedt de er så dumme at hoppe på den næsten hver gang...

  • #38   25. jan 2008 Niels Bruun J >> Hvis dine lygter er justeret som de er, så giver det heller ikke noget godt lys, og det bringer så andre i fare ved at du ikke kan se mørke cyklister og andet før det er forsent ...

  • #39   25. jan 2008 Brian---

    Nej, det vil jeg ikke sige... Jeg har stadig bedre lyd end jeg har med alm pærer... Xenon gir bedre lys, selvom de peger lidt ned i jorden... Det er jo ikk så der kun er lys 2 M foran bilen...

    Bruun


  • #40   14. feb 2008 de var ved at gøre det ved mig pga mine dæk

Kommentér på:
Stoppet af politiet--- Syn?

Annonce