{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

Alarm - ;Magicar 902F {{forumTopicSubject}}

Hey...

Jeg har overstående alarm og har lidt spørgsmål... Jeg har fået en kammerat til at montere den, men den driller lidt... Har søgt lidt rundt på siden...

Når jeg slukker bilen, holder den sig tændt, men har læst det er en ledning der skal klippes? eller man kan ændre det i programmet? Men helt præcis hvordan?

Når dørene er åbne, klikker blinklys rælet og den står med katastrofeblink på faktisk... Kan det fjernes?

Fjernstart - Jeg har en pug 206 S16 fra 2001 og der er der startspærre i, så jeg har købt dette modul http://alarmshop.dk/alarm/vrigt_alarm_tilbehoer/lea_transpondermodul_model_2_da.html og det var så meningen jeg ville tage chippen fra ekstra nøglen og ligge i den boks og så op på tændingen? Men det kunne min kammerat ikke få til at virke? Er det ikke muligt at få fjernstart til at virke på min bil? smiley

Håber i kan hjælpe lidt...

Mvh
Dan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alarm - ;Magicar 902F
  • #1   26. jan 2008 din fjern start vil helt sikkert også virke når du klipper den lille ledning!

    du kigger på boksen der sidder sådan et "dæksel" som du kan fjeren!

    der under sidder der en lille grøn ledning som er er formet som et u den klipper du over og så burde alt virke!


  • #2   26. jan 2008 Altså den grønne ledning er simpelt hen en mirakel ledning? Ved at klippe den så vil min fjernstart virke, under forudsætning af at jeg ligger den ring op til tændingen? Den vil stoppe med at holde bilen tændt? og mit blinklys vil stoppe med at blinke når dørene er åbne?


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #3   26. jan 2008 Den ledning skal kun klippes hvis det er med automatgear!

    Prøv lige at søge herinde i forum, jeg har tidligere udpenslet præcist hvordan denne alarm skal programmeres - men kan ikke huske 100% hvordan nu. Det er over et halvt år siden...


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #4   26. jan 2008 Her er ihvertfald een af trådene:

    http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=210191


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #5   26. jan 2008 Blinkeriet når dørene er åbne kan programmeres væk.

    Modulet til at udlæse startspærrekoden, skal kun være aktiv i startøjeblikket. DVS, plus til modulet skal have konstant plus og stel til modulet skal tilkobles alarmens udgang, der er aktiv i startøjeblik. Den hedder noget i stil med "solonoid valve" og bruges bla. til fjernstart på nogle dieselmotorer.

    Og husk nu, ALT kan ændres vha. programmering i alarmens software. LAD VÆRE MED AT KLIPPE LEDNINGEN I BOKSEN! Det er kun amatører og klamphuggere der tyer til den løsning.


  • #6   27. jan 2008 Martin kiggede lige på det link du skrev, men der skriver du ved tryk på kanp 1 og 2 i 2 sec og derefter 6 gange på knap 4 og derefter tryk på knap 3 så vil den blive programmeret således at den slukker motoren når jeg drejer nøglen? Men det er det samme jeg har fundet på alarmshop for at få blinkeriet til at stoppe? http://alarmshop.dk/article_info.php?articles_id=14 har prøvet at trykke det ind men synes hverken den stopper med at blinke eller slukker motoren med det samme... ? :s

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #7   27. jan 2008 Det er noget rod der står inde på alarmshop. Det gør det ihvertfald ikke nemmere, hvis man i forvejen har svært ved at læse en brugsanvisning.

    Jeg kan faktisk ikke hjælpe dig yderligere, da jeg ikke længere har alarmen eller bilen den var monteret i.
    Jeg kan kun sige, at dengang jeg skrev den "guide" havde jeg lige installeret den pågældende alarm, og programmeret den til ikke at blinke når dørene var åbne, samt at slukke motoren når nøglen drejedes til stop. MEDMINDRE jeg trykkede på knappen til at aktivere fjernstartsreservationen...

    Enten er der noget ivejen med selve installationen af din alarm, eller osse læser du manualen forkert. Eller selvfølgelig ikke trykker på de rette knapper smiley


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #8   27. jan 2008 LINDING, det jeg skriver er IKKE det samme som det Alarmshop skriver...

    Det alarmshop skriver er:

    Knap 1+2 - tryk 2 sekunder - alarm bipper

    Knap 1+2 - tryk kort (nu er du i alarmmode1)

    Tryk knap 3 indtil alarm bipper (indikerer at du er i punkt1)

    Tryk knap 3 indtil alarm bipper (indikerer at du er i punkt2)

    Vent til alarm bipper 2 gange, for at bekræfte at du er i punkt2

    Tryk knap 1 for at deaktivere dørblink - alarm skal kvittere med 1 bip.

    Hører du på et tidspunkt et langt bip, er det fordi du har været for langsom og alarmen er hoppet ud af programmeringsmode.


  • #9   27. jan 2008 Tak for hjælpen martin, men den driller mig godt nok lidt, det er ligesom jeg ikke kan få den til at gå ind i det programmering mode...? Skal nøglen sidde i på on eller noget? Jeg står uden for bilen trykker 1 og 2 inde i 2 sek så siger den bib og trykker igen kort på 1og2 nu trykker jeg på knap 3 en gang og en gang mere og så når jeg trykker på knap 1 igen så låser den bare døren som satte jeg alarmen til...

  • #10   27. jan 2008 Okay... smiley Læste brugervejledningen igennem igen igen... jeg satte nøglen i, drejede den på on, holdte 1og2 inde i 2 sek. ventede lige 1 sec og trykkede på knap 4, 6gange med lidt mellemrum, nu bibbede den 6 gange for at vise jeg var i menu 6 og her trykkede jeg så knap 3, og den kviterede med et bib, nu slukker motoren når jeg drejer nøglen smiley Men kan ikke få den til at stoppe med at blinke når dørene er åbne, jeg gjorde det samme som overstående bare kun med 2 tryk på knap 4 og så kviterede jeg med knap 2 til sidst... :s

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #11   27. jan 2008 Der er ikke andet for at blive ved med at prøve. Jeg kan huske jeg osse bøvlede lidt med det... Men kanon du fik det største problem løst rigtigt, istedet for bare at klippe løs som en anden idiot. smiley

  • #12   27. jan 2008 Nu fik jeg også blinklys relæ'et til at stoppe med at blinke når døren er åben jeg skulle bare trykke knap nummer 1 til sidst for at kviterere smiley Nu mangler jeg bare at få mit fjernstart til at virke...?

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #13   27. jan 2008 Sagde du ikke lige at fjernstarten virkede? Eller du har måske flere problemer?

  • #14   30. jan 2008 Jeg har også prob. med mit fjernstart... Kan godt få det til at virke via fjernbetjeningen, men kan ikke få den til at registrere startspærren... Synes ikke den krans der hænger rundt om tændingen giver ordentlig signal... HJÆLP.. smiley

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #15   30. jan 2008 Enten skal du lige ændre lidt på positionen, eller osse er der noget galt i installationen. Jeg går ud fra du HAR puttet en nøgle ind i kassen? Selve boksen skal have konstant plus, og alarmen skal give minus i startøjeblikket. Har du osse styr på den del af det?

    Prøv at sætte konstant plus og minus på kassen, og se om det virker. Det er en god måde at finde ud af, om den overhovedet virker.



  • #16   30. jan 2008 Det virker eller rettere sagt det har virket... smiley
    Må bare igang med nogle stribs osv...


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #17   31. jan 2008 Jeg plejer at finde den rette position på loopet, og så taper det fast med isolertape.

  • #18   2. feb 2008 Nu har jeg fået den til at stoppe med at blinke når dørene er åbne og den slukker bilen når jeg drejer nøglen... Nu er det så min fjernstart jeg skal ha til at virke... det burde virke med at ligge en nøgle i boksen og så op på tændingen, eller hvordan?

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #19   2. feb 2008 Jep.

    Konstant plus til boksens røde ledning, minus skal den have fra alarmen i startøjeblikket. Ligesom der står i monteringsvejledningen smiley


  • #20   2. feb 2008 har forresten lige et spørgsmål mere... blinklysene er ikke sat til alarmen da de ville stå og blinke når dørene var åbne, men efter jeg nu har fået lavet så den ikke blinker når jeg åbner, hvordan finder jeg blinklys ledningen og kobler den på alarmen? Er den forholdsvis let og finde eller skal jeg ha et lednings diagram over min bil inden for at finde den? smiley

  • #21   2. feb 2008 har du ikke en manual til din alarm?

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #22   2. feb 2008 Jeg plejer at poppe katastrofeblinks kontakten ud, og forbinde ledningen dertil.

Kommentér på:
Alarm - ;Magicar 902F

Annonce