{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Rene La Cour Sell genialt påfund {{forumTopicSubject}}

50.000kr i kontant afregning, til unge bilister der hverken får en fartbøde, eller bliver involveret i en ulykke. Er det en fed idé?

Tvivler sku. Jeg tror nu nærmere det vil få flere bilister til at flygte fra ulykker og prøve at køre fra politiet netop fordi der er så mange penge på spil.

Jeg hørte så også noget med at alka (mener jeg det var) ville lave en speciel forsikring hvor unge ville spare op til 68% af på bilforsikring hos dem da man på den måde ville ha fået 50.000kr også på den vej efter 5 år.

Måske en lidt bedre idé? men folk bliver sku nok ved med at flygte fra ulykker... dog ikke i samme grad som Rene's geniale påfund!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rene La Cour Sell genialt påfund
  • #1   28. dec 2004 synes det virker som en god præventiv ting.... men så skulle de sgu også smide en sort box i bilen der måler uregelmæssigheder og ulykker...evt fart overskridelse i den grove ende....

bare min ide..

• #2   28. dec 2004 fandme nej.... der skal fandme ikke sådan noget pis i min bil...... ikke fordi jeg er en af dem som kører døds kørsel, men fandme nej om de skal kunne holde øje med min kørsel..... Jeg har dog ikke en bedre ide, så jeg skal passe på hvad jeg siger, men jeg vil sgu ha lov at give den gas:o). Hvis så de vil knalde mig på det, må de fange mig i en af deres latterlige penge maskiner, også kaldet foto fælder.

Bare min holdning

• #3   28. dec 2004 Allan, prøv du at få regeringen, eller rådet for større færdselssikkerhed for den sags skyld, til at finde penge til en sort boks i alle danske biler. smiley

• #4   28. dec 2004 Prøv at få folk til at lade den være og ikke rykke lortet ud:o)

• #5   28. dec 2004 hehe der fik du mig sku mikkel smiley

og Jakob du har nok helt ret i din holdning... men du får mig ikke til at tro på at de fleste der har kørekort den dag idag ikke har kørt for hurtigt på et eller andet tidspunkt..

• #6   28. dec 2004 Rene La Cour Sell er jo også mest kendt for at være en idiot.

• #7   28. dec 2004 Det er en skod-ide, udtænkt af en skod-hjerne monteret i hovedet på en rigtig skod-person.

Det er hvad jeg har at sige til det. Sænk afgiften på biler så er der råd til en sort boks, men nøjes med at give den sorte boks til dem der vil have den, for det pis gider jeg ikke! En mørk nat uden biler på motorvejen gider jeg ikke have en bøde med det samme man kører 5 km/t for stærkt.

René

• #8   28. dec 2004 nu har jeg kun ansvars forsikring på min gamle bil. jeg giver knapt 8 kilo. kunne man ikke lave en ny bilist forsikring hvor man gav fks. 4000 kr. hvis man så lavede en ulykke eller blev snuppet med mere end 40% for hurtigt skulle man betale 4500 mere for det igangværende år og et antal år frem indtil man ryger et et hak ned igen. Dette ville gøre det mere atraktivt at køre ordenlig og ikke ramme dem der opføre sig ordenlig.
    kan ikke se noget problem i dette system. det samme kunne gøres med kasko

• #9   28. dec 2004 den ide er nok noget af det mest urealistiske jeg længe har hørt..

1. Hvor skulle de penge komme fra?
    2. Hvilke folk skulle have interesse i at belønne folk med 50000kr for at køre efter noget som er lovpligtigt?

Den eneste fortaler for det er da vidst manden selv.

Kommentér på:
Rene La Cour Sell genialt påfund

Annonce