{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.496 visninger | Oprettet:

hmm hvor har i penge fra ? {{forumTopicSubject}}

hey alle.. kan se at mange herinde er 18 år og lærlinge,er selv lige stoppet som lærling så ved da at det ikke gir ret meget, rent faktisk kneb det bar at have råd til en bil, så tænkte sådan på, hvor får i pengene fra ? låner i i banken eller hva gør ? sorry, nok et underligt spørgsmål men er sgi lidt nyss.

seriøse svar,og på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hmm hvor har i penge fra ?
  • #1   1. feb 2008 jeg startede med nogen smadderkasser.. og lavede så lidt penge på dem, og så har det kørt sådan siden.. har ingen gæld på biler. det er da det dummeste man kan ..

  • #2   1. feb 2008 de har vel sparet op, børnepenge måske..

  • #3   1. feb 2008 Der er mange der låner penge når de har fået en læreplads
    og så er bilen mange gange ikke i dereseget navn


  • #4   1. feb 2008 Arbejd arbejd.. Også sparede jeg godt op inden jeg blev 18. Så jeg havde råd til kørekortet og bil på engang.

  • #5   1. feb 2008 Arbejder selv som it-supporter lærning

    Da jeg fik kørekort (18år) kørte jeg rundt i min fars 1.4 golf 3 smiley

    også sparet jeg penge op i et 1år og købte den jeg har nu..



  • #6   1. feb 2008 arbejder for bilen

  • #7   1. feb 2008 Arbejd arbejd og arbejd

    arbejd 2 sted om dag.


  • #8   1. feb 2008 min læretid

    17,8 år gammel
    lånte 22 k til bil - solgte for 12k
    lånte 7k - solgte for 0k
    lånte 78k - solgte for 55k
    købte for 24k - solgte for 10k
    købte for 4k solgte for 9k
    21 år
    ------
    total - 107k + 76k = underskud på 31k (her ud over skal der ligges ca 10k x 4 i forsikring)


  • #9   1. feb 2008 Efter jeg fik bilen havde jeg knap råd til et skid fordi alt pengene gik til bilen!

    Så jeg tog et ekstra arbejd hvor jeg arbejder lørdag/søndag det rettet lige på min økonomi smiley

    men overvejer nu et ekstra job til fordi har fået turbo men mangler stadig mange ting og gider ik spare op i 7-8måneder


  • #10   1. feb 2008 spørg banken:D

    eller arbejde i landbruget:D

    masse af over arbejde er lige med masse af penge;) ha


  • #11   1. feb 2008 sort arbejde 8)

  • #12   1. feb 2008 hov ja i dag - er jeg fattig med hus og barn

    jeg har kun 3 gamle biler smiley - hvor af 2 er til salg for små penge


  • #13   1. feb 2008 dan e : lyder sgi ikk så godt.. man ska passe på med at låne for meget i banken..

  • #14   1. feb 2008 nåå nej jeg skylder ingen gammel gæld mere, kun på huset. og lidt ombygning der gik over buget.

  • #15   1. feb 2008 God aften (:

    Ja jeg var så heldig at arve lidt penge da min Moster i Canada døde for ja 10 år siden ca. og dem fik jeg så nu her da jeg blev 18, og så skulle jeg bare have min Audi A4 1,8 T som jeg så længe havde drømt om (:
    Jeg kendte hende ikke engang, men dejligt hun havde tænkt lidt på mig hehe (:

    Fortsat god aften/nat :b


  • #16   1. feb 2008 Jeg arvede 2-300000 som 18 årig. Det var famne dejligt. Der var råd til øl, sprut og damer. Det var gode tider!

  • #17   1. feb 2008 dan e : nå oka.. hehe.. så det da ikk så slemt som det lyder ?

    rasmus r : ja nogle er jo bar skide heldige, det samme til dig mikkel.

    mazdaspeed : nej nemli, man ska satme priotere hva man vil da, næ man sku blive voksenlærling og så bar tjene kassen indtil da


  • #18   1. feb 2008 jeg har hverken arvet eller noget. har bare et arbejde hvor der næsten er så meget arbejde du vil ha, så har bare taget masser af overarbejde. skylder intet, men har heller ikk haft de fedeste biler ENDNU, men det har været dem som jeg har kunne lide, og skal hente en civic på fredag:)

  • #20   1. feb 2008 Vil sku holde med René....
    Uddannelse er sku det vigtigste man har, og har man ingen ting på papiret, så er man næsten bundet til at være lavest på rang-listen i alle jobs man kommer ud i.
    Man kommer ikke sovende til noget her i livet, så folk må bare tage arbejds tøjet på, og komme ud og arbejde lidt for føden smiley


  • #21   1. feb 2008 Det er sku kun en ting der giver fast indkomst:

    Arbejde arbejde og ja så arbejde

    Ps: Du behøves ikke at være faglært for at få en go hyre.


  • #22   1. feb 2008 jeg tjente sidste år 410K som ufaglært ! så har fint råd til bil og at have det sjovt

  • #23   1. feb 2008 arbejder som ufaglært.
    jeg har snart sparet 40.000 op på 5 måneder.
    og jeg havde heller ingen penge da jeg var lærling.
    jeg måtte sælge alt. og selv om jeg gjordet det så var det ikke nok i sidste ende.

    så jeg kvitttede uddannelsen.
    og jeg har ikke på noget tidspunkt fortrudt det.
    og nu kan jeg leve.
    og behøver Fx ikke og tænke på om jeg penge til mad i morgen.
    det sku lækkert


  • #24   1. feb 2008 Holder med Rene.. Det er jo ikke resten af livet man er fattig.. Lev med det i den tid du er under uddannelse... Så slemt er det vel heller ikk.. Jeg kørte rundt i min lille Corolla 1.3 xl hele min læretid, og jeg klarede mig fint (Havde også en lille lejlighed/Ungdomsbolig på 29kvm)...

  • #25   1. feb 2008 holder også 100% med rene jeg har arbejdet som lærling boede godt nok hjemme i min lære tid det hjælper på det.. men har haft 15-20 biler i min læretid og skylder ikke en krone.. havde på et tidspunkt mit lærliger job arbejdede i et landbrug og på en tanskstation så det var non stop arbejde hvor der var brug for det.. og idag har jeg hva jeg vil have og har lige købt lejlighed osv.. og sparet rigtig meget op til lejligheden.. selvom jeg lige er blevet udlært..

  • #26   1. feb 2008 En masse arbejde og opsparing.. Nu skal jeg leve de næste 8 år på SU, så mantaen bliver nok det sidste projekt lige foreløbig!

  • #27   1. feb 2008 Arbejde og prioritering, det er keywords til en fed vogn...

    Og nej, kvitte sin uddannelse er det dummeste du kan gøre, kan godt være det er nemt at få arbejde nu, men hvad vis der kommer nedgang hvem tror du så først bliver skippet ud af vagten? ham som ved hvad han laver og kan bestride en hel del opgaver eller ham som skal læres op fra bunden...

    Nu skriver folk altid hvor "god" deres løn er men de glemmer altid at skrive hvad de arbejder med, hvor mange timer, udeligger døgn/penge, andre ekstra goder, overarbejde osv. En hver kan slynge et tal ud på 350k-450k i året, men hvor mange ufaglærte kan tjene det på 37 timer uden overarbejde og weekend arbejde osv, nok de færreste. mens hvor mange faglærte tjener ikke det på ganske normal arbejdsuge uden noget ekstra tingel tangel...


  • #28   1. feb 2008 Jeg valgte og arbejde ufaglært, så fik aldrig taget min studentereksamen. Og det losser jeg mig selv i røven for hver dag nu! Det er grunden til jeg først får min hue om 2 år og kan komme videre med det jeg egentlig gerne vil. Vil man frem i livet, så skal man sku have en uddannelse, ikke fordi ufaglærte er mindre værd end andre, men det er altså en rigtig god ting og have i bagagen.

  • #29   1. feb 2008 jaah det rigtig nok at der er mange der eksempelvis bliver nedriver fordi der er gode penge i det og det er nemt og finde job ufaglærte men prøv lige og se hvordan bygge branchen går for tiden.. der går da ikke meget mere end et halvt år før det kommer til og stå temlig stillet i danmark med arbejde og især bygge branchen.. og prøv og forestille jeg hvordan i slidder jeres krop op, måske ikke så fedt og have en fed bil eksempel en sports vogn også hvergang men køre over et bump giver det stød op gennem ryggen på en fordi man er slidt op... jo ikke altså pengene man skal tænke på men også en videre liv... har da tit været misundelige på alle de drenge der har fået en mr2 af deres forældre osv.. også får de den forsikret i deres forældres navn.. men med tiden har jeg godt nok ikke været misundelig fordi de lære aldrig nogen sinde og klare sig selv.. hver gang de mangler penge skal de til deres forældre osv..

  • #30   1. feb 2008 Nu er der jo heller ikke noget i vejen med at låne penge i banken... det giver adgang til ogle fede biler lidt hurtigere end hvis man skulle spare dem op...

    Så hvis man har råd til det, syntes jeg da bare at man skulle låne dem


  • #31   1. feb 2008 jeg har bare lært hele tiden.
    at det ikke kan betale sig med uddannelsen.
    skønt at jeg har prøvet hele tiden så kommer så bukker jeg under.
    Hele mit skoleforløb fra da jeg var 8 til 18 har kun været mobning, stress og depresion,
    Desuden ville jeg ikke tjene mere som tømre end jeg gør nu.
    og det var tømre jeg prøvede at blive.

    men alt var imod mig. selvom jeg var stædig.
    Nu har jeg så bare lært at jeg ikke kommer nogen vegne.
    SÅ i mit tilfælde FUCK DEN UDDANNELSE... :-).

    hellere være glad for det man laver og har. End gå rundt med selvmordstanker, stress, og trusler om bank


  • #33   1. feb 2008 Lær at bruge pengene rigtigt... Er selv tømrer lærling. Det går helt fint for mig... Få pengene til at avle:P

  • #34   1. feb 2008 er os selv lærling har råd til 3værsels sammen med kæresten som os er elev og vi har hver vores bil og vi lever squ fint nok.. ingen sorte penge og kun et arbejde..

  • #35   3. feb 2008 jeg satte alle mine penge fra min konfirmation ind på en investerings konto så der er renterne et dejligt tilskud til min normale løn som murer arbejds mand smiley man skal bare priotere jeg har sparet op hele livet og har nu hus og to biler og skylder ikke nogen en krone smiley

Kommentér på:
hmm hvor har i penge fra ?

Annonce