3.152 visninger
|
Oprettet:
Maling af motorrum? {{forumTopicSubject}}
Hey tænke på hvordan i ville male et motorrum hvis det bare skal se rimelig ud, men ikke skal koste en million! Tænkte først på spray maling, men det ryger vel af med den mindste dråbe benzin. Er der andre gode mulighederm eller er det fórdi der skal noget klar lak på for det kan holde til lidt af hvert!?!
Eller er der andre forslag ang maling!?
Mvh Ålen X
dec 2006
Følger: 54 Følgere: 59 Biler: 4 Emner: 682 Svar: 3.430
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.099
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 67
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.099
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 145
Tectyl er helt klart det bedste ift rust. Det kræver dog at man fjerner den rust der er der i forvejen. Det gør det egentlig også hvis man skal male.
Forskellen på at lade en maler gøre arbejdet fremfor selv at gå igang er mest kosmetisk.
Eftersom du nok er ligeglad med om der er en løber her eller dér og at der nok er lidt skidt og støv i lakken, så ka du bare gå igang.
Køb en malepistol hos Biltema. Det er min erfaring at dem med beholder i toppen er bedst at arbejde med. Køb maling hos en autolakerer. Han kan også hjælpe dig med hvovidt du skal bruge 2 komponent (hvilket jeg er ret sikker på du skal). Hvis du holder dig til en grund farve, så de ikke skal blande noget op burde du ku få det ret billigt. Måske kan du få dem til at blande lidt ekstra næste gang de skal male i den farve du ku tænke dig. Køb grunder/fylder og evt klarlak samme sted.
Så kommer alt det sjove som vi 'gør det selv'ere' godt ka li
Find info om lakering med den type maling du står med. Kornstørrelser til slibning osv.
Skru motoren løs og løft bilen væk, eller omvendt (du vil ikke komme til at fortryde det ekstra arbejde)
Find masken frem og go arbejdslyst.
Ville jeg ihvertfald ha gjort...
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.315
aug 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 617
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 145
Maling af motorrum?