{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
373 visninger | Oprettet:

Almera GTi ombygge til SRX? {{forumTopicSubject}}

Når man ombygger en bil til en anden model, så skal der betales en afgift af ombygningen.

Men kan man gøre samme trick med en Almera GTi ? Dvs "ombygge" den til en SRX ?

Der er jo ingen forskel på GTi'en og SRX'eren, så spørgsmålet er så hvor dyrt toldsynet bliver?

Nogle der har prøvet det?

Det er pga SRX'eren jo er billigere at forsikre end GTi'en smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Almera GTi ombygge til SRX?
  • #1   6. feb 2008 er det samme motor som ligger i dem?? med samme hk antal?? for hvis den har flere heste kan du sikkert godt reg den som en srx men det vil jo så komme ti lat stå hk antal i papirene..

• #2   6. feb 2008 Det er nøjagtig samme bil. Der er INGEN forskel.

Nissan valgte bare at kalde dem SRX istedet for GTi i 1997, kun pga forsikringen. Har jeg ladet mig fortælle smiley

• #3   6. feb 2008 glem det... det kan du ik smiley .. srx modellerne er kun noget som den danske importør fik dem omdøbt til for at de skulle være billigere i forsikring.... men forsikringsselvskaberne har luret den desværre... så der er igen fordel i det mere smiley

• #4   6. feb 2008 Det er efterhånden os lige meget hva den hedder.
    mange selvskaber gør det op i Hk Pr. Kg

• #5   6. feb 2008 okay.. surt.

ved dog at Fair tilbyder ansvar til 8k på en SRX, hvor en GTi kræver man er 27 og har 5 års fejlfri kørsel.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #6   6. feb 2008 Fair er et skodfirma...

De forlanger osse 12.500 for en Toyota Sportsvan, på den baggrund at det er en 2.2 liters motor.
    De skeler ikke til at det er en diesel, med 90hk og at den vejer 1300kg.
    Er motorstørrelsen over 2 liter, så er det i Fairs øjne en racerbil...

• #7   6. feb 2008 Så er det vel som sagt bare af fortælle dem hvordan det hænger sammen med at det er samme bil.

Ellers er det jo "bare" af finde en som er indreg som SRX.

• #8   6. feb 2008 Men hvis nu at der stadig er nogle selskaber der ikke har fanget den, KAN man så i teorien ( og dælme også i praksis tak ) omregistrere den som en SRX ?

Ligesom nogle fx ombygger bimmere fra 320 til 325 med det hele. Så skal der betales afgift fordi den er oppe og være ligeså tæt på en 325 end en 320.

Samme gælder vel fra GTi -> SRX, men afgiften burde vel være lig nul, da bilerne sikkert har kostet det samme dengang i slut af 90'erne ?

• #9   7. feb 2008 Min er en SRX.. og gir kun "6000" i ansvar om året.. men ved ikk hvad jeg skulle gi hvis det er var gti..
    Forsikringen er baseret på alka's respekt for fart kursus..

• Nudels .
    Nudels . Tilmeldt:
    jun 2003

Følgere: 3 Biler: 4 Svar: 6
    #10   3. feb 2009
    Jeg kune ikkeforsikre en Almere Gti men da der stor Almera Srx 2,0 på reg att var det intet problem så gav 4500kr om året for fuld kasko selvrisiko på 500kr og fri glasskade (:

Kommentér på:
Almera GTi ombygge til SRX?

Annonce