{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Morten l
Morten l
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 26

RUST {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg er den lykkelige ejer af en toyota corolla fra 95´
Bilen køre rigtig godt og er i god stand, men desværre havde den fået nogle rust pletter ved de bagerste skærme.
Derfor sleb jeg det løse rust af, smurte rust-omdanner på
hvorefter jeg malede en grå rustbeskytter på fra t-hansen. Da der stod at jeg skulle lade det tørre i min. 24 timer, ventede jeg med at male henover med det maling jeg har købt hos min toyota forhandler.
Da jeg er lidt en doven hund er det nu lidt over en måned side at jeg lavede det, og jeg fik det aldrig malet. Men nu er der kommet mere rust der hvor jeg havde lavet min repration.
Så mit spørgsmål går ud på, har jeg gjort noget forkert, eller er det bare fordi jeg ikke fik malede det over med malingen? og hvad gør jeg nu, skal jeg starte forfra eller trænger det bare til et lag mere? eller skal jeg simpelthen lade vær med selv at lave det og finde en auto lakere til at gøre det?

Påforhånd tak for svar.
Mvh. Manden123

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RUST
  • #1   10. feb 2008 start forfra

• #2   10. feb 2008 du har ikk fået fjernet al rusten

• #3   10. feb 2008 autolakere.. alt det der nødløsning er til at stikke op i røven.. få det nu gjort ordenligt i stedet for

• #4   10. feb 2008 Hvis det skal gøres ordenlig på de Japaner..... Så få en pladesmed til at smide en ny skærmbue i.... Det eneste rigtige... Min mors corolla også fra 96... Har samme fejl..... Såååå øv øv--- Men det bliver det bedste....

• #5   10. feb 2008 ja ny kant på.. ja rusten er 100% inde mellem pladerne.. det koster 1000-1500kr plus kant og få lavet orange smiley
    skriv privat til mig hvis du er fra fyn så skal jeg hjælpe dig..

• #6   10. feb 2008 self. kommer maler regningen oven i.

• #7   10. feb 2008 1. Rusten har ikke været fjernet 100%, dette kræver som minimum en sandblæsning.
    2. Manglende undervognsbehandling på indersiden, kan få fugt til atter at trænge igennem metallet og ud gennem lakken
    3. Grunden er ikke vandtæt i forhold til 2k lak, dermed får rustangrebet yderligere mere fugt og rustprocessen går hurtigere.

Så skal du lave en nødløsning med at pletmale, så få det sandblæst, grundet og malet lige efter hinanden uden at bilen kommer ud og får vand eller fugt.

• Morten l
    Morten l Tilmeldt:
    jun 2007

#8   10. feb 2008 Jeg har smidt en besked til dig Kion L, men jeg er lidt i tvil om du har modtaget den, hvis ikke så smid lige din mail adresse.

Som jeg også skrev til Kion L, så var det til at starte med faktisk kun nogle små rust pletter som boblede op, intet vildt overhovedet. Det der er kommet frem nu ligner noget overfladsrust, tror i stadig der er grund til at få det ordnet?
    Tak for de mange svar.

• #9   10. feb 2008 Det kommer jo helt an på dit syn på bilen og hvad det må koste, men kan sagtens lave en "nødløsning" som stopper rustangrebet, men er der rust imellem 2 plader eller lign, så er den eneste helt rigtige løsning og efter bogen at erstatte det tærrede jern med nyt smiley

• Morten l
    Morten l Tilmeldt:
    jun 2007

#10   10. feb 2008 Min bil ser af udsen fuldstændig standard ud så som sådan har jeg ikke behov for at køre i en bil der bare ser fantastisk ud. Men lige pt. er det bare meget grimt.

• Morten l
    Morten l Tilmeldt:
    jun 2007

#11   10. feb 2008 Men hvis man får lavet den her repration af en pladesmed og får den lavet, vil det så være meget tydeligt at der er blevet en repration eller kan det laves så pænt at det ikke ses?

• Morten l
    Morten l Tilmeldt:
    jun 2007

#12   10. feb 2008 Men hvis man får lavet den her repration af en pladesmed og får den malet pænt, vil det så være meget tydeligt at der er blevet en repration eller kan det laves så pænt at det ikke ses?

• #13   10. feb 2008 Hvis det laves ordentlig kan det ikke ses efterfølgende nej, men så er du også oppe på flere tusind kr.

Kommentér på:
RUST

Annonce