{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

P-bøde! {{forumTopicSubject}}

Hey

Har fået en sur p-bøde.. Og det er i og for sig jo ok.. MEN vidste ikke jeg var parkeret ulovligt.. Har holdt på den pplads i al den tid jeg har boet på min nuværende adresse og aldrig fået en afgift..

Derfor vil jeg hører om i lige kan opklarer om jeg egentlig har holdt ulovligt.

Min "overtrædelse" lød på at jeg har holdt for tæt på et kryds.. MEN jeg mener ikke dette gælder når jeg har hold som følgende:

På en lille vej/lukket område hvor der kun er parkering for beboere dvs ikke en vej til gennemkørsel. Der er en skil med brosten ved start og slut på denne vej som er flisebelagt.

Når den er belagt med brosten til start og slut og kun er som parkering til beboer gælder reglen om at holde min. 10 m fra en kryds så stadigvæk?

En lille sjov ting er iøverigt at jeg så pvagterne der havde givet mig bøden og de holdt selv ulovligt parkeret mens de gav bøder til os andre smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-bøde!
  • #2   13. feb 2008 Det lyder mystisk, men jeg kan da håbe for min nabo at de ikke kommer til vores lejlighedskompleks og deler bøder ud. I følge det du siger får de 3 første i carport rækken bøder. Det lyder mærkeligt, men jeg har nu efterhånden fået så mange p-bøder at jeg har opgivet de regler der. Jeg fatter dem ikke. smiley

• #4   13. feb 2008 pvagter giver det ikke kun bøder på private områder..

jeg har kun fået en bag ved en bank.. bankens egen parkring.. der stode højt og tydligt at man skulle sætte pskiven.. men hvad fanden det ta sq da kun 5 min at hæve penge i en automat. trist da jeg kommer ud og se en gammel nar ved at skrive i sin block...

men her er lidt så du kan smile igen..
    http://avisen.dk/pvagt-tissede-parkeret-bil--uddelte-boede-060208.aspx

• #5   13. feb 2008 Skriv forløbet ned i en klage og send den til dem der har udskrevet p-bøden? Vi kan jo umuligt besvarer det spørgsmål. Men skulle da mene at en vej er en vej og et kryds er et kryds, alt andet er så firkantet i danmark så så er de regler nok også..
    Så hvis ikke der er en parkeringszone der er afskiltet inden for de 10m eller der er afmærket en parkerings bås så har de vel ret i deres bøde..

Men ja de burde vel ikke være fritaget for at parkere ulovligt selv smiley

• #6   13. feb 2008 10m er 10m uanset hvilken offentlig vej.

• #7   13. feb 2008 Kan du ikke tage et billede så vi kan se stedet "live"? Det er lidt svært at forestille sig..

• #8   13. feb 2008 Christian det var nu for at hører om det var nogle der kunne den præcis beskrivelse af reglerne på det område da jeg ikke selv kunne huske det.. Fordi ja præcis et kryds er et kryds og en regel er en regel..

Men må ud og ta et billede af bilen hvor den står "ulovligt" og så tegne og forklarer og sammensætte et lille brev..

• #9   13. feb 2008 (( NORDJYDEN )) !
    Du får ikke meget retsag for 2.040kr smiley Han kan godt regne med at betale det 30x gange så meget, mindst..

Meeen nu har han jo heldigvis mulighed for at søge om fri proces i sådan en sag, for ikke at tale om at sådan noget næppe når ind i en retsag inden der indgåes forlig smiley
    Selvom han i dette tilfælde ingen sag har er jeg ret sikker på, så ingen grund til retsagen.. Ingen fører sag om 510kr medmindre de er MEGET principfaste smiley
    Han kan skrive klagen og få det lidt bedre med sig selv måske, men bliver den afvist så er der vist ingen grund til at gå videre i det her tilfælde..

• #10   13. feb 2008 Nordjyden > Nej en klage ender ikke nødvendigvis med at man ender i retten.. Det er jo kun hvis man selv vil lade det gå så vidt.

Har før prøvet at klage og så kommer der svar på ens klage og så må man tage det derfra..

Men tak alle sammen.. Det er som jeg et eller andet sted også godt selv vidste at bøden bare skal betales.. Thats life.. Nu er det så langt færre steder man kan parkere hvis det skal være 100% lovligt.. København indreby rocks mht ppladser... SUK!!!

• #11   13. feb 2008 Like the man above me said smiley

• #12   13. feb 2008 ChrK
    Hehe ja men går den så går den plejer man jo at tænke smiley
    Og ja du har holdt der mange gange over en længere periode.. Dog ingen grund til at nævne i klagen ;D
    Men ja tager du billeder og laver en god argumentation i klagen bliver du også taget meget mere alvorligt såmænd, men tror ikke du kan slippe for bøden i det her tilfælde hehe. Derfor kan de dog godt få at vide deres medarbejdere selv parkere ulovligt mens de skriver bøder ud ikke smiley

Tænk hvis ALT skulle foregå 100% efter bogen i DK, så var der for det første ingen der byggede biler om da man reelt skal betale toldsyn af det faktisk.. Så kan vi blot glæde os over at de ikke har medarbejdere nok til at håndhæve ALLE love i DK smiley

• #13   13. feb 2008 Husk at tage et billede af deres parkering næste gang....

Kommentér på:
P-bøde!

Annonce